Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#357612
Weten jullie hoe je kunt zien, of de nagels TE lang zijn?

Ik heb het idee dat ze bij Timo niet genoeg afslijten.

Knippen jullie zelf of is vijlen beter?
Kunnen ze er ook slecht van gaan lopen?
Door Lizzy
#357627
Truus schreef: Weten jullie hoe je kunt zien, of de nagels TE lang zijn?

Ik heb het idee dat ze bij Timo niet genoeg afslijten.

Knippen jullie zelf of is vijlen beter?
Kunnen ze er ook slecht van gaan lopen?
Ik vind nagels al gauw te lang, als ik eerlijk ben. Ben er een muts in. Bij sommige honden slijten de nagels niet goed door lopen. Vooral bij honden waarbij de voeten wat platter zijn.

Als de nagels echt te lang zijn, dan knip ik er eerst een stukje af (tot aan het leven) en vijl ik dagelijks de nagel terug, tegen het leven aan. Het leven trekt zich dan langzaam terug. Dat is wel een rottig klusje, maar ik vind het de moeite waard.

En ja, ze kunnen van echt veel te lange nagels slecht gaan lopen. Tenminste, dat vind ik. Ik vind dat ze 'op eieren lopen' als de nagels te lang zijn.
Door Truus
#357635
O.K. bedankt. Ik ga eerst maar eens een ander nageltangetje kopen want die ik nu heb is aardig bot.
Welke heb jij Lizzy?
Door Helen
#357641
Ik vind nagels ook snel te lang. Balou heeft knetterharde nagels.Haar nagels knip ik regelmatig. Kuma's nagels zelden. Die slijten wel genoeg. Ik vind dat ze tot vlak bij het leven moeten komen.
De zielige zieke hond van mijn schoonouders (die helaas voor haar nog steeds leeft) heeft nagels die zo lang zijn dat ze echt krullen. Wij hebben geprobeerd ze te knippen maar het leven loopt echt door de hele nagel.....Al knip je er een puntje vanaf het bloed alsnog....De nagels die echt terugkrulden hebben we er desondanks afgeknipt...Was echt heel naar en de hond werd ook flink vuil....
Dus ik denk dat het heel belangrijk is dat ze kort blijven en je ervoor zorgt dat het leven niet te ver door gaat lopen.
Door Lizzy
#357642
Truus schreef: O.K. bedankt. Ik ga eerst maar eens een ander nageltangetje kopen want die ik nu heb is aardig bot.
Welke heb jij Lizzy?
Afbeelding

Maar ik heb geen idee of deze voor jou honden niet te groot is...?
Door geer
#357645
Ik weet het bij Sophie dus absoluut niet. Sophie heeft in mijn ogen lange, kromme nagels. Maar dat komt ook omdat ze Bassetpoten heeft, ze slijten dus wel, maar blijven lang ogen. Zat net tijdens het vijlen eens te bedenken dat Tan morgen misschien maar even moet knippen 8)
Door danielle1980
#357647
Lizzy schreef: Afbeelding

Maar ik heb geen idee of deze voor jou honden niet te groot is...?
die hebben wij ook.
je hebt verschillende maten.
voor minx heb ik een kleinere, voor de pyrs de grootste.
Door Helen
#357648
Truus, voor Balou heb ik gewoon een klein schaartje met een "kuiltje"erin voor de nagel. Die kan je gewoon bij de dsz kopen voor 2.95 of zo. Het is de kleinste die je kan krijgen geloof ik. Die doet het bij Balou prima. Voor Kuma heb ik dezelfde als Lizzy.
Door Truus
#357650
danielle1980 schreef: die hebben wij ook.
je hebt verschillende maten.
voor minx heb ik een kleinere, voor de pyrs de grootste.
Waar halen jullie die?
Door danielle1980
#357652
Truus schreef: Waar halen jullie die?
wij hebben ze bij de intratuin gehaald, bij ons hebben ze daar een afdeling voor de honden.
maar denk dat ze ze in een dsz ook wel hebben.
Door Helen
#357653
Ik zat net te denken. Ik vind dat nagels als de hond staat, niet op de grond horen te komen. Dan vind ik ze goed op lengte.
Door Femke
#357663
sunday heeft altijd te lange nagels. Ze zijn zwart en hard, ze slijten zelfs nauwelijke en ze knippen is een waar drama bij hem


Laatste heb ik een guillotine (schrijf je dat zo?) tang gekocht. Het is een rondje waar je de nagel doorheen steekt, en dan snijdt een mesje aan de onderkant een randje van de nagel af.

Ik hoor sunday altijd lopen...... :-\
Door Helen
#357675
Femke schreef: sunday heeft altijd te lange nagels. Ze zijn zwart en hard, ze slijten zelfs nauwelijke en ze knippen is een waar drama bij hem


Laatste heb ik een guillotine (schrijf je dat zo?) tang gekocht. Het is een rondje waar je de nagel doorheen steekt, en dan snijdt een mesje aan de onderkant een randje van de nagel af.

Ik hoor sunday altijd lopen...... :-\
Dan zou ik ze dus korter willen hebben. Balou hoor ik alleen lopen als ze aanzet zeg maar en dus haar voetjes heel ver afwikkelt. Kuma hoor ik nooit lopen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door