Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#354416
momenteel krijgt Bandit 50gr/kg lichaamsgewicht. Net zoals aangeraden wordt voor pups.
Vanaf welke leeftijd moet hij ongeveer de volwassendosering hebben? Hij is nu bijna 4 maanden.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#354882
Zodra je merkt dat ie te dik wordt ;). Dus goed naar je hond kijken én voelen (ribben) en regelmatig wegen. Grote rassen komen soms een kilo per week aan, kleinere rassen minder. Zorg ervoor dat je hond gelijkmatig groeit, dat is het beste.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#354891
[quote="romila"]
waarom?
[/quote]

Omdat ik iets verkeerd las in de vraag en mijn antwoord daarom dus ook niet klopte en ik het bericht niet geheel kan verwijderen.
Door romila
#354894
[quote="romila"]
Haha....oke dan...vergeet ut wel...
[/quote]eh wat was er dan??? ??? weet ut nie meer hoor... ;)
Door amber2
#355662
Je zult sowieso waarschijnlijk geleidelijk moeten verminderen als je merkt dat je hond te dik wordt en dus niet meer zo hard groeit, dus niet in 1 keer van 50 gr naar 25 gr per kg lichaamsgewicht overschakelen.
Door sentinel1984
#357098
mijn pup van 14 weken weegt 13KG (zwitserse herder) ik geef hem nu 500GR carnibest. Dit lijkt wienig maar hij is niet te mager. En als ik zie hoeveel extras hij krijgt. Dan weer een koekje, dan weer een stukkie kip of rundvlees. dan klopt het aardig.

Zoals iedereen al zegt. voer op het oog. Je moet de rippen blijven voelen en niet zien. de ruggengraat mag je niet voelen en ook niet zien (zeg ik het zo goed??
Door Helen
#357110
Hee wat leuk nog een witje!!! Heb je een foto van je pup? En ik ben heel benieuwd bij welke fokker hij vandaan komt. (tja, Aagje is my middle name ;D)

groetjes Helen
Door geer
#357237
En je hond moet trek blijven hebben! Sophie kwam mager uit het asiel en moest bijgevoerd krijgen. Ze bleef heel slank, maar ging steeds slechter eten. Tot ik haar veeeeeel minder ben gaan geven, ze bleef slank, maar at weer met plezier...
Door Ine
#358433
Mijn pup is nu 20 weken, weegt 17 kilo en krijgt ongeveer 600 gram. We zijn dus iets aan het afbouwen nu naar volwassen hoeveelheden.
Ze werd gewoon iets te fadsig en ik houd van (goed) slanke honden! (nu ikzelf nog, maar ja, ik bengeen hond ;))
Daarbij is overgewicht helemaal niet goed, zeker niet voor honden die gevoelig zijn voor afwijkingen in hun heupen en poten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door