Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door pollekind
#358366
Heb ik gisteren speciaal 5 kilo Lam&rijst gehaald van Carnibest.En ik heb het nu twee keer aangeboden maar mijn Husky wil het echt niet eten!Duck,energique,Prins en zelfs die ranzige Smuldier word met smaak gegeten maar dit weigert ze gewoon!Dat is balen voor mij,want zo goedkoop is het nou ook weer niet.Ik zal vanmiddag eens kijken of ik mijn Cavaliertjes zo gek kan krijgen om het te eten.Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik wel snap dat ze het niet eet,ik vind het er vies uitzien en na het ontdooien stonk het ook best wel en er was wat bloed uitgelopen.Jakkes,ik weet dat veel mensen vinden dat de meeste schijven eruit zien als geperst karton(=ook zo hoor)maar geef mij toch maar een schijfje. :P
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#358383
Nou volgens mij hoort het toch echt niet te stinken na ontdooien :-\
Misschien kun je Bibi nog proberen en anders zou ik maar lekker iets anders blijven voeren.
Door Audrina
#358391
CB Lam Rijst hoort inderdaad niet te stinken. Het ruikt anders, want lam heeft een iets sterkere geur dan bijvoorbeeld rund of kip. Het ziet er ook anders uit, veel rozer / roder, zeker in vergelijking met schijfjes kvv.
Je hebt met de meeste kvv's altijd wel wat ontdooivocht, bij de ene soort wat meer dan bij de andere soort. Dat is niks smerigs (ook al ziet het er bloederig uit), dat kan je gewoon zo over het voer gieten.

Ik weet niet waar je die CB gehaald hebt, maar als het echt stinkt (wat niet hoort) zou ik er mee terug gaan.
Door pollekind
#358395
Ik vind het echt een beetje pens-achtig ruiken.Net zoals Duck Uitmuntend dat vind ik ook stinken.De CB heb ik gehaald in Otterlo en er is niks mis met het product want het ruikt niet verrot ofzo en de datum is ook nog tot 2006 ofzo,maar het is denk ik gewoon persoonlijk.De schijven van Prins en Energique en ook de Duck Lams&Rijst zijn vrijwel reukloos of ruiken iig niet sterk.Nou ja het zal wel aan mij liggen ;)
Door Audrina
#358397
Kan hoor. Mijn honden hebben eerst lange tijd op CB natuur gestaan en toen heb ik er 2 overgezet op CB light. En die light ruikt heel anders / veel sterker dan die natuur, dus de eerste paar keren dat ik ze light gaf had ik er ook ff wat moeite mee. Maar da's een kwestie van wennen denk ik, want nu doet het me niks meer als ik zo'n rol light openmaak.

LamRijst krijgen ze hier ook en daar heb ik nou juist weer geen moeite mee, ook nooit gehad.

Maar ja, das toch met veel dingen zo? Neem bijvoorbeeld de geur van gebakken vis, de 1 denkt "Hmmmmm" en de ander denkt :-X :-X :-X

;)
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#358405
ik denk ook dat het persoonlijk is.
Ik vind bijvoorbeeld de natuur ook stinken, maar vele hier vinden het lekker ruiken. Een pensluchtje is nu eenmaal niet zo'n lekker geurtje. Tenminste vind ik.

Zelf vind ik de kip met rijst er smakelijk uitzien. De lam en rijst ken ik niet.
Door Jojo
#358409
;DHaha, ja, die geurtjes, das wel iets om aan te wennen! Ik weet nog heel goed dat ik voor het eerst van energique met carnibest begon ;D
Ik ging haast over mn nek van die geur van de cb natuur :-X De geur deed me denken aan zo´n openbaar damestoilet met overvolle maandverbandboxen :-X :-X
En nu?!?! Ik begrijp werkelijk niet meer dat ik het zo vond stinken ::) Als je het elke dag ruikt raak je er aan gewend, zelfs de geur van de cb kruidenmix kan ik nu inhaleren ;D
Door pollekind
#358488
[quote="Jojo"]
;DHaha, ja, die geurtjes, das wel iets om aan te wennen! Ik weet nog heel goed dat ik voor het eerst van energique met carnibest begon ;D
Ik ging haast over mn nek van die geur van de cb natuur :-X De geur deed me denken aan zo´n openbaar damestoilet met overvolle maandverbandboxen :-X :-X
En nu?!?! Ik begrijp werkelijk niet meer dat ik het zo vond stinken ::) Als je het elke dag ruikt raak je er aan gewend, zelfs de geur van de cb kruidenmix kan ik nu inhaleren ;D
[/quote]Hahaha je weet het wel kleurig te omschrijven!!! ;D ;D ;DMaar zo'n luchtje is het idd. :P
Door romila
#358489
[quote="Jojo"]
;DHaha, ja, die geurtjes, das wel iets om aan te wennen! Ik weet nog heel goed dat ik voor het eerst van energique met carnibest begon ;D
Ik ging haast over mn nek van die geur van de cb natuur :-X De geur deed me denken aan zo´n openbaar damestoilet met overvolle maandverbandboxen :-X :-X
En nu?!?! Ik begrijp werkelijk niet meer dat ik het zo vond stinken ::) Als je het elke dag ruikt raak je er aan gewend, zelfs de geur van de cb kruidenmix kan ik nu inhaleren ;D
[/quote]dus ook geen problemen meer met openbare toilletten?? ;D
Door Elise
#358492
De lam/rijst van CB is ook de enige variant waarbij ik altijd zo min mogelijk probeer adem te halen als ik het geef. Het ruikt idd sterker dan de andere soorten. Maar de honden hebben er geen problemen mee ;)
Door Jolly
#358501
allemaal stadsmensen hier zeker? ;D

Ik heb echt nergens last van, misschien komt dat wel omdat ik vanaf mijn 10de al boven de koeien, geiten en schapensront stond? wie weet.
Door Elise
#358502
[quote="Jolly"]
allemaal stadsmensen hier zeker? ;D

Ik heb echt nergens last van, misschien komt dat wel omdat ik vanaf mijn 10de al boven de koeien, geiten en schapensront stond? wie weet.
[/quote]

Zeeuws meisje hier ;D, altijd op boerderijen rondgehangen, maar die lams versie :-X
Gebruikersavatar
Door Pauline
#358562
Ben een echte stadse maar snij fluitend vuile pens aan stukken, doet me echt helemaal niets! Vind het beter dan een poepluier! :-X
Mijn man roept wel eens dat het hier net een slachthuis is en de buurt komt echt kijken als ik terug kom met de maaltijden voor mijn teckels! ;D Ben echt een beetje een bezienswaardigheid geworden.
Door pollekind
#358565
[quote="Elise"]
De lam/rijst van CB is ook de enige variant waarbij ik altijd zo min mogelijk probeer adem te halen als ik het geef. Het ruikt idd sterker dan de andere soorten. Maar de honden hebben er geen problemen mee ;)
[/quote]Haha,nou ik heb het zojuist voor de derde keer aangeboden en ze weigert het te eten!Wie in de buurt van EDE woont mag de 4 kilo komen halen,want dit gaat niet werken.Jammer...
Door Truus
#358587
Ik bied de bak 1 keer aan en als ze niet eet, dan krijg ze niks meer. De dag erop komt ze gelijk en eet weer als een wolf. Een keer vasten is helemaal niet erg hoor maar 4 keer aanbieden, zou ik nooit doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door