Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#33338
Vandaag hebben de hondjes van konijn mogen proeven. Angie lust het niet. Heeft iemand tips waarmee ik het kan mengen zodat ze het wel lust?

Mogen ze de botjes ook hebben? ik heb nog twee billetjes en een karkas.
Laatst gewijzigd door avalon op ma 22 dec 2003, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#33356
Soms moeten ze gewoon even aan iets nieuws wennen. Toen ik m'n honden pas vers gaf, was Stan erg kieskeurig en liet hij alles staan. Hij herkende het gewoon niet als eten. Ik heb toen een aantal keren wat parmezaanse kaas eroverheen gestrooid. Hij is namelijk dol op kaas en zo is hij diverse dingen gaan eten. Nu eet hij alles en vangt zelfs zelf konijnen die hij in z'n geheel verslindt. ::)
Door richard
#35587
Sonja schreef: Nu eet hij alles en vangt zelfs zelf konijnen die hij in z'n geheel verslindt. ::)
Dit proberen wij nu net met moeite en op alle manieren af te leren, te voorkomen en te verbieden!! 1. het is geen echt prettig gezicht 2. voor je het weet is er een verbod om je honden los te laten waar iedereen last van heeft 3. zou ik dit op geen enkele wijze toejuigen maar zien te voorkomen. Dit geeft loslopende honden bepaald geen goed imago

richard
Door richard
#35590
ps Wij geven ze wel konijn, maar dan gewoon van de poelier. Daar zal niemand over klagen (zeker de poelier niet)

richard
Door Nelly
#35635
richard schreef: Dit proberen wij nu net met moeite en op alle manieren af te leren, te voorkomen en te verbieden!! 1. het is geen echt prettig gezicht 2. voor je het weet is er een verbod om je honden los te laten waar iedereen last van heeft 3. zou ik dit op geen enkele wijze toejuigen maar zien te voorkomen. Dit geeft loslopende honden bepaald geen goed imago

richard
Ben het wel met je eens hoor Richard, hoewel ik héél af en toe weleens doe of ik niks zie als ze achter een haas of konijn aanzitten. Waarom?
1. Ik vind 't een gouden gezicht :D :-[ :-\
2. Denk dat 't goed voor ze is om qua rennen af en toe 's "alles uit de kast" te halen ;)
Door ine
#35657
Bedenk, dat als een hond een konijn vangt, dat dat konijn dan vaak ziek is! Een konijn is, als hij gezond, echt sneller dan onze honden! Uitzonderingen daargelaten!
Door Helen
#35691
Ine schreef: Bedenk, dat als een hond een konijn vangt, dat dat konijn dan vaak ziek is! Een konijn is, als hij gezond, echt sneller dan onze honden! Uitzonderingen daargelaten!
Inderdaad, Balou kan een konijn al zigzaggend door het bos bijhouden. Al pakt ze hem dan niet. We zien haar regelmatig "met een konijn meerennen". Dan loopt ze er een kleinstukje achter, maar rent ze mee totdat ie zijn hol induikt...

groetjes Helen
Door roger
#35695
<<Nu eet hij alles en vangt zelfs zelf konijnen die hij in z'n geheel verslindt. ::)
[quote][/quote] Dit proberen wij nu net met moeite en op alle manieren af te leren, te voorkomen en te verbieden!! 1. het is geen echt prettig gezicht 2. voor je het weet is er een verbod om je honden los te laten waar iedereen last van heeft 3. zou ik dit op geen enkele wijze toejuigen maar zien te voorkomen. Dit geeft loslopende honden bepaald geen goed imago<<


How Richard, Sonja heeft het volgens mij wel over de wilde konijnen die haar hond vangt en die binnen haar grote, omheinde tuin verzeild raken, en niet over konijnen die ie in het wild stroopt.


gr.
Roger.
Laatst gewijzigd door roger op di 30 dec 2003, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#35700
waar zie je dat in Sonja's tekst Roger dat het in haar tuin is? volgens mij staat er helemaal geen indicatie van waar wat en hoe . ??? ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#35701
Ine schreef: Bedenk, dat als een hond een konijn vangt, dat dat konijn dan vaak ziek is! Een konijn is, als hij gezond, echt sneller dan onze honden! Uitzonderingen daargelaten!
de enige konijnen die niet ziek zijn en die ze kunnen vangen zijn jonge konijntjes.
En als je een windhond hebt dan lukt een volwassen konijn ook wel .
Door roger
#35704
[
<<qwaar zie je dat in Sonja's tekst Roger dat het in haar tuin is? volgens mij staat er helemaal geen indicatie van waar wat en hoe . ??? ;D<<

nergens, maar ik weet dat en wat zit je eigenlijk allemaal te vitten en te zeuren.

het spijt me maar dit alles heeft voor miuj geen zin meer!

Veel succes met je carnibest campagne , met alle chinezen maar niet met den deze.

Gr.
Roger.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#35706
roger schreef: [
<<qwaar zie je dat in Sonja's tekst Roger dat het in haar tuin is? volgens mij staat er helemaal geen indicatie van waar wat en hoe . ??? ;D<<

nergens, maar ik weet dat en wat zit je eigenlijk allemaal te vitten en te zeuren.

het spijt me maar dit alles heeft voor miuj geen zin meer!

Veel succes met je carnibest campagne , met alle chinezen maar niet met den deze.

Gr.
Roger.
???
Door richard
#35708
Nelly schreef: Ben het wel met je eens hoor Richard, hoewel ik héél af en toe weleens doe of ik niks zie als ze achter een haas of konijn aanzitten. Waarom?
1. Ik vind 't een gouden gezicht :D :-[ :-\
2. Denk dat 't goed voor ze is om qua rennen af en toe 's "alles uit de kast" te halen ;)
Inderdaad is het er achterna zitten wel grappig om te zien, het uit elkaar trekken iets minder.... :P
Wij hebben twee honden, laat ze maar lekker achter elkaar aan rennen, dan halen ze ook alles uit de kast ;D

Een van onze tantes speerde kortgeleden ook weer eens achter een konijn aan. Het beestje maakte een verkeerde wending en.... vlak voor haar bek! Hap, konijn in haar bek. Wellicht verbaasd rende ze nog wat door. Wij riepen keihard "Los". Ze spuugde het beestje direct uit en... het beestje rende gewoon door, alsof er niks gebeurd was! Ziek of niet, ik zou het vervelend vinden als dit diertje als barf maaltijd aan zijn einde was gekomen. Noem me maar een "watje"!

richard
Door richard
#35709
roger schreef: [
<<qwaar zie je dat in Sonja's tekst Roger dat het in haar tuin is? volgens mij staat er helemaal geen indicatie van waar wat en hoe . ??? ;D<<

nergens, maar ik weet dat en wat zit je eigenlijk allemaal te vitten en te zeuren.

het spijt me maar dit alles heeft voor miuj geen zin meer!

Veel succes met je carnibest campagne , met alle chinezen maar niet met den deze.

Gr.
Roger.
Huh?? ???
Laatst gewijzigd door richard op di 30 dec 2003, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#35717
richard schreef: Dit proberen wij nu net met moeite en op alle manieren af te leren, te voorkomen en te verbieden!! 1. het is geen echt prettig gezicht 2. voor je het weet is er een verbod om je honden los te laten waar iedereen last van heeft 3. zou ik dit op geen enkele wijze toejuigen maar zien te voorkomen. Dit geeft loslopende honden bepaald geen goed imago

richard
Ik heb hier dus niet zo veel moeite mee:
1. Tja, ik zal ook niet zeggen dat ik het een prettig gezicht vind, maar als ik konijnenkoppen van het slachthuis in een plastic zakje doe vind ik dat eerlijk gezegd ook niet echt prettig. Dat zijn dan ook nog eens gekweekte konijnen waarvan je maar moet raden of ze nog een aardig leuk leven hebben gehad. Een zelf gevangen konijn is het ultieme scharrelvlees. Bovendien is dit gewoon de natuur en daarom vind ik het in zekere zin ook wel weer mooi.
2 Een losloopverbod kennen we hier in Belgie al. Daar zullen die paar konijnen niets aan toe of afdoen. Het klopt inderdaad dat dit wilde konijnen zijn die mijn honden op eigen terrein (waar ze dus wel los mogen lopen) vangen.
3 Hoewel ik het dus niet echt een prettig gezicht vind juich ik het toch wel toe omdat:
a) Het de natuur is en ik denk dat het feit dat mijn honden in staat zijn om (met elkaar) volwassen konijnen te vangen betekent dat ze in goede conditie verkeren.
b) Konijnen op mijn honden na hier weinig natuurlijke vijanden meer hebben. Gevolg is overpopulatie met alle vervelende gevolgen (zoals myxomatose e.d.) vandien. Daarom wordt hier bijzonder veel gejaagd op konijnen. Een konijn te zien sneuvelen aan een schot hagel vind ik ook geen prettig gezicht.
c) Die konijnen vreten m'n hele moestuin leeg ;D
Laatst gewijzigd door Sonja op di 30 dec 2003, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door