Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door vanhaut
#353695
Hoi !

in het weekend van 3 sept. komt onze kleine man Bo (labradorpup) en ik was er al uit dat hij KVV gaat krijgen, maar de keuze is best lastig. Al gravend op barfplaats ben ik tot de conclusie gekomen dat (puur op verkrijgbaarheid).. het Energique gaat worden of AHV. Beide kunnen thuisbezorgd worden en Energique kan ik in de dierenwinkel in Lemmer krijgen..
Maar waar zit nou (buiten de prijs) het verschil in ? Zelf kon ik bij AHV geen pup uitvoering vinden en bij En. wel.. en er zit in AHV waarschijnlijk meer graan. Wat adviseren jullie qua voer ? En ook een vraag.. Waar zit een groothandel voor dit soort voer in mijn woonomgeving (Flevoland, noordoostpolder / friesland ?)
Door diana
#353714
ik zou dan toch denk ik
vooral voor een pup
beginnen met energique
kan het niet goed onderbouwen zoals de rest hier wellicht wel kan , maar mijn gevoel zegd dat het kwalitatief beter is
Door amber2
#353801
Energique is objectief gezien een stuk beter van kwaliteit dan AHV, maar het kan zijn dat jouw hond net 1 van die uitzonderingen is die het juist op AHV veel beter doet... Ik zou dus beginnen met Energique (omdat dit ook kipppenvlees en gemalen kippenbotjes bevat) en als dat niet zou bevallen kun je altijd nog AHV proberen. Ik denk dat de groothandel waar wij onze Energique altijd bestellen ook wel bij jou in de buurt bezorgt want volgens mij bezorgen ze bijna in heel Nederland. Scheelt echt enorm in prijs met wat je in de winkel koopt (Energique nr. 1 kost 2,30 per kilo als je minimaal 60 kg koopt, de pup-versie=nr.2 kost ietsje meer). Je kan hun telefoonnummer vinden op de website van Carnibest (carnibest.nl) onder de verkooppunten in Overijssel: Godeschalk in Holten. Gek genoeg staan ze namelijk niet bij de verkooppunten op de website van Energique. Als je opbelt kunnen ze je een prijslijst toesturen. (ze verkopen trouwens bijna alle soorten versvlees mocht je nog eens wat anders uit willen proberen) Maar je kunt vast ook wel bij Energique zelf informeren welke groothandel bij jou in de buurt zit en ook bij particulieren bezorgt.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#354259
Nou contact gehad met En. en heb geen groothandelsadres gekregen want die zijn er niet in mijn omgeving die leveren aan part. Godschalk levert maar tot aan zeewolde... dus helaas pindakaas.. Maar goed, ik ga een winkel in emmeloord bellen, kijken waat zij leveren..

alvast bedankt voor jullieh ulp !
Door Maaike_L
#354292
Ik voer zelf AHV en ben daar erg tevreden over. Toch zou ik voor een pup iets anders nemen. AHV gebruikt een bijvoorbeeld een calciumpreparaat. Een teveel aan natuurlijk calcium wordt gewoon afgebroken en kan dus geen kwaad, dus dan is een product dat natuurlijke calcium gebruikt wel zo prettig.
Daarnaast zitten er geen/nauwelijks groenten in AHV.
Door monky555
#354489
ik heb het risico genomen en amy gelijk ahv & smuldier gevoerd en het is nu een super gezonde en energieke puber en geen dag spijt gehad dat ik het haar gelijk heb gevoerd ik vindt het beter als brok en duurder kan gewoon ff niet mijn volgende pup krijgt hier gewoon vanaf dag 1 ahv & smuldier kan ze er niet tegen is het een ander verhaal maar ik ben in ieder geval super tevreden met ahv & smuldier
Door diana
#355518
nou heerlijk toch
eerlijk is eerlijk ,
wanneer ik niet erbij zou werken
dan had ik ze ook geen Carnibest kunnen voeren
niet iedere dag in ieder geval ,
iedereen doet zijn best
en ik ben dr van overtuigd dat iedereen die hier zit
het allerbeste voor heeft met zijn hondjes ,
anders zat je hier toch niet ? :-*
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#371772
Hallo .. terug van vakantie :-)

Inmiddels al meerdere malen bij Bo geweest.. en ik weet ook wat hij nu krijgt bij de fokker. Hij krijgt een combi van Rodi totaal en eukanuba brok.. Ik ga in principe eerst met Energique beginnen (want dat is bij mij goed verkrijgbaar).. AHV kan ik alleen laten thuisbezorgen.. Verder kan ik, zover ik weet, hier geen ander merk KVV krijgen.. Mocht iemand wel een goed adres weten dan hou ik mij aanbevolen,want En. is wel errug prijzig..
Door avalon
#371794
Ik zou het bij de energique houden als ik kon kiezen tussen energique en AHV, maar ik kan het niet onderbouwen. Wel heb ik ervaring met beide soorten. Angie werd dik van de energique en Avalon ziek van de AHV. Dik worden was te voorkomen door minder te geven (dacht ik) en ziek worden is te voorkomen door niet meer te geven. De Energique heb ik zeker wel een jaar gevoerd. In het begin nog in combinatie met brok :-X Ik was echt op zoek naar een voer waar beide honden blij mee zijn (was voor mij het gemakkelijkste) De ene hond functioneerd nl. beter op merk A en de ander op merk B. Zo heb ik duck gegeven, heerlijk voor Angie maar Avalon kreeg er meer huidschilfers van. bibidiervoeding was voor Angie niet goed genoeg(vond ze zelf) en nu krijgen ze sinds december carnibest en dat gaat tot nog toe prima, alleen twijfel ik nu of ik wel de light moet blijven geven, of overstappen op de natuur.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#371806
[quote="vanhaut"]
Hallo .. terug van vakantie :-)

Inmiddels al meerdere malen bij Bo geweest.. en ik weet ook wat hij nu krijgt bij de fokker. Hij krijgt een combi van Rodi totaal en eukanuba brok.. Ik ga in principe eerst met Energique beginnen (want dat is bij mij goed verkrijgbaar).. AHV kan ik alleen laten thuisbezorgen.. Verder kan ik, zover ik weet, hier geen ander merk KVV krijgen.. Mocht iemand wel een goed adres weten dan hou ik mij aanbevolen,want En. is wel errug prijzig..
[/quote]
Tja, wat vind je erg prijzig? eukanuba is ook een dure brok dacht ik.
Wat ik je aan kan raden is een mega-grote vriezer te kopen zodat je een grote hoeveelheid ineens kan kopen, dat scheelt namelijk heel erg in de kosten per kilo. Carnibest kun je dan eventueel zelf in Ermelo halen.
Door diana
#372310
dat is ook zo
dat scheeld enorm ,
Al heb ik bij Paulus niet te klagen die trekt je ook het vel nooit over de oren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door