Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bart H
#359851
Zaterdag ga ik met mijn middenslag schnauzertje Tet (1,5 jaar oud en ongeveer 17 kg) op vakantie naar de Dordogne.

Tet zit altijd graag in de auto, maar heeft nog nooit zo lang gereden (ongeveer 7 á 8 uur). Met uitzondering van zijn eerste ritje, is hij nog nooit wagenziek geweest.

Ik vroeg me af of het wijs zou zijn om hem toch een half of kwart primatour tabletje te geven.

Wie heeft antwoord op deze vraag? Bij voorbaat veel dank.

Groeten,

Bart
Laatst gewijzigd door Bart H op do 28 jul 2005, 02:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#359852
Wanneer hij nooit geen last heeft gehad,dan zou ik nu ook niks geven...
Ik zou dus WEL minstens elke 2 uur effe de pootjes strekken en kijken of er geplast moet.
Neem 'n bak water mee voor onderweg,en dan zal 't best wel lukken denk ik! 8)

Oh en fijne vacantie!!! ;D
Laatst gewijzigd door mahuni op do 28 jul 2005, 03:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#359886
Hai Bart,

als je hond geen wagenziekte vertoont, zou ik het niet geven. Regelmatig stoppen, raampje openhouden en niet roken in de auto is het beste.

Goede reis naar de Dordogne, waar precies ga je naar toe?

(Ik ga volgende week ook, met de 2 Herders die kant op...heerlijk!!)
Door Bart H
#359911
Bedankt voor de reacties! Ik was alleen een beetje bang dat Tet ziek zou worden, en daardoor de pret van het autorijden zou verliezen.

Peet, ik weet het eigenlijk nog niet precies. We hebben met de familie ergens een huisje gehuurd waar honden welkom zijn, moet nog even uitvogelen waar het precies is. Gelukkig hoef ik niet te rijden ;D
Door Peet
#359930
OK!

Als je info over de route wilt, pb me dan even. Ik rij al 15 jaar op en neer naar de Dordogne, dus ben daar redelijk bekend ;)
Door Elvira
#360118
Er zijn ook homeopathische middelen tegen reisziekte, je moet wel een dag van te voren beginnen. Ik heb ook ergens gelezen dat het helpt als je een krant onder z'n bed legt, maar ik heb meer vertrouwen in de pilletjes. Ik heb ooit zelf primatour tegen zeeziekte genomen (dat kan je al innemen als je last hebt zeiden ze in de apotheek). Die waren zo vies, dat ik nog misselijker werd. Gelukkig had iemand anders de homeopathische en die hielpen wel (primatour was visvoer). Gember schijnt ook te helpen tegen misselijkheid.
Door 202spots
#360146
Wanneer de hond nog nooit wagenziek is geweest,dan denk ik dat ie 't nou ook niet zal worden, vooral als er regelmatig gestopt word.
Om evengoed pilletje te geven, homeopaties of niet, vind ik 't zelfde idee om nu alvast 'n asperientje te nemen, want wie weet krijg ik vanavond misschien wel hoofdpijn! :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door