Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ster
#355606
Boef is 5 weken aan de Duck. De jeuk die hij extra kreeg na Stronghold (aan kruis) is helemaal weg! En zijn stemming is weer goed. Daar ben ik al hardstikke blij mee. De jeuk aan zijn ogen en bek (vrij extreem) onderkant poten (gemiddeld) en soms aan oren en nek (minimaal) zijn gebleven. Ik weet dat het een voedselallergie kan zijn. Maar waar het patroon volgens mij helemaal mee overeen komt is pollenallergie (bek, ogen, onderkant poten). Hij heeft dit sinds maart (gelijk begonnen met het eerste mooie/warme weer) en de jeuk is constant gebleven.
Nu denk ik eraan om niet eerst voedselallergie uit te sluiten, maar een homeopatisch middel tegen hooikoorts te proberen. Toch een paar vraagjes:
- Begin ik te snel met iets nieuws? (misschien eerst nog een maand of twee/drie kijken of het toch vanzelf weggaat)
- Is het toch verstandig eerst op voedselallergie te testen?
- Welk middel is aan te raden tegen hooikoorts: Holergie van Steigerwald, Allerfleur, of Puur pollen extra veterinair. (alle drie hier gelezen).
Laatst gewijzigd door Ster op do 22 sep 2005, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#355614
Ster schreef: Boef is 5 weken aan de Duck. De jeuk die hij extra kreeg na Stronghold (aan kruis) is helemaal weg! En zijn stemming is weer goed. Daar ben ik al hardstikke blij mee. De jeuk aan zijn ogen en bek (vrij extreem) onderkant poten (gemiddeld) en soms aan oren en nek (minimaal) zijn gebleven. Ik weet dat het een voedselallergie kan zijn. Maar waar het patroon volgens mij helemaal mee overeen komt is pollenallergie (bek, ogen, onderkant poten). Hij heeft dit sinds maart (gelijk begonnen met het eerste mooie/warme weer) en de jeuk is constant gebleven.
Nu denk ik eraan om niet eerst voedselallergie uit te sluiten, maar een homeopatisch middel tegen hooikoorts te proberen. Toch een paar vraagjes:
- Begin ik te snel met iets nieuws? (misschien eerst nog een maand of twee/drie kijken of het toch vanzelf weggaat)
- Is het toch verstandig eerst op voedselallergie te testen?
- Welk middel is aan te raden tegen hooikoorts: Holergie van Steigerwald, Allerfleur, of Puur pollen extra veterinair. (alle drie hier gelezen).
Op zich is 5 weken natuurlijk niet zo lang. Maar, alsmaar toekijken hoe je hond jeuk heeft: dat is nou ook niet echt fijn.... Ik vind het daarom niet zo gek om nu ook een middel in te gaan zetten tegen een pollen allergie, te meer jou conclusie niet echt onlogisch klinkt (in tegendeel zelfs). Ik hoor steeds meer goede berichten over Puur Pollen dus ik geloof dat ik zelf daar voor zou kiezen.
Door Breezer
#355634
Ik heb voor Breezer de Pollenextravetinair van PuurNatuur. En ben er zeer tevreden over. Vorig jaar heb ik het volgens de bijsluiter gegeven. En dit jaar gebruik ik het alleen als ik zie dat z´n poten rood worden.

Super spul vindt ik het!
Door Ster
#363421
Boef heeft nu twee keer een dosis pollen extra veterinair gehad en ondanks de hevige hooikoorts berichten op het moment lijkt het te werken. Wel heel snel vind ik zelf, en t kan natuurlijk ook door andere dingen komen, of dat het toch iets heel anders is, maar iig neemt de kriebel zienderogen af. Hij heeft al drie dagen achter elkaar overdag geen sokken meer aan en nog geen wondjes van t krabben. Als hij krabt zeg ik 'nee'! Dan kijkt hij n btje beteuterd, maar lijkt te denken 'ach nee, tis idd niet echt nodig nu' ;D Binnenkort probeer ik het snachts ook een keer zonder sokken. Goh, ik heb echt heel goede hoop dat we het probleem in de smiezen hebben!
Door Doedels
#363453
Ster schreef: Boef heeft nu twee keer een dosis pollen extra veterinair gehad en ondanks de hevige hooikoorts berichten op het moment lijkt het te werken. Wel heel snel vind ik zelf, en t kan natuurlijk ook door andere dingen komen, of dat het toch iets heel anders is, maar iig neemt de kriebel zienderogen af. Hij heeft al drie dagen achter elkaar overdag geen sokken meer aan en nog geen wondjes van t krabben. Als hij krabt zeg ik 'nee'! Dan kijkt hij n btje beteuterd, maar lijkt te denken 'ach nee, tis idd niet echt nodig nu' ;D Binnenkort probeer ik het snachts ook een keer zonder sokken. Goh, ik heb echt heel goede hoop dat we het probleem in de smiezen hebben!
Wouw, het zou wel te gek zijn als dat zo goed blijft gaan :D
Door Ster
#389940
Boef is enkele weken jeukvrij geweest, waarin ik hem om te vijf dagen een dosis pollen gaf. Maar sinds anderhalve week heeft hij weer jeuk. Het begon aan zijn snuit, aan een kant wat wondjes. Omdat dat aanhield heb ik hem aan die ene kant (heel vreemd waarom alleen die ene kant?) een sok aangedaan. Sinds enkele dagen echter begint hij ook weer te krabben aan zijn ogen en ik zie hem soms likken. Het is bij lange na nog niet zo erg als het was, maar ik maak me wel zorgen. Hij krijgt nu zoals op de gebruiksaanwijzing staat 1 x 3 weken een dosis pollen. Zal ik die weer omhoog gooien, kijken of dat werkt? Ik ga iig maar eens een homeopaat opzoeken. Gelukkig is hij verder nog in heel goede doen, heel vrolijk en hij kan de jeuk ook wel negeren, dus het valt nog mee. Maar mijn voelsprieten staan wel meteen weer op scherp en ik denk me suf over hoe en wat. :-\
#390021
Ik heb deze problemen ook met mijn kleine meid ondervonden. Toen ben ik ten einde raad naar een klassieke homeopatische dierenarts gegaan. Zij heeft eerst bepaald welk typetje ze is en dan een behandeling uitgeschreven die eigenlijk niet veel voorstelde. Ik vond het ook allemaal wat hocus pocus, maar eureka, het heeft geholpen. Eerst heeft ze ze als een Nux Vomica typetje behandeld, maar dit was niet juist. De jeuk werd heviger. Na de tweede zoektocht zat ze er blijkbaar bovenop, een Lycopodium typetje. Drie dagen twee granuletjes Lycopodium en voila, vijf weken jeukvrij. Nu elke keer als de jeuk opkomt (ongeveer om de zes weken) krijgt ze een kuurtje en ze kan weer een tijdje verder. Deze kuur is natuurlijk niet voor elke hond, elke behandeling is aangepast aan de individuele hond. Maar ik ben blij dat we het in deze richting zijn gaan zoeken. Als je ten einde raad bent, kun je misschien eens deze richting proberen. Veel succes in ieder geval. Ik weet hoe dit op je systeem kan werken :-\
#390109
Ster schreef: Boef is enkele weken jeukvrij geweest, waarin ik hem om te vijf dagen een dosis pollen gaf. Maar sinds anderhalve week heeft hij weer jeuk. Het begon aan zijn snuit, aan een kant wat wondjes. Omdat dat aanhield heb ik hem aan die ene kant (heel vreemd waarom alleen die ene kant?) een sok aangedaan. Sinds enkele dagen echter begint hij ook weer te krabben aan zijn ogen en ik zie hem soms likken. Het is bij lange na nog niet zo erg als het was, maar ik maak me wel zorgen. Hij krijgt nu zoals op de gebruiksaanwijzing staat 1 x 3 weken een dosis pollen. Zal ik die weer omhoog gooien, kijken of dat werkt? Ik ga iig maar eens een homeopaat opzoeken. Gelukkig is hij verder nog in heel goede doen, heel vrolijk en hij kan de jeuk ook wel negeren, dus het valt nog mee. Maar mijn voelsprieten staan wel meteen weer op scherp en ik denk me suf over hoe en wat. :-\
ik denk dat een homeopaat hier zeker wel wat mee kan. Kleine 'onbelangrijke' dingen zoals linkszijdigheid van de problemen kan een hele belangrijke aanwijzing zijn
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door