Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tine
#358394
Ik heb enkele kipkarkassen gekregen,maar daar zit bijna geen vlees meer aan.....Hoeveel spiervlees moet ik dan toevoegen om de goede verhouding te krijgen?
Door 202spots
#358743
tine schreef: Ik heb enkele kipkarkassen gekregen,maar daar zit bijna geen vlees meer aan.....Hoeveel spiervlees moet ik dan toevoegen om de goede verhouding te krijgen?
Als je b.v 'n pond kale karkassen hebt,dan zou ik 'n pond vlees erbij doen,en dan misschien nog wat pens of orgaanvlees er boven op.
Dus ietsie meer vlees dan karkas.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#359514
Kruimel schreef: Spierballuh ..... ;D ;D ;D
;D Ja, als het en handmolen is dan wordt je er knap gespierd van.

Ga je die karkassen gebruiken om komplete maaltijden mee te maken ?

Zo ja, als het echt puur bot is dan zou ik zo'n 15% van de maaltijd uit die gemalen karkassen laten bestaan, je kunt daar spiervlees of orgaan bij doen (of beide)
Door tine
#359626
Ok,ik heb dus spierballuh.... ;D(jarenlang aan fitness gedaan,moet dus lukken.... ;D)

Ok we gaan het in het weekend proberen.......
Door tine
#359627
Nog ff.....

Dus van elke kilo 15 % karkas en de andere 85 % spiervlees ?Hoeveel % orgaanvlees dan?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#359686
tine schreef: Nog ff.....

Dus van elke kilo 15 % karkas en de andere 85 % spiervlees ?Hoeveel % orgaanvlees dan?
Als je er een kvv van gaat maken die je iedere dag hetzelfde gaat geven, moeten we even alles goed uitrekenen als het gewoon eens zo een dagmaaltijd tussendoor is dan maakt het allemaal niet zoveel uit.
Door 202spots
#359857
Ik had nou pas in de gaten dat dit voor de katten was...
Mijn antwoord was dus voor hond bedoeld,

Maar ik ben evengoed verbaasd dat de kat dan zo weinig bot krijgt in verhouding met vlees.
Wanneer we voor honden 50% bot -50% vlees( of 40-60) rekenen, waarom is 't voor de katten dan 15% -85%?
Hebben katten dan aan zoveel minder bot genoeg?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#359860
202Spots schreef: Ik had nou pas in de gaten dat dit voor de katten was...
Mijn antwoord was dus voor hond bedoeld,

Maar ik ben evengoed verbaasd dat de kat dan zo weinig bot krijgt in verhouding met vlees.
Wanneer we voor honden 50% bot -50% vlees( of 40-60) rekenen, waarom is 't voor de katten dan 15% -85%?
Hebben katten dan aan zoveel minder bot genoeg?
Ik geef mijn honden helemaal niet 50% bot, ik vind dat veel te veel :o Mijn honden eten ongeveer de ene week iets van 30% bot en de andere week kan het iets meer of minder zijn.
Maar daarom vraag ik ook of ze dat voer voor geregeld gaat maken of zo eens voor een keertje, want als het voor dagelijks is en alleen dat voer dan moet er meer in.
Hier is bv een maaltijd voor de kat : 4 kippennekken en 50 gram hart . Maar het kan ook zijn bv alleen vleugels dan ligt hat calcium gehalte hoger.

Als ik mijn honden 50/50 bot geef dan stinken ze het huis uit en ze hebben spierwitte ontlasting
Door tine
#359953
ik wil het af en toe geven.......Ze krijgen daarnaast carnibest,maar ik vind het leuk om zelf eens iets te doen voor mijn poezels....
Door 202spots
#359997
sylvia schreef: Ik geef mijn honden helemaal niet 50% bot, ik vind dat veel te veel :o Mijn honden eten ongeveer de ene week iets van 30% bot en de andere week kan het iets meer of minder zijn.
Maar daarom vraag ik ook of ze dat voer voor geregeld gaat maken of zo eens voor een keertje, want als het voor dagelijks is en alleen dat voer dan moet er meer in.
Hier is bv een maaltijd voor de kat : 4 kippennekken en 50 gram hart . Maar het kan ook zijn bv alleen vleugels dan ligt hat calcium gehalte hoger.
Als ik mijn honden 50/50 bot geef dan stinken ze het huis uit en ze hebben spierwitte ontlasting
Syll,ik heb het over de verhouding in de gemalen bot/vlees mix, niet over de totale % bot van de dagelijkse voeding.
Als ik s'morgens 'n lamnek geef, en s'avond gemalen kalkoen nek met daarbij 'n stoot groentemix, dan is de dagelijkse inname van alleen vlees en groentes ook veel hoger % dan de bot%.
kan je me nog volgen? ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#360132
202Spots schreef: Syll,ik heb het over de verhouding in de gemalen bot/vlees mix, niet over de totale % bot van de dagelijkse voeding.
Als ik s'morgens 'n lamnek geef, en s'avond gemalen kalkoen nek met daarbij 'n stoot groentemix, dan is de dagelijkse inname van alleen vlees en groentes ook veel hoger % dan de bot%.
kan je me nog volgen? ;D

Ik kan je weer volgen Dory ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#360134
tine schreef: ik wil het af en toe geven.......Ze krijgen daarnaast carnibest,maar ik vind het leuk om zelf eens iets te doen voor mijn poezels....
Oke , als je het gewoon eens af en toe maakt het niet zoveel uit wat de verhouding is. Kijk anders eens of je aan kippennekken kunt komen , of geef eens een vleugeltje
Laatst gewijzigd door sylvia op do 28 jul 2005, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door