Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door amber2
#357091
Zijn er hier mensen die Bandit aan hun katten voeren? Zo ja, staat er op de verpakking wel een analyse (vet, eiwitgehalte e.d.) vermeld? Kan op hun website namelijke niets vinden maar als het op de verpakking staat hoef ik hen daar verder niet over te mailen/bellen over wat de precieze gehaltes zijn (vind ik wel interessant namelijk!).
Door Debora
#357182
Ik voer voor de katten hier ter afwisseling de vismix van bandit, waar 2 van de 3 van eten (en echt met smaak moet ik zeggen :) ).
Analyse:
eiwit 22%
vocht 60%
vet 14%
as
ruwe celstof
Ingrediënten: Verse zoetwatervis met biologische groente en zilverrijst.
Dat is wat er op de verpakking staat.
Door amber2
#357616
Dankjewel Debora!
Is dat serieus van die graatjes...? Is dat niet net zoals bij bot dat het onverhit niet gevaarlijk is?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#357637
amber2 schreef: Dankjewel Debora!
Is dat serieus van die graatjes...? Is dat niet net zoals bij bot dat het onverhit niet gevaarlijk is?
Welke graatjes bedoel je (ik zie namelijk nergens iets over graatjes staan)

Graten kunnen overigens gewoon gegeten worden mits ze rauw zijn natuurlijk.
Door geer
#357640
amber2 schreef: Dankjewel Debora!
Is dat serieus van die graatjes...? Is dat niet net zoals bij bot dat het onverhit niet gevaarlijk is?
Volgens mij maakte Angelique een grapje, en doelde ze op vishaakjes ;) En graatjes zijn inderdaad helemaal niet gevaarlijk!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#357646
geer schreef: Volgens mij maakte Angelique een grapje, en doelde ze op vishaakjes ;) En graatjes zijn inderdaad helemaal niet gevaarlijk!

oooooooow ik snapte de vraag al niet hahaha, want Angelique heeft het inderdaad over vishaakjes ;D
Door amber2
#357736
Okay, dan ga ik die vismix gewoon eens proberen! (ik dacht inderdaad dat jullie het over de graatjes hadden) Zal opletten of er geen vishaakjes inzitten..! :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#358029
geer schreef: Volgens mij maakte Angelique een grapje, en doelde ze op vishaakjes ;) En graatjes zijn inderdaad helemaal niet gevaarlijk!
ja, ik doelde op vishaakjes en het was niet als grapje bedoeld. Zoetwatervis heeft zowieso al een verhoogd risico op het bevatten van achtergebleven vishaakjes. Daarbij vertelde Anna Penta op het hondenforum dat de fabrikant haar verteld had dat de vis vers gevangen werd uit het ijsselmeer met een hengel.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#358036
Angelique schreef: ja, ik doelde op vishaakjes en het was niet als grapje bedoeld. Zoetwatervis heeft zowieso al een verhoogd risico op het bevatten van achtergebleven vishaakjes. Daarbij vertelde Anna Penta op het hondenforum dat de fabrikant haar verteld had dat de vis vers gevangen werd uit het ijsselmeer met een hengel.
Geen grapje dus :o Dus het is Huub zijn dagvangst wat erin gaat ;)
Door Debora
#358037
Angelique schreef: ja, ik doelde op vishaakjes en het was niet als grapje bedoeld. Zoetwatervis heeft zowieso al een verhoogd risico op het bevatten van achtergebleven vishaakjes. Daarbij vertelde Anna Penta op het hondenforum dat de fabrikant haar verteld had dat de vis vers gevangen werd uit het ijsselmeer met een hengel.
Met een hengel? Gaan ze niet gewoon met een bootje en wat netten het IJsselmeer op? lijkt mij handiger en sneller. Ik ben eerlijk gezegd nog geen vishaakjes tegengekomen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#358040
Debora schreef: Met een hengel? Gaan ze niet gewoon met een bootje en wat netten het IJsselmeer op? lijkt mij handiger en sneller. Ik ben eerlijk gezegd nog geen vishaakjes tegengekomen.
Ja, is wel sneller, maar dat noemt men in Nederland stropen als je geen prof. visser bent.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#358081
;D ;D ;DHuub zit drie dagen per week met zijn hengeltje langs de waterkant! Weer of geen weer ;D Met zijn zuidwester op ;D

Ze worden met een net gevangen en het is gewoon legaal gevangen vis.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#358303
Nu heb ik toch visioenen bij het rundervlees, kip en lam :o ;D ;D ;D ;D

Lassoooooooo Huub Hihaaaaaaa ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op di 26 jul 2005, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door