Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#353615
ik heb dus twee bassethounds te logeren, tot donderdag
Remeo heeft zich verzwikt, maar gaat nu een heel stuk beter.
En Annabel had een open wond aan haar staart, dat had ze al hoor. De dierenarts heeft dat wekelijks verbonden en nu moest ik het er vandaag afhalen, en als het gaatje dicht was, hoefde er niets meer om.
Het was dus niet dicht, en ik heb het weer verbonden.
Nu ben ik dus geen dierenarts, en geens expert in het verbinden van staarten, dus toen wij zaten te eten had Annie het verband eraf gepeuterd en de wond verder opengelikt tot bloedens toe >:(
Ik heb er nu wat prodier wondgel opgedaan, een gaasje erop, zelfklevend verband (had de da ook gedaan) en daar overheen weer leukoplast (had de da ook gedaan)
Maar hoe weet ik nu of het niet te strak zit?
En moet ik het nu dagelijks verschonen?
want haar da had er verder niets opgedaan en het moest iedere keer een week blijven zitten.

Heb ik het nu goed gedaan?
of had ik er beter gewoon een droog gaasje op kunnen doen?????

pffffffffff leuk logeetjes

ik stuur ze nu naar buiten want ze breken de boel af binnen ;D
Door Audrina
#353690
Prodier wondgel maakt een soort korstje, dus je hebt kans dat dat aan het gaasje vast gaat zitten en dat het gaat jeuken / trekken. Je kan er ook een vet gaasje op doen en dan een normaal gaasje en dan verband. Niks erop smeren voordat je het inpakt.
Door amber13
#354037
Wanneer Annabel het verband steeds van de staart aftrekt, kan je misschien Petflex gebruiken. Dit hebben we een keer van de da gekregen en is ideaal spul (voor zowel de honden als ons zelf). Het is een soort zelfklevend verband wat ze moeilijk of niet los kunnen krijgen, en het is niet duur, volgens mij 4 euro per rol ofzo.
Door jeanne
#354064
amber13 schreef: Wanneer Annabel het verband steeds van de staart aftrekt, kan je misschien Petflex gebruiken. Dit hebben we een keer van de da gekregen en is ideaal spul (voor zowel de honden als ons zelf). Het is een soort zelfklevend verband wat ze moeilijk of niet los kunnen krijgen, en het is niet duur, volgens mij 4 euro per rol ofzo.
dat zit er ook om, maar dat bijt ze eraf, en daarom zat er nog leukoplast omheen.
ik heb zelf 3 van die rolletjes in het EHBO kistje uit de trimsalon, mooi knalrood ;)
Door amber13
#354081
Oh, sorry, dat wist ik niet :-[ ;). Hier heb ik ook de mooie knalrode versie :D, die van mij zijn gelukkig niet zo slim dat ze het er af krijgen ;D ;D ;D
Door jeanne
#354126
amber13 schreef: Oh, sorry, dat wist ik niet :-[ ;). Hier heb ik ook de mooie knalrode versie :D, die van mij zijn gelukkig niet zo slim dat ze het er af krijgen ;D ;D ;D
tja, het is een eigenwijze dame van stand he?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door