Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door moosie
#359923
ik heb dus een malthezertje die aan dr voetjes kluift en likt,dit is volgens mij en de dierenarts voedselallergie,en geen stress!
al bij de dermatoloog geweest,6 weken macaroni met koolvis gevoerd om dit te bewijzen,en het werd inderdaad rustiger.
maar dan wordt het zoeken naar het juiste voer,is dit misschien energique? wie heeft hier goede ervaringen mee,wat betreft voedstelallergie?
en moet ik dit dan alleen voeren,dus geen ander voer,en hoeveel schijfjes dan per dag?
groeten Simone
Door Breezer
#359990
Breezer heeft ook heel erg aan z´n pootjes zitten knagen, maar dit kwam door graspollen.

Heeft de dermatoloog ook gezegd waar op gelet moest worden bij de voeding. Bv. geen kip, of geen granen, of iets anders??

Hoewel als macaroni geen probleem geeft, dan zal het wel niet aan de granen liggen.

Mocht het toch aan de granen liggen, dan zou ik niet voor Energique gaan, maar voor Carnibest of Bibi.

Succes!
Door moosie
#360162
hoi Breezer,het is wel zo dat het in het voorjaar het ergst is, en met de macaroni werd het wel beter maar het is nog nooit helemaal over geweest.
de dermatoloog heeft gezegd dat we verschillende voeren moesten proberen,dus we hebben van de dierenarts allerlei voer geprobeerd,
met eend,met konijn,met vis,maar niets was effectief,
dit is voor het eerst dat ik met vlees wil beginnen,
misschien is dat het wel,
verder krijgt ze dus niks,geen kaas geen worst helemaal niets.

groetjes Simone
Door Breezer
#360172
Ik zou haar dan in ieder geval overzetten op een goede kvv. Van Carnibest of Bibi bijvoorbeeld. Hier zitten de minste granen in. Maar als Energique alleen goed te verkrijgen is bij jou in de buurt dan is dat ook een goed alternatief.

Ik neem aan dat al die soorten die je bedoelt brokken zijn geweest?

Ik denk dat het dan met kvv zowieso al goed gaat opknappen, en mocht het na een week of 6 nog zo heel erg zijn. Dan zou je homeopatishe druppels voor pollenallergie kunnen proberen.

Maar probeer eerst de kvv maar eens.
Door moosie
#361361
hoi,
gina krijgt nu greenheart anti allergie brokjes,en ik heb nu een doosje energique nr. 4 gekocht,speciaal tegen huidklachten.
ze hebben hier alleen dat en duck voer.
ik ga het eerst maar afwisselen,sochtends een schijfje en savonds brokjes,en dan op een gegeven moment alleen schijfjes en dan kijken hoe het gaat.
verder ga ik op zoek naar een zaak waar ze ook carnibest of bibi verkopen.
ik heb ook een diershop gevonden waar ze homeopatische druppels tegen pollen hebben,dus dat kan ik ook nog proberen.
bedankt voor de tips,
groetjes
simone en Gina.
(ik heb gina geknipt (ik ben trimster) en nu is het helemaal geen gezicht die rooie voetjes).





gina.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door