Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door henneke
#360078
nou vandaag heeft Bo zijn eerste zalmkop gegeten met veel plezier hebben we hem zien ploeteren met dat ding nou is Bo echt niet zo'n handige hond met eten hij snapt bijv niet hoe je een lap pens naar binnen moet krijgen en ook botten moest hij erg aan wennen.
maar goed vandaag heeft hij dus als ontbijt 250 gram Bibi op en vanavond een zalmkop en groentenmix van bloemkool , wortels met loof , tomaat en paprika en daar heeft hij zo'n 150 gram van op en nu ? nu ligt hij uit te buiken :D
Door Mevroi Kruim
#360100
Heee, hartstikke goed van Bo :D :D
Lang niet alle honden vinden zalmkop eetbaar, en het is een lastig ding om weg te werken, dus petje af voor z'n doorzettingsvermogen!
Dat knagen op pens en taai vlees en botten moeten ze echt leren. Mijn honden deden er eeuwen over om erachter te komen dat het handig is om de pootjes erbij te gebruiken ;D
Door geer
#360101
Sophie verslindt die koppen! Voor Ted moet ik het roze gedeelte er afhalen, dat eet ze dan heeeel pietepeuterig op, de rest blieft ze niet ::)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#360352
Goed hoor Henneke! Pas wel op met tomaat want sommige honden zijn daar allergisch voor. Ik doe het nooit door de groentenmix. ;)
Door henneke
#360464
ja ik weet dat er honden allergisch kunnen zijn voor tomaat daarom zit er ook maar heel weinig door de mix , 1 tomaat door een bloemkool een bos peen en een paprika dus daar zal hij geen last van krijgen , ik denk trouwens dat het bij Bo wel meevalt hij heeft wel eerder tomaat op zonder problemen maar ik hou het in de gaten hoor ;)
Door Lizzy
#360549
[quote="henneke"]
ja ik weet dat er honden allergisch kunnen zijn voor tomaat daarom zit er ook maar heel weinig door de mix , 1 tomaat door een bloemkool een bos peen en een paprika dus daar zal hij geen last van krijgen , ik denk trouwens dat het bij Bo wel meevalt hij heeft wel eerder tomaat op zonder problemen maar ik hou het in de gaten hoor ;)
[/quote]

Nou, ziet er super smakelijk uit! Voor je groentemix mag je ook best bladgroente gebruiken. Ik denk dan aan bijv. andijvie of waterkers of rucolas-sla. De meeste honden kunnen wel tegen tomaat maar sommige kunnen ze echt niet verdragen. Het is een groente uit de nachtschade-familie (net als aubergine en paprika) en sommige mensen/honden kunnen dat dus slecht verdragen (dat even ter info).
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door