Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door amber2
#357180
Als je begint met zelf samenstellen voor een kat die nog nooit rauw gegeten heeft en die een zwak maag-darmstelsel heeft, is het dan verstandig om de eerste tijd nog geen bot te geven? Ik dacht namelijk gelezen te hebben dat dit nog wat moeilijker verteerbaar is dan vlees, of in elk geval nog zuurder maagzuur nodig heeft. Klopt dat? In plaats van bot kan ik dan de eerste tijd misschien beter een calciumsupplement/gemalen eierschalen gebruiken, of maakt het niets uit of er wel of geen bot in het voer zit?
Door amber2
#357631
Dus het klopt wel dat botjes in principe iets moeilijker verteerbaar zijn dan vlees? Dan kan ik daar dus beter even mee wachten, maar die kippennek zal ik gaan proberen! Hoe kan ik die het makkelijkst fijnmalen (ongemalen eet hij sowieso niet denk ik)?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#357664
amber2 schreef: Dus het klopt wel dat botjes in principe iets moeilijker verteerbaar zijn dan vlees? Dan kan ik daar dus beter even mee wachten, maar die kippennek zal ik gaan proberen! Hoe kan ik die het makkelijkst fijnmalen (ongemalen eet hij sowieso niet denk ik)?
Ik heb een handmolen nr.10
Botten zijn inderdaad wat moeilijker te verteren
Door Mieuw
#783542
Baloo schreef: Waar vind je zo'n toestel? Bestaan er ook elektrische toestellen waarmee je botjes kan fijnmalen?
Marktplaats, of de plaatselijke rommel- of vlooienmarkt.
En er bestaan dacht ik ook electrische, maar die zijn wel wat duurder. Maar daarvoor zou je gewoon even naar een electronica winkel moeten gaan. Als zij em niet hebben kunnen ze je in elk geval wel doorsturen naar een zaak die em misschien wel heeft.
Door Mieuw
#783573
Tja, als het een nummer 8 of 10 is, dan moet het wel kunnen.
Maar ik zou er toch ook goed op letten of de mesjes allemaal wel scherp zijn, en of je hem wel goed op een tafel of aanrecht vast kunt schroeven (je hebt wel wat tegenkracht nodig). Dus ik zou hem persoonlijk toch altijd eerst in het echt willen bekijken alvorens hem te kopen.
Door Baloo
#783752
Ik zie net dat die van Porkert nog nieuw te verkrijgen zijn, die worden geleverd met een snijschijf met openingen van 4,5 mm. Er zijn ook schijven met openingen van 3, 6, 8, 10, 12, 14, en 16 mm verkrijgbaar. Welke zijn voor katten het meest aan te raden?
Door Mevroi Kruim
#784091
Ik gebruik nummer 10 met grote gaten snijschijf voor de katten, kunnen ze prima baas. En het grote voordeel is dat je botten er redelijk goed doorheen krijgt. Kip gaat goed, eend wat moeilijker, duif en parelhoen wel weer goed.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door