Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jo
#358035
Vrienden van ons hebben een Rottweiler pup van 20 weken en daar ontdekten ze Zaterdag ineens een vieze plek op zijn rug. Het ziet er slijmerig uit, het is groenig en het stinkt als de pest.
Er zitten ook allemaal groene korstjes omheen.
Hij kan er trouwens niet bij om te bijten en ook niet om te krabbelen.
Nu zijn ze er vanmiddag mee naar de dierenarts gegaan en die kwam gelijk wéér aanzetten met een anti-biotica kuur. Die hebben ze geweigerd omdat hun Rottweiler die een aantal weken geleden ook al heeft gekregen omdat tie zo nu en dan behoorlijk aan de diaree is.
Nu hebben ze een shampoo mee gekregen tegen schimmels, zonder dat de dierenarts een afkrabsel heeft genomen van de plek.
Hij kon ook niet met zekerheid zeggen of het een schimmel is .
Ze hebben hem gevraagd of tie niet eens bloed af kon nemen zodat ze dat konden laten onderzoeken maar dat vond tie niet nodig.

Ik vond het een nogal vaag gedoe en heb een andere dierenarts gebeld en die vond het ook wel een vreemd verhaal.
Die dierenarts raadde aan om het haar rond de plek weg te scheren of knippen zodat er zuurstof bij kon komen en ze raadde aan om de hond één keer met die shampoo te wassen en te kijken wat voor effect het zou hebben op die plek.
Als het niet goed gaat mogen ze naar die dierenarts komen en die gaat dan wel een afkrabsel nemen en ,als het nodig blijkt te zijn , ook bloed afnemen voor onderzoek.
Weet je...ik heb toch niet zo'n lekker gevoel over dit gebeuren hoor...
Wat vinden jullie nou van dit verhaal?

Vorige keer heeft die AB kuur trouwens helemaal niet geholpen .
Door Jolly
#358050
klinkt mij meer als een hotspot in de oren
Arm ding.

goed de vacht wegknippen, schoonmaken met verdunde dettol of betadine oplossing en dan schoon en droog houden en eventueel wat prodierwondgel erop of calendula.

Chasey heeft er nog steeds 1 op de kont, maar die gaat nu langzaam weg. Chasey rkijgt ook nog 2 x per dag een cats claw pil en 2 x per dag een echinacea pilletje ( beiden van kruidvat)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#358053
Jo schreef: Vrienden van ons hebben een Rottweiler pup van 20 weken en daar ontdekten ze Zaterdag ineens een vieze plek op zijn rug. Het ziet er slijmerig uit, het is groenig en het stinkt als de pest.
Er zitten ook allemaal groene korstjes omheen.
Hij kan er trouwens niet bij om te bijten en ook niet om te krabbelen.
Nu zijn ze er vanmiddag mee naar de dierenarts gegaan en die kwam gelijk wéér aanzetten met een anti-biotica kuur. Die hebben ze geweigerd omdat hun Rottweiler die een aantal weken geleden ook al heeft gekregen omdat tie zo nu en dan behoorlijk aan de diaree is.
Nu hebben ze een shampoo mee gekregen tegen schimmels, zonder dat de dierenarts een afkrabsel heeft genomen van de plek.
Hij kon ook niet met zekerheid zeggen of het een schimmel is .
Ze hebben hem gevraagd of tie niet eens bloed af kon nemen zodat ze dat konden laten onderzoeken maar dat vond tie niet nodig.

Ik vond het een nogal vaag gedoe en heb een andere dierenarts gebeld en die vond het ook wel een vreemd verhaal.
Die dierenarts raadde aan om het haar rond de plek weg te scheren of knippen zodat er zuurstof bij kon komen en ze raadde aan om de hond één keer met die shampoo te wassen en te kijken wat voor effect het zou hebben op die plek.
Als het niet goed gaat mogen ze naar die dierenarts komen en die gaat dan wel een afkrabsel nemen en ,als het nodig blijkt te zijn , ook bloed afnemen voor onderzoek.
Weet je...ik heb toch niet zo'n lekker gevoel over dit gebeuren hoor...
Wat vinden jullie nou van dit verhaal?

Vorige keer heeft die AB kuur trouwens helemaal niet geholpen .

Nou, de 1ste Da heeft zijn standaardzooi uit de kast gerukt, zonder ook maar verder te kijken dan de snotterd lang is.

De 2de lijkt me heel schappelijk en als ik hun was ging ik in dit geval even met die verder.
Ondertussen het plekkie lekker schoonhouden en dan maar verder kijken hoe het gaat.
Door Jo
#358357
Wij waren zelf ook al van mening dat het een hotspot was.
We hadden ze al gezegd dat ze zich niet af moesten laten schepen met een AB kuur en ook niet met brokken ( da's iets waar de man ook al zo happig op is om te geven)
Toen ze gisteren vertelden hoe het gegaan was, stonden wij best verbaasd te kijken. Hij had naar ons gevoel toch wel even verder kunnen kijken als wat tie nu gedaan heeft.
'kVind dat hij toch wel behoorlijk snel is met geven van medicijnen terwijl hij niet eens weet wát het nou precies is.
En dáár hadden we dus echt geen goed gevoel over.

In die andere dierenarts hebben wij ook meer vertrouwen en daarom heb ik die ook maar gebeld.

Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat verlopen en ik hoop echt voor DA 1 dat het goed mag gaan , want als het niet goed gaat en DA 2 met een ander verhaal komt, dan gaan wij met onze vrienden mee naar DA 1 omdat we dan toch graag uitleg willen hebben over zijn gedachtengang rondom dit gebeuren.

Hij heeft ons ook al een keer af willen schepen met een AB kuur ,maar die hebben wij toen ook geweigerd.

Wat ons en onze vrienden opvalt is dat tie sowieso heel snel aankomt met AB kuren en als je er tegenin gaat en met andere ideeën aan komt dragen, dat tie dan ineens met ons mee staat te kleppen...
Da's iets wat me ook al niet al te best aanstaat. HIJ is de dierenarts en HIJ heeft ervoor geleerd. Waarom moeten wij dan zelf met ideeën komen??

Nou goed..... we kijken eerst maar eens even aan hoe de Rottweiler op de shampoo gaat reageren en dan zien we verder. Ik vertel hier later wel hoe het nou verder gegaan is.

Wat mij betreft kan DA 1 ook de boom in...alhoewel...stel dat tie daar een dood blaadje ziet...krijgt de boom straks ook een onnodige AB kuur :-X ;D ;D
Door jerry
#358500
je vrienden kunnen wel de vieze plek met soda schoonmaken.
Het doet echt geen kwaad
gewoon bij een supermarkt een zakje met soda kopen en in warme ( niet heet) water oplossen, ong 1-2 st.l. / 0.5l, daarna op de plek gieten en zoiets keer of 3-4 per dag.
ik ook bij Jerry gedaan, toen hij een onstekking op zijn onderbuik kreeg.Na twee dagen was alles weg.
Door Mevroi Kruim
#358773
Mijn huisarts is niet zo'n voorstander van soda, hij vond Biotex beter werken. Prikt minder en ook effectief bij ontstekingen. En ik moet zeggen, ik ben het met hem eens. Hij zei trouwens ook dat soda de vorming van nieuw weefsel kan verhinderen.
En sterke kamillethee is ook een goede ontsmetter en 'uittrekker' van narigheid.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door