Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door EstherVanPuck
#354938
Komend weekend zitten wij op Texel en vorig jaar merkte we dat het daar stikt van de teken. Thuis doe ik er niets aan, maar voor het weekend heb ik dus een flesje Tea Tree in huis gehaald. Dit moet je dan voor iedere wandeling opspuiten toch?

Nu is mijn vraag: Hoeveel moet je spuiten? 1x nevel of helemaal onderspuiten??
Door Peet
#355009
Als het een spray is, dan is hij al verdund.
Gewoon nevelen en wat inwrijven.

Pas wel op bij de bek en ogen, want Tea Tree kan de slijmvliezen irriteren!
Door EstherVanPuck
#355037
Peet schreef: Als het een spray is, dan is hij al verdund.
Gewoon nevelen en wat inwrijven.

Pas wel op bij de bek en ogen, want Tea Tree kan de slijmvliezen irriteren!
Thank you!!! Ik las ook al dat Lizz er bijvoorbeeld lavendel enzo bij doet. Maar ik ga het dit weekend gewoon eens met alleen de tea tree proberen...

Die vrouw bij Kruidje-roer-me-niet stond overigens niet eens vreemd te kijken toen ik vertelde dat ik het voor mijn hond ging gebruiken. Blijkbaar is tea tree al meer bekend als anti-tekenmiddel??
Door Peet
#355055
Ja hoor, het wordt wel meer tegen vliegende, stekende of anderzins irritante beesjus gebruikt ... ;D...

Ik gebruikte het ook, maar je moet het wel heel vaak opspuiten, na 2 dagen werkt het niet meer (althans...bij mijn honden) :(
Door EstherVanPuck
#355084
Las op de achterkant dat je het ook tegen zweetlucht kan gebruiken ;D ;D ;D

Dus bij een warme wandeling even wat op Pucks ruggetje spuiten en onder mijn okseltjes.... ;D
Door Peet
#355108
EstherVanPuck schreef: Las op de achterkant dat je het ook tegen zweetlucht kan gebruiken ;D ;D ;D

Dus bij een warme wandeling even wat op Pucks ruggetje spuiten en onder mijn okseltjes.... ;D
..of op je sokken..... ;D ;D
Door Truus
#355775
EstherVanPuck schreef: Las op de achterkant dat je het ook tegen zweetlucht kan gebruiken ;D ;D ;D

Dus bij een warme wandeling even wat op Pucks ruggetje spuiten en onder mijn okseltjes.... ;D
Zo zie je maar, het is overal goed voor ;D. Veel plezier op Texel!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door