Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Debora
#356792
Ik weet niet of het hier hoort, merk het vanzelf wel.
Vandaag was ik op het strand bij IJmuiden alwaar ik een aantal sepia's vond. Dit gaven we altijd aan de papegaaien thuis omdat het ook calcium bevatte (onder andere). Nu vroeg ik me af, want ik heb er een paar meegenomen, kan ik het gebruiken voor de hond? misschien als ik het fijnmaal ofzo?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#356947
Goeie vraag....ik heb geen idee.

Sepia is inktvis en in inktvis zit geen graat zoals bij gewone vissen maar bij inktvissen is de graat van gelatine.
Geen idee of er dus voldoende calcium inzit om door de hondenvoeding te doen en er dan van uit te gaan dat ze voldoende calcium binnen krijgen.
Door Lizzy
#356992
Op Internet zijn er sites waar staat dat ze voor 100% uit kalk bestaan en er zijn sites die zeggen dat ze uit kalk en zouten en magnesium. Geen idee of je ze voor de hond kunt gebruiken eigenlijk.... Eten ze ze uit zichzelf?
Door Debora
#356999
Lizzy schreef: Op Internet zijn er sites waar staat dat ze voor 100% uit kalk bestaan en er zijn sites die zeggen dat ze uit kalk en zouten en magnesium. Geen idee of je ze voor de hond kunt gebruiken eigenlijk.... Eten ze ze uit zichzelf?
Ze eten ze niet uit zichzelf nee, ik dacht meer eraan om ze fijn te malen en door het eten te gooien, als supplement dus. Maar eigenlijk misschien wel onzin omdat ze versvlees krijgen.
Ach joh, ik hang ze wel in de bomen want hier vliegen genoeg tropische vogeltjes rond :P die zullen het wel lusten denk ik
Door Lizzy
#357002
Debora schreef: Ze eten ze niet uit zichzelf nee, ik dacht meer eraan om ze fijn te malen en door het eten te gooien, als supplement dus. Maar eigenlijk misschien wel onzin omdat ze versvlees krijgen.
Ach joh, ik hang ze wel in de bomen want hier vliegen genoeg tropische vogeltjes rond :P die zullen het wel lusten denk ik
Als ze versvlees krijgen, dan zie ik inderdaad geen reden het te gebruiken. Leuker voor de vogeltjes ;D!
Door Sofie
#357152
Lizzy schreef: Als ze versvlees krijgen, dan zie ik inderdaad geen reden het te gebruiken. Leuker voor de vogeltjes ;D!
Pppfff mijn papegaaitjes moeten er niets van weten.... ::)
Door Peet
#357734
Heeee... :D...da's grappig, ik was dus zaterdag aan het wandelen bij de Wassenaarseslag...en daar lagen dus allemaal van die dingen....ik wist niet wat het was, maar Beau vond het best smakelijk..... :P...Ik vond het er nogal scherp uitzien, dus ik heb het maar verboden.....maar nu weet ik dus wat het was ;)...Overigens waren ze behoorlijk hard (gedroogd???) hoor.....je hoorde het knarsen tussen zijn tanden.... ::)
Door Anneke V
#357820
Peet schreef: Heeee... :D...da's grappig, ik was dus zaterdag aan het wandelen bij de Wassenaarseslag...en daar lagen dus allemaal van die dingen....ik wist niet wat het was, maar Beau vond het best smakelijk..... :P...Ik vond het er nogal scherp uitzien, dus ik heb het maar verboden.....maar nu weet ik dus wat het was ;)...Overigens waren ze behoorlijk hard (gedroogd???) hoor.....je hoorde het knarsen tussen zijn tanden.... ::)
Die dingen zijn nogal hard ja,...vogeltjes hebben dan ook snaveltjes ;D ;)...Vroeger in de volière van mijn vader verslonden de kanaries & parkieten die dingen ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D ;D Maar weet eigenlijk ook niet exact wat erin zit......Paarden hebben soms toch ook zo'n kalkblok ??? Zit daar dan ook zout in ??? ???
Door Nelly
#357860
Mijn vogeltjes (dwergpapegaaitjes) zijn er ook dol op, maar ik heb eigenlijk nog nooit het idee gehad om ze aan de honden te geven.
Door Mevroi Kruim
#357988
Anneke V schreef: Die dingen zijn nogal hard ja,...vogeltjes hebben dan ook snaveltjes ;D ;)...Vroeger in de volière van mijn vader verslonden de kanaries & parkieten die dingen ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D ;D Maar weet eigenlijk ook niet exact wat erin zit......Paarden hebben soms toch ook zo'n kalkblok ??? Zit daar dan ook zout in ??? ???
Paarden krijgen geen kalkblok maar een zoutblok ;D dus daar zit idd zout in.
In tegenstelling tot honden zweten paarden via hun huid en scheiden daarmee veel zout uit. Aanvulling is dus beslist nodig.
Door Breezer
#358044
Ik was vrijdag avond op het strand bij Wijk aan Zee en daar lagen ook allemaal van die dingen. Heb er 2 meegenomen voor de vogels van m´n vader. Ik heb begrepen dat ze dat gebruiken om hun snavel te poetsen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#358318
Je kunt ze aan het strand vinden ze worden ook wel zeeschuim genoemd


sepia of zeekat

Afbeelding


en dit is dus het rugschild wat overblijkt als de zeekat dood is

Afbeelding


Tegenwoordig zijn de meeste die je in de winkel koopt niet eens echt .
Laatst gewijzigd door sylvia op di 26 jul 2005, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door