Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#357020
Bandit was gisterenavond behoorlijk aan het hoesten iedere keer als hij wilde blaffen. Ik schrok hier behoorlijk van. Aangezien hij alles vreet wat hij tegenkomt dacht ik dat er misschien iets in zijn keel zat.

Mijn fretten geef ik tegen zulke dingen ook weleens haarbalpasta om het overbodige te laten verteren. Is er voor honden ook zoiets? Ik heb hem wel wat gegeven en de indruk dat het daarna beter ging, maar vanochtend deed hij het weer. Niet zo erg als gisteren, maar toch?
Door Lizzy
#357021
pleuntje schreef: Bandit was gisterenavond behoorlijk aan het hoesten iedere keer als hij wilde blaffen. Ik schrok hier behoorlijk van. Aangezien hij alles vreet wat hij tegenkomt dacht ik dat er misschien iets in zijn keel zat.

Mijn fretten geef ik tegen zulke dingen ook weleens haarbalpasta om het overbodige te laten verteren. Is er voor honden ook zoiets? Ik heb hem wel wat gegeven en de indruk dat het daarna beter ging, maar vanochtend deed hij het weer. Niet zo erg als gisteren, maar toch?
Heeft hij niet wat kennelhoest? Hoest hij als een schorre zeehond?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#357051
Net als Lizzy moest ik meteen aan kennelhoest denken, is Bandit soms kortgelden geënt? :-\
Door qyan
#357072
Ik denk ook aan kennelhoest!
Bij ons op de vereniging heerst het ook namelijk.
(Wat mij wel weer bevreemd, of nou ja, we wisten het al natuurlijk: bij ons op de evreniging hebben alle geente honden kennelhoest
Alle niet geente honden zijn vrij van

Met kennelhoest, als je hond geen koorts heeft, niet naar de DA rennen, want die propt er toch alleen AB in.
Gewoon honing of hoestdrank geven en je hond bij andere honden uit de buurt houden.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#357241
Hij is met 9 weken geënt tegen kennelhoest. Dus dat is bijna 2 maanden geleden. Lijkt me sterk dat hij daar nu pas op zou reageren.
Hij heeft het na vanochtend ook niet meer gedaan.
Het was ook niet echt een schor geluid. Meer een verslikgeluid, waardoor je gaat hoesten. Ik schrok wel heel erg toen ik het hoorde.
Door Ine
#357276
pleuntje schreef: Hij is met 9 weken geënt tegen kennelhoest. Dus dat is bijna 2 maanden geleden. Lijkt me sterk dat hij daar nu pas op zou reageren.
Hij heeft het na vanochtend ook niet meer gedaan.
Het was ook niet echt een schor geluid. Meer een verslikgeluid, waardoor je gaat hoesten. Ik schrok wel heel erg toen ik het hoorde.
Het zegt niets, dat je hond tegen kennelhoest geënt is, hij kan het gewoon krijgen. Die hele enting is zonde van het geld en zielig voor de hond.
Als hij blijft kuchen/hoesten, of hoe je het wilt noemen, geef hem dan bv. tussistin of een hoestdrank.
Zolang de hond geen koorts heeft, is dat meestal afdoende.
Lees intussen eens verder op dit forum over de kennelhoest enting! ;)
Door margreet
#357291
diana schreef: met 9 weken?????
waarom ?
ben ik benieuwd naar .
Die vraag zit ik dus ook al een poosje mee,vanaf dat ik het las eigenlijk
Door Ine
#357309
diana schreef: met 9 weken?????
waarom ?
ben ik benieuwd naar .
Ik moet heel eerlijk zijn, dat mijn 2de nestje ook wegging met een enting tegen kennelhoest :-[
Was in 2002.
Intussen ben ik wel wijzer, maar die mazzel hebben wij! Niet iedereen weet er al meer van, dan wat de dierenarts vertelt ;)
Door margreet
#357318
ine schreef: Ik moet heel eerlijk zijn, dat mijn 2de nestje ook wegging met een enting tegen kennelhoest :-[
Was in 2002.
Intussen ben ik wel wijzer, maar die mazzel hebben wij! Niet iedereen weet er al meer van, dan wat de dierenarts vertelt ;)
Moet ik hieruit opmaken dat het dus eigenlijk standaard gebeurt bij een nest of alleen als er problemen zijn?
Door Ine
#357321
margreet schreef: Moet ik hieruit opmaken dat het dus eigenlijk standaard gebeurt bij een nest of alleen als er problemen zijn?
Nee hoor, een da stelt het voor en als je hem/haar gelooft, denk je, dat je er goed aan doet! :-\
Door danielle1980
#357322
ine schreef: Nee hoor, een da stelt het voor en als je hem/haar gelooft, denk je, dat je er goed aan doet! :-\
sommige enten het ook gewoon, zonder dat je er vanaf weet. :(
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#357327
Nee, ik wist het wel. Maar omdat hij op cursus ging wilde ik risico uitsluiten. Tenminste zover mogelijk.

Of ik een volgende enting ga geven hiermee daar heb ik mijn twijfels over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door