Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#357550
met de ontlasting,
ik snap er niets van.
de hoeveelheid is wel aan t minderen,
dus dat gaat prima maar het blijven geen mooie drollen.
soms is het echt drap met veel slijm, dat's dan maar paar dagen en dan is het weer goed.
maar dat lijkt me toch niet goed.
het wisseld ook steeds van kleur,
ook als ze bv paar dagen alleen maar hetzelfde hebben gegeten. :-\
ik geef echinacea en probiotica.
ik snap werkelijk niet hoe t komt. :(
Door Ine
#357574
Probeer eens te kijken, of de hoeveelheid van bewegen een rol speelt. Misschien bepaalde plekken. Even op papier schrijven, hoe, hoe lang en waar uitgelaten en hoe de ontlasting was.
Het is maar een idee :-\
Voorbeeld: Als ik veel wandel, moet ik vaker en dunner ;)
Door geer
#357590
Offf....probeer je er geen zorgen om te maken ;) Hier hebben ze ook wel eens iets slappere poep, vooral Sophie... Nou ja, zolang ze verder gezond en vrolijk zijn, waar zou ik me dan druk over maken? :)
Door Ine
#357593
[quote="geer"]
Offf....probeer je er geen zorgen om te maken ;) Hier hebben ze ook wel eens iets slappere poep, vooral Sophie... Nou ja, zolang ze verder gezond en vrolijk zijn, waar zou ik me dan druk over maken? :)
[/quote]

Hahaha, helemaal mee eens. Ook hier is het niet altijd rozengeur en en mooie drollen! ;)
Door Truus
#357598
Wanneer ze hier heel aktief aan het rennen en dollen zijn geweest tijdens het wandelen, is de poep ook dunner en anders van kleur hoor. Misschien heb je een idee of het hier aan ligt.
Door danielle1980
#357601
volgens mij ligt het niet aan hoe aktief ze zijn geweest.
gister bv hebben ze zo goed als niets gedaan, vandaag ook nog niet en toch weer drap. :-\

accepteren kan ik t denk niet, minx en essie hebben zo goed als altijd goede ontlasting.
dus het moet kunnen. :-\
Door Lizzy
#357607
En wat bedoel je met drap? Want drap is bij mij echt dunne ontlasting ala groentemix. Wat gebeurt er als je stopt met de echinacea en probtioca?
Door danielle1980
#357613
[quote="Lizzy"]
En wat bedoel je met drap? Want drap is bij mij echt dunne ontlasting ala groentemix. Wat gebeurt er als je stopt met de echinacea en probtioca?
[/quote]

de probiotica en de echinacea doen we in periodes.
bv 3 weken wel en dan maand bv niet.
maar maakt niet uit, het blijft t zelfde.
drap is heel erg zacht en gewoon een hoop, zit geen vorm in. :(
zoiets als kwark alleen dan met stukjes :-\ :-[
Door Lizzy
#357618
[quote="danielle1980"]
de probiotica en de echinacea doen we in periodes.
bv 3 weken wel en dan maand bv niet.
maar maakt niet uit, het blijft t zelfde.
drap is heel erg zacht en gewoon een hoop, zit geen vorm in. :(
zoiets als kwark alleen dan met stukjes :-\ :-[
[/quote]

Kwark met stukjes... Stukjes vlees? Wat eten ze eigenlijk? Hebben ze nog steeds op alle voer slechte ontlasting? Ook als je zelf iets samenstelt? Als er stukjes in zitten, dan lijkt het wel alsof ze het slecht verteren? En ook zo gek dat ze allebei last hebben he? Is het eigenlijk ooit wel eens wel goed geweest, de ontlasting?
Door Helen
#357629
Balou heeft altijd goed ontlasting hier. Als zij wat dunnere ontlasting heeft, weet ik dat ik qua voer iets verkeerd heb gedaan of dat zij weer troep gevroten heeft. Kuma heeft bijna altijd goede ontlasting, behalve als ze gezwommen heeft (zij krijgt dan heel veel water binnen) of als ze heel druk is geweest. Dan is het wat dunner. Maar ook dat is niet vaak. Dus ik zou het ook niet normaal vinden als mijn honden regelmatig drap zouden kakken.
Door danielle1980
#357638
[quote="Lizzy"]
Kwark met stukjes... Stukjes vlees? Wat eten ze eigenlijk? Hebben ze nog steeds op alle voer slechte ontlasting? Ook als je zelf iets samenstelt? Als er stukjes in zitten, dan lijkt het wel alsof ze het slecht verteren? En ook zo gek dat ze allebei last hebben he? Is het eigenlijk ooit wel eens wel goed geweest, de ontlasting?
[/quote]

het lijkt idd niet verteerd, soms zie je nog stukjes vlees.
op zulke dagen eten ze trouwens en binnen 30 min moeten ze poepen. :-\

echt weken perfecte ontlasting hebben we wel gehad,
nadat de giardia over was.
toen was het alleen nog wel veel bv 5 of 6 keer per dag.
(dat was voor grootste deel op cb light of zelf samenstellen)

maar de laatste tijd zijn ze weer slechter aan t worden.

ze eten nu cb, ahv en af en toe bibi.
maar voor t grote deel cb.
soms stellen we zelf samen, dat lijken ze wel beter te verteren, ze hebben het ook veel sneller op.
en hardere ontlasting.
met de kvv moet ik ook zeggen dat ze weinig enthousiast zijn, tenminste bo wel maar kaylee en shane niet.

ben al weer bang dat ze weer giardia hebben, je weet maar nooit. :-\
want we weten nog niet hoe ze eraan kwamen, maar als hier in de buurt een hond het heeft kunnen ze t wel weer hebben.
Door geer
#357651
Ik merk hier aan Sophie dat haar ontlasting slapper wordt wanneer ik een tijdje alleen KVV voer. Nu wissel ik regelmatig af met iets zelfgeknutselds, iets minder fijns (botten, penslappen, vleeslappen). Daar heeft ze harde, mooie poep op. Ted maakt het niet uit wat je erin stopt, die heeft altijd knikkers ;D
Door Lizzy
#357656
[quote="danielle1980"]
het lijkt idd niet verteerd, soms zie je nog stukjes vlees.
op zulke dagen eten ze trouwens en binnen 30 min moeten ze poepen. :-\

echt weken perfecte ontlasting hebben we wel gehad,
nadat de giardia over was.
toen was het alleen nog wel veel bv 5 of 6 keer per dag.
(dat was voor grootste deel op cb light of zelf samenstellen)

maar de laatste tijd zijn ze weer slechter aan t worden.

ze eten nu cb, ahv en af en toe bibi.
maar voor t grote deel cb.
soms stellen we zelf samen, dat lijken ze wel beter te verteren, ze hebben het ook veel sneller op.
en hardere ontlasting.
met de kvv moet ik ook zeggen dat ze weinig enthousiast zijn, tenminste bo wel maar kaylee en shane niet.

ben al weer bang dat ze weer giardia hebben, je weet maar nooit. :-\
want we weten nog niet hoe ze eraan kwamen, maar als hier in de buurt een hond het heeft kunnen ze t wel weer hebben.
[/quote]

Ik heb geen idee hoe een hond weer herbesmet raakt? Misschien zelfs in je eigen huis of tuin? Weet de DA dat niet? Zag de ontlasting er toen hetzelfde uit als nu (toen ze wel besmet waren)? Misschien een nieuw onderzoek + verteringsonderzoekje laten doen? En het staat me bij dat ik dit eerder heb gevraagd maar de andere pups die ook vers eten hebben nergens last van, toch?
Door danielle1980
#357669
[quote="Lizzy"]
Ik heb geen idee hoe een hond weer herbesmet raakt? Misschien zelfs in je eigen huis of tuin? Weet de DA dat niet? Zag de ontlasting er toen hetzelfde uit als nu (toen ze wel besmet waren)? Misschien een nieuw onderzoek + verteringsonderzoekje laten doen? En het staat me bij dat ik dit eerder heb gevraagd maar de andere pups die ook vers eten hebben nergens last van, toch?
[/quote]

je bedoeld door ons gefokt?
nee die hebben helemaal geen last.
sommige hadden brok geprobeerd maar dat vonden ze niets vanwege de ontlasting.
dus die eten nu of kvv en 2 stellen zelfs voor deel zelf samen.
dus dat gaat prima.

wij hebben ons huis toen met de giardia helemaal ontsmet, alle ruimtes en ook de tuin.
de bakken en speeltjes allemaal helemaal uitgekookt.
dus bij ons komt t denk niet vandaan.
maar ja we hebben heel veel honden in de buurt en ze kunnen heel snel bemet raken en ze zijn veel in contact met andere honden.

uh wat is een verteringonderzoek?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door