Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#353099
Hi,

Sinds ik Ken heb (ca. 7 maanden) heeft ie al
broze dikke nagels.
Als ik ze knip met een speciale nageltang willen
er nog weleens haakjes onstaan die afscheuren.
Dit is niet erg want het zijn maar dunne schilfers.

Omdat hij ook wel eens loopt de sloffen op straat
is er inmiddels 1 nagel volledig doorgesleten
(open aan de bovenkant) en aangezien deze niet
weer netjes aangroeide maar bleef inscheuren
heb ik hem operatief laten verwijderen.
(Gelukkig maar want er zat een fixe ontsteking onder.)
Heeft nu inmiddels ook al een verlengde antibioticakuur
op en de nagel is na 2 weken alleen nog maar een roze
uitstulping met veel slijm na het biotexbadje.

Ben nu nog verder van huis want het duurt ca. 3 weken
en zit te goochelen met sokjes / kap en biotexbadjes.
Nu begint nagel nr. 2 ook! En het lijkt wel of al zijn
nagels brozer beginnen te worden.

Heeft er iemand tips / trucs om zijn nagels sterker
te maken?! Dit is geen doen en hij heeft er erg last van.
Inmiddels begint zijn voetzooltje ook te scheuren van
de biotexbadjes .........

Drama :'(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#353111
Ik zou zowieso meteen stoppen met die biotexbadjes. Daar worden huid en nagels week van en in dit geval de nagels veel brozer.
Dan zou ik om te ontsmetten na het wandelen het pootje even kort door wat water met Teatree-olie doorslaan en dan gewoon laten drogen.
Ter versterking van de nagels kun je b.v bamboe en/of Borageolie geven, dat ligt wel bij de drogist van vitelle of ander merk.
Door Femke
#353209
hmmm dat sloffen, dat lijkt mij ook niet helemaal goed. Wat doet je hond als je zijn achterpoot verkeerd neerzet? Ik bedoel dus met de bovenkant van de poot richting de grond? Zet hij 'm dan meteen terug?
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#353244
Hij tilt alleen niet goed op, met zijn poot / been
is niks aan de hand. DA heeft dit al gecheckt.
Hij sloft ook niet altijd, meestal als ie moe of lui is.
Door Peet
#353252
Slijten zijn nagels ook aan de bovenkant?

De combi nagels scheuren + slordig lopen komt mij wel heel bekend voor.... :-\
Laatst gewijzigd door Peet op ma 18 jul 2005, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#354627
Zo erg sloffen dat de nagels van boven afslijten is geen luiheid. Dat doet mij denken aan een probleem in de rug. Is daar naar gekeken? Hafan (ook poedel) heeft jaren met afgebroken nagels gelopen. Onlangs heb ik ontdekt dat het wordt veroorzaakt door anti tekenmiddel zoals frontline en scalibor. Nu ik daarmee ben gestopt, beginnen de nagels langzaam te herstellen. Ik smeer er hoefvet op. Dat helpt. Op dit moment ben ik aan het experimenteren met lijnzaadolie met een paar druppels rozemarijn olie op de nagels. Lijkt ook goed te werken. De dermatoloog heeft gelatine poeder aangeraden. Dat had bij Hafan geen effect op de nagels. Hij kreeg er wel een mooie vacht van.
Je schrijft dat de nagels van Ken een beetje schilveren. Misschien dat hoefvet helpt, maar ik denk dat het probleem voornamelijk voortkomt uit het sloffen.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#358762
Hi,

Ben net terug van de DA en hij zei dat ie geen
nagelvorming ziet en alleen beginnend wild vlees
vorming. Ook zei hij dat er niks anders meer te doen
viel dan tot zijn 2e kootje de teen amputeren. :'(

Voor as vrijdag staat de operatie gepland en Ken
gaat vanavond beginnen met zijn 3e ab kuur
omdat het inderdaad weer eronder ontstoken is.

Weet niet zo goed wat ik er mee aan moet,
liever zo snel mogelijk dan maar of toch wachten
want mischien groeit de nagel toch nog terug.

Wel zei de da dat als de ontsteking verder naar
binnen slaat dat ie de teen helemaal moet verwijderen.
Dus wachten was voor hem geen optie.

Heeft iemand nog tips / sugesties / forums / sites / telefoonnummers of zo die ik kan checken of bellen? ???
Wil zo breed mogelijke info voor as vrijdag.
Door Ine
#358797
Misschien de dierenkliniek in Oisterwijk eens bellen en je verhaal voorleggen. Of even welke andere kliniek, waar ook orthopedie zit.
Moeilijk hoor, ik zou graag helpen, maar weet niet hoe. :-\
Sterkte :-*
Door Lizzy
#358908
Nitus schreef: Jeetje, da's wel een hele drastische ingreep :o :'(, ik zou voor een second opinion gaan bij een goede DA.
Sterkte ermee.
Ik sluit me bij Anne Marie aan. Ik ging voor een second opinion naar een andere dierenarts. Ik weet niet in welke plaats je woont, maar misschien kent een van ons een goede DA bij jou in de buurt voor een second opinion.
Door Truus
#358924
Lizzy schreef: Ik sluit me bij Anne Marie aan. Ik ging voor een second opinion naar een andere dierenarts. Ik weet niet in welke plaats je woont, maar misschien kent een van ons een goede DA bij jou in de buurt voor een second opinion.
In haar profiel staat Delfgauw ;)
Door Doedels
#358983
Jeetje, wat vervelend zeg. Ik zou ook absoluut een second opinion halen voordat ik over zou gaan tot een operatie. Als de ontsteking op het bot slaat, is dat niet best. De vraag is of het er inderdaad naar uitziet dat het op het bot slaat. Waarom is Ken nu aan de 3e ab kuur? Hebben de twee voorgaande niet geholpen of staan ze los van elkaar. Ik vraag me af of de bacterie wel gevoelig is voor de gebruikte ab. Als er nog tijd voor is, kan er een bacteriekweek worden gemaakt. Meestal duurt dat ongeveer een week.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#359109
Waarom is Ken nu aan de 3e ab kuur? Hebben de twee voorgaande niet geholpen of staan ze los van elkaar.[quote][/quote]

Deze stonden los van elkaar.
De 1e was voor na de operatie, daarna kreeg hij er
een ontsteking over heen.
En nu is het van het weekend weer gaan ontsteken.
Teen is ook weer dikker en gevoeliger.
(Het is nu wel andere ab als de 1e twee.)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door