Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#352084
Ik train met beide honden. Joris puppyklas en Joep gevorderden. Als beloning heb ik van alles geprobeerd maar helaas vinden de heren (allebei) vieze rodiworst het lekkerst. Ze lusten ook graag leverworst (voor mensen dus). Nu trainen we 1x per week en het gaat dan ook om zo'n 2 plakjes in ieniemiene stukjes gesneden. Heb ook al gedroogde long en hart geprobeerd. Maar vooral voor Joris kost dat teveel tijd om het op te eten. Kijk die worst is natuurlijk zo weg en op de long en hart moet gekauwd worden, hij is dan gewoon teveel afgeleid.
Mijn vraag is nu: Kan ik niet beter leverworst geven dan die gore rodiworst?
.
Door amber2
#352221
Maar wat is er dan precies zo slecht aan die rodiworsten? Ik dacht dat de inhoud vergelijkbaar is met hun rauwe producten alleen is het dan verhit. En als je toch maar een heel klein beetje geeft als tussendoortje lijkt me dat toch geen probleem; is toch juist onhandig als je dan steeds met je handen aan stukjes rauw vlees moet zitten?
Ik zou dus zeker voor de rodi-worst gaan, in leverworsten voor mensen zitten juist vaak allerlei toevoegingen (ook die van de slager!) in de vorm van E-nummers: antioxydant, conserveermiddel, kleurstof e.d.
Door Lil
#352226
Lizzy schreef: Zit er in leverworst werkelijk zoveel zout? Meer als in kaas? (ik gebruik kaas en gedroogd vlees).
En nog een heleboel ander kruiden, leverworst is heel erg gekruid, tenzij je hem puur natuur maakt, maar dan is hij echt niet lekker.
Door Eef+Stippels
#359588
amber2 schreef:
Ik zou dus zeker voor de rodi-worst gaan, in leverworsten voor mensen zitten juist vaak allerlei toevoegingen (ook die van de slager!) in de vorm van E-nummers: antioxydant, conserveermiddel, kleurstof e.d.
Volgens mij zit dat ook in de rodiworst.. Je zou je kunnen afvragen of twee plakjes leverworst in de week te veel zout bevat... Ik weet het niet hoor, maar als het maar twee plakje in de week zijn..
Door amber2
#359683
Over 2 plakjes in de week zou ik me ook niet zo druk maken nee. Ik heb laatst eens zo'n rodi-worst bekeken in de winkel en daar stond niets op over toegevoegde conserveermiddelen/anti-oxidanten, dus ik neem aan dat die er toch echt niet in zitten dan.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#359698
amber2 schreef: Over 2 plakjes in de week zou ik me ook niet zo druk maken nee. Ik heb laatst eens zo'n rodi-worst bekeken in de winkel en daar stond niets op over toegevoegde conserveermiddelen/anti-oxidanten, dus ik neem aan dat die er toch echt niet in zitten dan.
Maar hoe kan het dan dat ze een jaar lang (of zoiets) buiten de koelkast zijn te bewaren?? ;)
Door amber2
#359952
Tja, het is wel verhit en dan vacuum verpakt maar een jaar is wel lang ja... Het is toch verplicht om op de verpakking te zetten als er conserveermiddelen e.d. aan toegevoegd zijn?
Door conleeuw
#360074
Ik zou ook willen weten of het dan geen kwaad kan dat er vaak varkensvlees in de lewerworsten zit? Varkens vlees is toch een no - no nou weet ik lever worst is verhit is het dan ok?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door