Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Ejka
#325643
Ejka weegt nu 10 kilo en is nog een pup dus ik ben uitgegaan van 3500 gram p/w

ma stuk kip incl bot 400 gr
groentemix 100 gr
di lamsribben 250 gr
groentemix 100 gr
wo pens 450 gr
groentemix 100 gr
do kvv dagje
vr kippennekken/vleugels 350 gr
groentemix 100 gr
za kopvlees 200gr
lamsbot 200gr(kaal)
groentemix 100 gr
yoghurt
eitje
zo vis (bak haring) 400 gr
groentemix 100gr

En hoe vaak zou ik dan visolie moeten geven en vooral ook hoeveel? Want je hebt verschillende inhoud.
Qua bot heb ik nu kip en lam, want ander gevolgte kan ik hier in de buurt niet krijgen.
De pens wil ik afwisselen met ander orgaanvlees.
Door Lizzy
#325988
[quote="Ejka"]
Ejka weegt nu 10 kilo en is nog een pup dus ik ben uitgegaan van 3500 gram p/w

ma stuk kip incl bot 400 gr
groentemix 100 gr
di lamsribben 250 gr
groentemix 100 gr
wo pens 450 gr
groentemix 100 gr
do kvv dagje
vr kippennekken/vleugels 350 gr
groentemix 100 gr
za kopvlees 200gr
lamsbot 200gr(kaal)
groentemix 100 gr
yoghurt
eitje
zo vis (bak haring) 400 gr
groentemix 100gr

En hoe vaak zou ik dan visolie moeten geven en vooral ook hoeveel? Want je hebt verschillende inhoud.
Qua bot heb ik nu kip en lam, want ander gevolgte kan ik hier in de buurt niet krijgen.
De pens wil ik afwisselen met ander orgaanvlees.

[/quote]

Nou, ik heb alleen even naar het zelf samengestelde stuk gekeken en snel de percentages berekend.

40,6% vleesbot
20% spiervlees
20% groente
15,2% pens
3,4% diversen

Qua afwisseling vind ik het een tikje mager. Je zou best nog een eitje mogen en als je in de gelegenheid komt om nog wat in spiervlees af te wisselen: dan zou ik dat zeker doen. Misschien kun je aan geit of konijn of kalkoen of iets komen. Pens met bijv. hart/lever/niertjes afwisselen is een prima idee! Mocht je het KVV dagje laten vallen, geef dan ook 1 keer per week lever of niertjes.

Ik geef zelf 3 keer per week visolie en dan geef ik standaard de helft van de dosering die men voorschrijft voor volwassen mensen. En dat ga ik mijn aanstaande pup ook gewoon geven.
Door Ejka
#325997
Dank je wel voor de reactie. Ander spiervlees moet ik nog wel kunnen vinden. Ik moet nog wat adresjes vinden. Misschien weet iemand nog wat op schouwen-duiveland. Ik ben al blij dat ik hier aan kan komen. Voorlopig op donderdag nog kvv want anders lukt het eten die dag niet.
Door Ejka
#354626
Het heeft wat moeite gekost, maar heb nu weer wat andere spullen. Zoals eend , hert,kwartels bij een poelier. Die trouwens zeer geintresseerd was. En vandaag geitenribben van het Islam centrum. Wat zien die er goed uit trouwens. Zal binnenkort haar nieuwe menu gaan opschrijven.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door