Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#3544
Hoera, het is gelukt.
Chooky heeft een dag geen vlees (maar wel gegeten...)
Ik kreeg haar eerst niet zover om groente en fruitprutjes te eten zonder een dosis orgaanvlees of vis uit blik erdoorheen te mixen. Ook de graanmaaltijden waren moeilijk. Maar ik heb het nu gevonden hoor.
Ik haal nu bij de groene winkel potjes babyvoeding. Ze hebben groente met macaoni en room, dat heb ik vanmorgen gegeven en het ging erin als lamsribbetjes. En voor de graanmaaltijd geef ik de 'griesmeelpap met vanille' versie. Die verslindt ze ook zo. Ik laat er dan eerst nog extra vlokken in weken (spelt, boekweit, haver etc).
Weet iemand iets over honden en vanille? Voordat ik iets aan het geven ben wat eigenlijk slecht is voor honden....
Maar tot zover ben ik erg tevreden over de babyvoedingpotjes.
groetjes Eva

PS Ze hebben ook gortepap met vruchten, die doe ik volgende keer... Ik zie dat vleesloze nu wel zitten, maar eerst deden we er drie dagen over om een vleesloze, maar niet vastendag te produceren.
Door roger
#3545
.
<<Chooky heeft een dag geen vlees (maar wel gegeten...)<<



Ja, hier zijn mijn honden er ook op verzot.

Ik laat nu eerst de cerealen weken in het kookvocht van lijnzaad.
Dat gaat daar yoghurt, een ei , of wat kwark, honing en gemalen sesam zaad bij.

Soms nog wat (gevijzelde) kiemen van radijs , tarwe , alfalfa en zonnebloempitten bij.

Een keer in de week en zoals ik al schreef, ze zijn erop verzot.
Door roger
#3547
<<Daar zat toch 'gif' in?[/quote]<<

Yep, klopt maar daarvoor laat je eerst de zaadjes 24 uur weken in water.
Dat water kieper je weg, daar zit die stof in (blauwzuur dacht ik maar ik weet het niet zeker)

Gr;
Roger;
Door Lizzy
#3549
Ik denk niet dat in de babyvoeding suiker is verwerkt, maar dat moet op het potje staan. Tis wel gekookt.

Griesmeelpap met vanille: geen idee of vanille geschikt is.... Ik vermoed dat hier wel eens suiker in kan zitten.

Tja, ik vind het moeilijk hoor... ik probeer mijn honden zoveel mogelijk "niet klaargemaakte dingen" te geven met zo min mogelijk toevoegingen. Ik gebruik geen griesmeelpap, maar wel biologische (hele vette) yoghurt. Dat vinden ze ook lekker.

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door chooky
#3550
Ik gebruik alleen die van akwarius en kijk of er geen geraffineerde suiker in zit. Hier (die griesmeelpap met vanille) zit als zoetstof agavestroop, verder water, volle melk, volkoren griesmeel (8%), zonnebloemolie en vanille (0,01%) Alles van biologische kwaliteit en het meeste zelfs demeterkwaliteit.
Er staat ook naast dat aan akwarius kindervoeding geen suiker, zout of bindmiddelen worden toegevoegd. Het is ook vrij van conserveermiddelen en kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen.
groetjes Eva
Door avalon
#3552
De meeste baby voeding is ook glutenvrij. Ik geef de overschot van het fruit ook altijd aan de hondjes. (alleen waren ze door de natuurlijke suiker die er in zit te dik geworden). Nu ben ik daar dus en met vers fruit wat voorzichtiger mee. Ik geef ook wel eens een potje groenten vinden ze ook heerlijk
Door Paul_Barte
#3553
Ben op dit moment bezig om het stuk van Wendy Volhard te vertalen over granen en begin steeds minder te snappen van het feit dat men een hond persé graan wilt laten eten :-/
Gebruikersavatar
Door chooky
#3554
chooky heeft al een hele tijd geen granenmaaltijd meer gehad (wel fyto / groentedagen) vooral omdat ze het maar niks vindt. Ik moet er smekend naast gaan zitten om haar drie happen te laten eten, of er een hele bak honing doorheen gooien ;D
Ik maak nu de 6 (!!!!!!) potjes granen op door ze af en toe over de bottenmaaltijden heen te gooien.
Misschien dat ik nog eens wat week in de fyto / groentemix, maar granenmaaltijden... nee niet voor chooky. De potjes zijn nu trouwens op (die babyvoeding) en ik denk niet dat ik nog nieuwe haal.
groetjes Eva
Door roger
#3556
<<quote author=Lizzy link=board=20000;num=1057611520;start=0#11 date=10/14/03 om 21:58:00]Nah Paul, best goeie vraag... Ze eten hier inmiddels ook al een tijdje geen granen meer!<<


Lizzy, herlees dat stukje van onze goeie ouwe vriend professor Donath nog eens dat je daarstraks bij die topic van Nicolette hebt gepost !


Cherio
Roger.
Door roger
#3558
<<[quote]Volgens mij volg ik je even niet Roger!<<


Schreef ie daar nergens dat granen buikvulling was of heb ik dat ergens anders gelezen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door