Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#32213
Heb nu werkelijk alles geprobeert met Mozes, hij lust geen rauwe en gepureerde groente!! >:( >:(
Als er even de kook over gaat en ik het dan klein prak lust meneer het wel. :P :P
Ben aan de eene kant wel bang dat er teveel vitamines verloren gaat.
Kan ik dit met een vitamine preparaat aanvullen?? ???
Ikkook de groente wel in heel weinig water en zo kort mogelijk, zodat ik het net kan prakken ???
Laatst gewijzigd door senadance op do 18 dec 2003, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#32216
Stel je volledig zelf samen? Of geef je ook een compleet voer?

In geval van zelf samenstellen: ik zou de groentes lekker gestoomd/gekookt geven en het aanvullen met bijv. alfalfa poeder en chlorella/spirulina.

Geef je voornamelijk complete voeding: gewoon een klein beetje gekookte groentes geven en niks aanvullen. Groentes zijn sowieso in een compleet product niet echt/echt niet nodig.

Groetjes, Lizzy
Door senadance
#32217
Ja Lizzy,


ik doe het half om half,

zeg maar drie keer per week Bibi
en 4 keer zelfzamenstellen b.v. met vis, pens,kip, enz.
\zal dan op de dagen dat ik zelf samenstel de genoemde produkten erbij geven,
bedankt voor de raad ;D ;D

p.s. ik gebruik het ook als maagvulling voor die hongerlap van mij
Door Lizzy
#32233
Weet je wat je OOK nog kan proberen? Je pureert de groente en je mixt dat met pens. Dan laat je dit een uurtje staan, op kamertemperatuur. De bacteriën in de vuile pens beginnen de groentes "aan te vreten" (volgens Morgens) en deze bacteriën maken de groente dan NOG beter verteerbaar en misschien vind jouw hond de groente dan wel lekker! Je hoeft niet persee veel pens te geven, maar iets van 50 of 100 gram pens op 100 gram groente.

Als dit ook niet werkt, koken/stomen die hap en dan bijv. 2 of 3 keer alfalfa geven en 2 of 3 keer chlorella/spirulina.

Groetjes, Lizzy
Door senadance
#32262
Hallo Lizzy,

bedoel je iedere week 2 tot drie keer beide producten (als ik dus zelf samenstel)?? ::) ::)

Wil het voor alle zekerheid even precies weten, mischien niet erg snugger, ::) ::) maar dan doe ik niets verkeerd voor honneponnie.

en het advies met die pens ga ik eerst even proberen :P :P.
Laatst gewijzigd door senadance op do 18 dec 2003, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#32314
Als je vier keer zelf wat maakt dan zou ik in die vier maaltijden zo ongeveer 2 of 3 keer alfalfa geven en 2 of 3 keer die Chlorella/spiruline. Dat moet dan wel genoeg zijn hoor en da's een goede aanvulling. Ik vind het daarnaast ook een relatief onschuldige aanvulling.

Groetjes, Lizzy
Door richard
#35595
Ik weet niet of dit bij je hond lukt, maar onze honden vonden groentes eerst ook maar konijnenvoer. Op een gegeven moment zijn we knoflook, paprika en dergelijke spijzige grapjes gaan toevoegen. Toen vonden ze het opeens lekker. Ook een rauw eitje er door heen doet wonderen.

richard
Door Nelly
#35634
Ik mix de rauwe, gepureerde g/f. mix altijd met biogarde, al dan niet een rauw eitje, een blik sardientjes of makreel/zalm; of gewoon een kleddertje versvlees. En dan moet je ze eens zien smullen! :D
Door Lizzy
#35900
richard schreef: Tja, hier vinden ze biogarde weer niet te vreten...

richard
Gna gna gna! Wha ha ha, typisch Dalmaten. Die van mij vinden biogarde ook niet lekker. Maar nou heb ik yoghurt gevonden.... die is dubbel vet en die vinden ze heeeerlijk! Dat is Bio Cumulus, Battu en Creme, 3.7%. (Reform winkel). Deze geef ik na een orgaanmaaltijd (de volgende ochtend).

Maar goed, ik geef groente met vlees. Eerst maalde ik het vlees maar nu geef ik het vlees in grote brokken en desondanks eten ze toch hun groente op.

Groetjes, Lizzy
Door richard
#35930
Ik kwak eerst de gepureerde groentes in de bakken, hierna het vlees, de vis of wat dan ook en hussel het hele spul door elkaar. 3 minuten later: op!
Om die yoghurt wat te camoufleren (meestal de ochtend nadat ze sardines of andere hoor purine gehalte voedsel hebben gehad) meng ik deze aan met vla. Dan lusten ze het wel... Verwende nesten zijn het!!

richard
Door Lizzy
#36226
richard schreef: Ik kwak eerst de gepureerde groentes in de bakken, hierna het vlees, de vis of wat dan ook en hussel het hele spul door elkaar. 3 minuten later: op!
Om die yoghurt wat te camoufleren (meestal de ochtend nadat ze sardines of andere hoor purine gehalte voedsel hebben gehad) meng ik deze aan met vla. Dan lusten ze het wel... Verwende nesten zijn het!!

richard
Ik doe precies hetzelfde. Vlees en groente door mekaar en eten maar. Binnen 3 nano seconde: op! (die van mij eten echt associaal, vooral Brutie - of ie nooit wat krijgt). Die yoghurt was hierook een drama, maar nu met die vette gaat het goed.... Verwend? Hoebedoelu? ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door