Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bernerfan
#358601
romila schreef: eh konijnen zitten ook in hokken als huisdier...das nie vreemd dan? ;) ;D
;D das waar, ja konijnen ben ik ook niet zo kapot van :-\ , maar die kom je ook gewoon in de supermarkten tegen.....cavia's niet ,,gelukkig :-X, vraag me dus af een beetje hoe hij er aan komt.. :-\ :-X
Door romila
#358603
bernerfan schreef: ;D das waar, ja konijnen ben ik ook niet zo kapot van :-\ , maar die kom je ook gewoon in de supermarkten tegen.....cavia's niet ,,gelukkig :-X, vraag me dus af een beetje hoe hij er aan komt.. :-\ :-X
ja ik snap ut...
Door bernerfan
#358612
Kruimel schreef: Cavia's uit de vriezer verkoopt de dsz hier ook, die worden speciaal gefokt als reptielen/roofvogelvoer. Net zoiets dus als slachtvarkens/koeien/kippen voor menselijke consumptie 8)
oh dus das normaal..? ::) :-\ ik snap t wel maar vindt t wel ver gaan :-X :-\.
Door rees
#358645
bernerfan schreef: oh dus das normaal..? ::) :-\ ik snap t wel maar vindt t wel ver gaan :-X :-\.
Bij ons zijn het huisdieren geworden net zo als een konijn maar in anderen landen niet en zijn ze gewoon te koop voor consumptie.
En worden daar vaak langs de weg gewoon gegrild verkocht .
#358665
bernerfan schreef: oh dus das normaal..? ::) :-\ ik snap t wel maar vindt t wel ver gaan :-X :-\.
Wat is normaal? Ik zou het niet weten. Het gebeurt, dat wel.
Heel veel diersoorten worden gefokt om te worden opgegeten, door mensen dan wel door andere dieren. Hier te landen zijn dat bv koeien, schapen, varkens, kippen, maar ook struisvogels en wallaby's. In andere landen honden, cavia's, apen, lama's ... ga maar door. Oja, krekels, sprinkhanen, kikkers, rupsen ...

Dus of het normaal is ... vraag 1 zou kunnen luiden: vind je het normaal om huisdieren te houden? En vraag 2 bv: vind je het normaal om die huisdieren te voeren op een manier die overeenkomt met hun natuurljke behoeften? En zo kun je nog wel wat doorvragen.
Door bernerfan
#358676
ja t kan zo weer een hele disccussie worden ::) ;D, ik vind t gevoelsmatig gewoon erg ver gaan , bij mij thuis vroeger, hadden we konijnen , cavia's en een hond...die vraten elkaar niet op..... :-\, en nu gaan we ze er voor fokken... ::) :-\, gewoon een erg onprettig idee om in de dhz ook nog cavia's te zien liggen :-X :-\, tot hoever gaan we... :-X ::)...zometeen gaan we katten als voedsel verkopen... :-X :-X
#358686
Klopt, van die discussie ;D beter van niet denk ik, tis toch uiteindelijk een kwestie van eigen verantwoordelijkheid en eigen besluit.
En ik ben het met je eens, ergens moet je een grens trekken. Maar waar? Dat moet ieder voor zich uitmaken. En daar waar dierenleed het gevolg is moet de overheid, uit naam van ons allemaal, ingrijpen, vind ik. Dat gebeurt overigens niet >:(
#358706
Marc schreef: Wat is het verschil tussen het voeren van vlees van een koe, een varken, een kip, een muis, een rat, een konijn of een cavia? Ik zou het niet weten.
Daar worden al een tijd hevige discussies over gevoerd alhier.
Door Charlotte
#359108
Marc schreef: Wat is het verschil tussen het voeren van vlees van een koe, een varken, een kip, een muis, een rat, een konijn of een cavia? Ik zou het niet weten.
Ik ook niet ;D

Mensen hebben bij bepaalde dieren meer emotie.....zo zijn er zat paarden liefhebbers die geen paarden rookvlees eten maar wel een lekkere biefstuk van de koe.
Mensen die kippen eten maar hun eigen kippies in de achtertuin niet eten omdat dat zielig is ???

Ik heb wel even mijn wenkbrauwen gefronst toen ik dit bericht las. Maar ach.....wat maakt het nou uit??
Door willieD
#359708
Marc schreef: Wat is het verschil tussen het voeren van vlees van een koe, een varken, een kip, een muis, een rat, een konijn of een cavia? Ik zou het niet weten.
omdat onze honden de restanten van ons slachtvee horen te eten.
noem mij eens een land waar ze voor de hond speciaal dieren fokken om als voedsel te dienen ::)
er wordt al genoeg geslacht ,heb ik ook eerder geschreven ;D
er is genoeg materiaal.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door