Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Janet
#35561
Hallo allemaal...
ik heb een maand geprobeerd Carnibest bij Kali aan te prijzen... Geprobeerd met smaakmakers (fytomix van BB, groentenmixje, eitje, lepeltje soep...) en de hoeveelheid smaakmakers dan steeds verminderen. Maar zodra ik er heel weinig tot niets in gooi, hoeft mevrouw het niet.
Van BB (natuurmix) vreet ze als een debiel.
Dus ben ik nu maar weer terug naar BB als hoofdmaaltijd, aangevuld met extra spiervlees en een klein ribje o.i.d.
Ben ik nou de enige met een hond die geen CB lust ???.
Door qyan
#35570
janet, de allereerste keer dat qyan carnibest voor geschoteld kreeg (was toen nog ene pup en had 1 kilo van een vriend van me gehad) moest ie het ook niet!
de laatste keer, dus sinds hij het wel eet, maand of 2 a 3 nu geloof ik, vrat ie het meteen op.
maar als pup dus echt niet.
zoveel honden zoveel smaken.
hij loopt nu ook wel weer te muggenziften hoor en haalt nu al 3 dagen zijn neus op voor carnibest. als ie het morgen nog niet eet (en hij is echt niet ziek, zwak pf misselijk) geef ik dat verwende kreng maar weer eens een weekje brokken, moet je kijken hoe snel hij weer eet ;D
Door roger
#35581
<<hij loopt nu ook wel weer te muggenziften hoor en haalt nu al 3 dagen zijn neus op voor carnibest. als ie het morgen nog niet eet (en hij is echt niet ziek, zwak pf misselijk) geef ik dat verwende kreng maar weer eens een weekje brokken, moet je kijken hoe snel hij weer eet ;D<<

Wendy?

Dan gaf ik hem liever één week niks, zeker weten dat ie de carnibest dan wel eet.

Tenzij je hond ziek is natuurlijk want dan vertrek ik van een verkeerde principe

gr.
Roger.
Laatst gewijzigd door roger op ma 29 dec 2003, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#35599
Haha...die Janet ;D (Heb jij weer hè).

Of er meer honden zijn die CB niet eten......ja hoor!!!

Kan het zo snel niet meer vinden maar er was er nog ééntje ergens ;D ;D ;D

In vergelijking met Bibi zit er minder pens in en dat zal de reden wel zijn. Denk dat Kali de 'Light' zonder problemen zal eten....haha

Echter..so what?? Het is geen must!! Kali is gezond en ziet er goed uit dus gewoon lekker geven wat je normaal altijd geeft. (verwende klotehond LOL LOL).

Grtz
Paulus
Door Janet
#35614
Tja Paul... ik kan d'r niet meer inruilen (bonnetje kwijt), verwend nest >:( ;D.
Maar goed, ik vind het erg vervelend. Niet dat het erg is om zelf weer gedeeltelijk maaltijden samen te stellen, dat is juist erg leuk. Meer omdat ik gewoon het beste voor m'n hond wil, net als iedereen hier.
Anderzijds, als ze iets echt niet lust, hoeft ze het van mij ook niet te eten, ik zou het zelf ook vreselijk vinden om rabarber of stoofperen te moeten eten :-X.
Geeft niet, ik kom nog wel een keer op de koffie ;D.
Door qyan
#35616
[quote="roger"]
<<hij loopt nu ook wel weer te muggenziften hoor en haalt nu al 3 dagen zijn neus op voor carnibest. als ie het morgen nog niet eet (en hij is echt niet ziek, zwak pf misselijk) geef ik dat verwende kreng maar weer eens een weekje brokken, moet je kijken hoe snel hij weer eet ;D<<

Wendy?

Dan gaf ik hem liever één week niks, zeker weten dat ie de carnibest dan wel eet.

Tenzij je hond ziek is natuurlijk want dan vertrek ik van een verkeerde principe

gr.
Roger.
[/quote]

roger, het wordt hoe dan ook een week niet eten, want brokken eet ie ook niet ;) en ziek, weet zeker van niet.
van slag door het vuurwerk, tja, dat wel, maar dat is sinds vanavond
Laatst gewijzigd door qyan op di 30 dec 2003, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#35630
[quote="Paul_Barte"]
Haha...die Janet ;D (Heb jij weer hè).

Of er meer honden zijn die CB niet eten......ja hoor!!!

Kan het zo snel niet meer vinden maar er was er nog ééntje ergens ;D ;D ;D

In vergelijking met Bibi zit er minder pens in en dat zal de reden wel zijn. Denk dat Kali de 'Light' zonder problemen zal eten....haha

Echter..so what?? Het is geen must!! Kali is gezond en ziet er goed uit dus gewoon lekker geven wat je normaal altijd geeft. (verwende klotehond LOL LOL).

Grtz
Paulus
[/quote]Nou Paul, Angel gaat òòk steeds moeilijker doen over de cb; eerst was 't alleen de lam-rijst die ze niet hoefde, nou is de kip-rijst ook al minder geliefd. Rest de natuurvoeding en de kruidenmix. Zou misschien idd de light-variant eens moeten proberen, als daar meer pens inzit. Trouwens Ashley heeft weer regelmatig diarree gehad, sinds ze cb eten, terwijl hij daar op bibi geen last meer van had. Zou het kunnen dat er in cb een oliesoort of groente zit waar hij nèt niet tegen kan?
Gr. Nelly.
Door crutz
#35647
[quote="Janet"]
Hallo allemaal...
ik heb een maand geprobeerd Carnibest bij Kali aan te prijzen... Geprobeerd met smaakmakers (fytomix van BB, groentenmixje, eitje, lepeltje soep...) en de hoeveelheid smaakmakers dan steeds verminderen. Maar zodra ik er heel weinig tot niets in gooi, hoeft mevrouw het niet.
Van BB (natuurmix) vreet ze als een debiel.
Dus ben ik nu maar weer terug naar BB als hoofdmaaltijd, aangevuld met extra spiervlees en een klein ribje o.i.d.
Ben ik nou de enige met een hond die geen CB lust ???.
[/quote]

nee hoor, al moet ik zeggen dat Ace (de moeilijke eter van de 2) het wel at ??? en Damien met hele lange tanden ::)(maarja, het was eten, dus dan moet je het toch maar opeten is Damien zn filosofie ;D)

ben dus ook na een weekje maar weer teruggegaan op de bibi en dat vreten ze weer als vanouds (moet wel zeggen dat ik hier helemaal geen diaree, schooi of andere problemen met ze heb op de bibi, ze doen t er echt GOED op)
Door Paul_Barte
#35660
[quote="Nelly"]
[quote="Paul_Barte"]
Haha...die Janet ;D (Heb jij weer hè).

Of er meer honden zijn die CB niet eten......ja hoor!!!

Kan het zo snel niet meer vinden maar er was er nog ééntje ergens ;D ;D ;D

In vergelijking met Bibi zit er minder pens in en dat zal de reden wel zijn. Denk dat Kali de 'Light' zonder problemen zal eten....haha

Echter..so what?? Het is geen must!! Kali is gezond en ziet er goed uit dus gewoon lekker geven wat je normaal altijd geeft. (verwende klotehond LOL LOL).

Grtz
Paulus
[/quote]Nou Paul, Angel gaat òòk steeds moeilijker doen over de cb; eerst was 't alleen de lam-rijst die ze niet hoefde, nou is de kip-rijst ook al minder geliefd. Rest de natuurvoeding en de kruidenmix. Zou misschien idd de light-variant eens moeten proberen, als daar meer pens inzit. Trouwens Ashley heeft weer regelmatig diarree gehad, sinds ze cb eten, terwijl hij daar op bibi geen last meer van had. Zou het kunnen dat er in cb een oliesoort of groente zit waar hij nèt niet tegen kan?
Gr. Nelly.
[/quote]

Kan Nelly......soms worden bepaalde groenten beter verdragen door de ene of de andere hond....

Wat verder een reden kan zijn voor het niet of slecht eten na verloop van tijd is 'verzadiging'. De hond heeft geen hongergevoel meer en vindt het wel best.
Soms zakt mijn broek af van de hoeveelheden voer die in een hond gegooid worden.... (zeg niet dat dat hier ook het geval is maar is wel vaak de oorzaak van het niet meer willen eten).
Door margreet
#35677
Nou bij ons het zelfde geval hoor,Nick at de CB gelijk op en bij Lana kan je doen en laten wat je wilt maar madamme moet het echt niet.
Nou heb ik dat met wel meer dingen en dus maak ik het meeste nu maar zelf klaar,kippenlever zijn ze ook niet kapot van,terwijl een ander dat waarschijnlijk wel lekker vind.
Je hebt gelijk hoor Paul verwende krengen zij het.
Soms als ze uitgestrekt op mijn kussen liggen te slapen zegt mijn man het wel eens,ach ach wat hebben jullie het slecht ik zou eens een brief schrijven naar de dierenbescherming hoor. :-\ ;D
Door qyan
#35681
[quote="NUTTAH SBT"]
Wat een verwende dingetjes hier allemaal ;D die 3 van mij beginnen al te trappelen als ze hun bakken horen rammelen!!!!! :D

gr Ingrid
[/quote]

zullen we ruilen van hond ;D
Door qyan
#35682
[quote="Paul_Barte"]
[quote="Nelly"]
[quote="Paul_Barte"]
Haha...die Janet ;D (Heb jij weer hè).

Of er meer honden zijn die CB niet eten......ja hoor!!!

Kan het zo snel niet meer vinden maar er was er nog ééntje ergens ;D ;D ;D

In vergelijking met Bibi zit er minder pens in en dat zal de reden wel zijn. Denk dat Kali de 'Light' zonder problemen zal eten....haha

Echter..so what?? Het is geen must!! Kali is gezond en ziet er goed uit dus gewoon lekker geven wat je normaal altijd geeft. (verwende klotehond LOL LOL).

Grtz
Paulus
[/quote]Nou Paul, Angel gaat òòk steeds moeilijker doen over de cb; eerst was 't alleen de lam-rijst die ze niet hoefde, nou is de kip-rijst ook al minder geliefd. Rest de natuurvoeding en de kruidenmix. Zou misschien idd de light-variant eens moeten proberen, als daar meer pens inzit. Trouwens Ashley heeft weer regelmatig diarree gehad, sinds ze cb eten, terwijl hij daar op bibi geen last meer van had. Zou het kunnen dat er in cb een oliesoort of groente zit waar hij nèt niet tegen kan?
Gr. Nelly.
[/quote]

Kan Nelly......soms worden bepaalde groenten beter verdragen door de ene of de andere hond....

Wat verder een reden kan zijn voor het niet of slecht eten na verloop van tijd is 'verzadiging'. De hond heeft geen hongergevoel meer en vindt het wel best.
Soms zakt mijn broek af van de hoeveelheden voer die in een hond gegooid worden.... (zeg niet dat dat hier ook het geval is maar is wel vaak de oorzaak van het niet meer willen eten).
[/quote]

paul, bij qyan kan nooit sprake zijn van verzadiging ;D krijgt ie te weinig voor, misschien is een andere smaak in huis gaan halen en weer af gaan wisselen.
maar........jippie, hij eet nog steeds niet ;D
Door Janet
#35683
[quote="Paul_Barte"]
Kan Nelly......soms worden bepaalde groenten beter verdragen door de ene of de andere hond....

Wat verder een reden kan zijn voor het niet of slecht eten na verloop van tijd is 'verzadiging'. De hond heeft geen hongergevoel meer en vindt het wel best.
Soms zakt mijn broek af van de hoeveelheden voer die in een hond gegooid worden.... (zeg niet dat dat hier ook het geval is maar is wel vaak de oorzaak van het niet meer willen eten).
[/quote]Tja, aan die verzadiging had ik ook zitten denken, dus had ik er al wat vanaf gehaald. Zo'n 500 gr CB ipv 750 gr per dag en 's avonds een geitenribje-met-vlees o.i.d. Bij lange na niet de hoeveelheid die ze van BB at. Ze is nu wel mooi slank, moet ik zeggen ;D.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door