Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#345304
Ik heb 17 kilo cb eend en rijst gekocht, maar nu vind ik dat dus best duur (4.75 euro per kilo) en op advies van een aantal mensen ben ik op zoek gegaan naar eend. Dit heb ik dus gevonden voor 3.75 euro per kilo. Dat scheelt toch 1 euro.
Ik vroeg me dus af of het nodig is om er zelf rijst aan toe te voegen, aangezien dat in cb wel zit. Ik wilde het gewoon weg laten, maar ik weet niet of het enige toegevoegde waarde heeft.
Ik wilde dus ook vragen bij de slager of ze de organen wilde laten zitten van de eend,zodat het wel compleet blijft.
Weet iemand wat er wel echt uit gehaald moet worden(uit de eend dus he, ingewanden ofzo?).
Mijn moeder zei dat de galblaas (daar wordt het vlees bitter van) er in ieder geval uit moet, tenminste ik denk dat ze dat bedoelde (ze zei het in het Spaans, dus ik weet niet zeker of dit het is hoor. En zou ik nog iets toe moeten voegen, zodat ze niks tekort komt. Want het is natuurlijk wel heel lang 8 weken alleen maar eend. Ik bedoel dus iets van vitamines ofzo.
Door Lizzy
#345577
De eend die ik bij de VEN koop: daar zit altijd een plastic zakje in gestopt met alle orgaantjes. Het is dus altijd complete eend.

Voor 6 a 8 weken zou ik me niet zo druk maken hoor. Ze kunnen dan best wel niet heel afwisselend eten. Je kunt eventueel multivitamine/mineralen van de Groene Os ofzo toevoegen, maar ik geloof dat ik dat niet eens zou doen, voor die paar weekjes.
Door Breezer
#345954
Zoweeeeee ik heb gisteren bij de Makro diepvries eendenborst filet gekocht. Bijna een kilo voor €9,77.

Maar goed het is dan ook alleen om koekjes van te maken.

Verder hou ik het wel gewoon op de carnibest, ben zo bang dat mijn zorgenkindje iets te kort komt. Net nu hij het juist zo nodig heeft om te herstellen.
Door Laura2004
#346027
Breezer schreef: Zoweeeeee ik heb gisteren bij de Makro diepvries eendenborst filet gekocht. Bijna een kilo voor €9,77.

Maar goed het is dan ook alleen om koekjes van te maken.

Verder hou ik het wel gewoon op de carnibest, ben zo bang dat mijn zorgenkindje iets te kort komt. Net nu hij het juist zo nodig heeft om te herstellen.
Eendeborst filet is ook echt het beste stukje van de eend. Dat eten mensen vaak in hele dure restaurants of met de kerst ofzo (ik at dat vroeger thuis wel eens toen ik nog vlees at en dat was dan heel bijzonder).
Ik hoop dat breezer het lekker vindt. ;)
Door Audrina
#350411
Laura2004 schreef: op advies van een aantal mensen ben ik op zoek gegaan naar eend. Dit heb ik dus gevonden voor 3.75 euro per kilo.
Ik weet niet of je hiermee de eend bedoelt die ze bij Islam Centrum in Rotterdam hebben. Maar die heb ik vandaag gezien en dat was geen rauwe eend, maar op 1 of andere manier gegaard en volgens mij was ie ook gemarineerd o.i.d.
Door Laura2004
#354285
Audrina schreef: Ik weet niet of je hiermee de eend bedoelt die ze bij Islam Centrum in Rotterdam hebben. Maar die heb ik vandaag gezien en dat was geen rauwe eend, maar op 1 of andere manier gegaard en volgens mij was ie ook gemarineerd o.i.d.
Die zijn gewoon rauw hoor en ze hebben de haren verbrand. Daarom zien ze er raar uit.
Door Audrina
#354288
Oh dan heb ik die beste man verkeerd begrepen. Want ik zei nog "Ja maar die zijn niet rauw" en toen zei hij "Dat hoort zo" . :-[ Ze zien er inderdaad raar uit (of ie kort op de bbq heeft gelegen) . Maar ze zijn dus echt rauw en naturel? Dan weet ik dat voor de volgende keer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door