Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door romila
#354651
Waar valt dat onder? Spiervlees? er zit volgens mij geen graat bij... Kan vis wel samen met fruitmix of kan je dan ook gasvorming krijgen?
Laatst gewijzigd door romila op di 19 jul 2005, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#354741
romila schreef: Waar valt dat onder? Spiervlees? er zit volgens mij geen graat bij... Kan vis wel samen met fruitmix of kan je dan ook gasvorming krijgen?
Ehhhh.... voor mij valt dit eigenlijk nergens onder. Ja, misschien onder tafelrestjes. De tonijn is namelijk gekookt en gekookte tonijn past niet zo goed op het menu van de hond. Nu kun je best af en toe een blikje tonijn geven natuurlijk, maar ik zou het als tafelrestje rekenen en ik zou het niet te vaak geven. Tonijn bevat namelijk redelijk veel kwik. In Amerika raden ze zelfs bij mensen aan het niet vaker als 1 keer per maand te eten.

Je kunt het volgens mij wel proberen met fruit. Krijg je gas: volgende keer met groente proberen.

Fruit is overigens niet zo belangrijk hoor, om aan de hond te geven. Het bevat erg veel suikers.
Door romila
#354748
Lizzy schreef: Ehhhh.... voor mij valt dit eigenlijk nergens onder. Ja, misschien onder tafelrestjes. De tonijn is namelijk gekookt en gekookte tonijn past niet zo goed op het menu van de hond. Nu kun je best af en toe een blikje tonijn geven natuurlijk, maar ik zou het als tafelrestje rekenen en ik zou het niet te vaak geven. Tonijn bevat namelijk redelijk veel kwik. In Amerika raden ze zelfs bij mensen aan het niet vaker als 1 keer per maand te eten.

Je kunt het volgens mij wel proberen met fruit. Krijg je gas: volgende keer met groente proberen.

Fruit is overigens niet zo belangrijk hoor, om aan de hond te geven. Het bevat erg veel suikers.
Tja is gekookt...nie aan gedacht... Wat betreft de fruitmix, deze had ik nog staan van de eerste fanatieke bui om te gaan barfen en ben ff restjes aan ut opmaken (en vin um zelf nie zo lekker...)(zie ook topic bij menu's "kan dit voor een dagje?")
Door Mevroi Kruim
#354759
Lizzy schreef:

Fruit is overigens niet zo belangrijk hoor, om aan de hond te geven. Het bevat erg veel suikers.

Grappig ... fruit is namelijk iets dat veel honden uit zichzelf opzoeken en eten, veel eerder dan groente. Mijn honden waren en zijn altijd fanatieke bramen- en bosbessenplukkers, en ook de aardbeienplantjes in de tuin zijn populair. Zelfs de rode bessen gaan grif naarbinnen. En valappeltjes: mjam! Ik zie ze nooit een blaadje sla of spinazie pikken, of komkommerstukjes (dat doet een van mijn katten ;D).
Door romila
#354885
Ze hebben heerlijk staan smikkelen van fruithapje met beetje huttekase en Biiogarde....Mjammie!
Door Lizzy
#354896
Kruimel schreef: Grappig ... fruit is namelijk iets dat veel honden uit zichzelf opzoeken en eten, veel eerder dan groente. Mijn honden waren en zijn altijd fanatieke bramen- en bosbessenplukkers, en ook de aardbeienplantjes in de tuin zijn populair. Zelfs de rode bessen gaan grif naarbinnen. En valappeltjes: mjam! Ik zie ze nooit een blaadje sla of spinazie pikken, of komkommerstukjes (dat doet een van mijn katten ;D).
Mijn honden vinden fruit niet te nassen... ze spugen het tegenwoordig uit.... (kan ook aan het smakeloze fruit van tegenwoordig liggen hoor. Getver, een aardbei uit de super smaakt toch in de verste verte niet naar aardbei?!). En groente zijn ze wel weer dol op. Rare beesten, honden ;D

Op zich denk ik dat honden een neus hebben voor fruit dat echt gezond voor ze is zoals bosbessen en bramen. En ik denk dat het zeker geen kwaad kan om wat besjes te geven. Maar grote hoeveelheden gekweekt/zoet fruit: dat zou ik zelf niet zo gauw geven (kleine hoeveelheden is niks mis mee natuurlijk). Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat ze niet persee fruit hoeven te eten. Mag wel. Hoeft niet. Dus als het niet goed bekomt in combinatie met vlees/vis: gewoon niet geven!

Maar zo te lezen heeft het fruit wel gesmaakt ;D!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door