Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#353796
Ik zit te surfen en kom dit tegen:

"To date, there is currently only one vaccine on the market that has licensed data to support a claim of three years’ proven protection against parvovirus, hepatitis and distemper (Intervet’s Nobivac® DHPPi ). This gives owners the opportunity to consider an alternate booster regime with only leptospirosis and parainfluenza needed during the intervening years"

op deze site: http://www.intervet.co.uk/species_pages ... nation.asp

En dit:

"NOBI-VAC DHPPI (Intervet)
geatt Hondenziektevirus: min 10exp 4 TCID50/ml
geatt Hondenadenovirus type 2: min 10exp 4 TCID50/ml
geatt Hondenparvovirus: min 10exp 7 TCID50/ml
geatt Hondenpara-influenzavirus: min 10exp 5,5 TCID50/ml
gevriesdroogd vaccin en diluens voor injectie sc
Posologie:
Primovac
Ca (lft < 12 w): 1 dosis/dier op 9 w en op 12 w
Ca (lft > 12 w): 1 dosis/dier
Indien nodig Ca (6 w): 1 dosis/dier en nadien Ca (9 w): 1 dosis, herhalen op lft 12 w
Revac: - hondenziekte, hepatitis, parvo: om de 3 j
- parainfluenza: jaarlijks
fles 10 x 1 dosis + 10 x 1 ml diluens
R/ "

op deze site: http://www.bcfi-vet.be/nl/texts/NCAOOOL1AL2o.lasso

Volgens mij gaan we de goede kant op! Ik snap alleen 1 ding echt helemaal niet.... Waarom geeft deze Nobivac DHPPi wel 3 jaar bescherming (voor 3 jaar geregistreerd) en de losse Parvo enting en de Nobivac DP niet?

Wie weet het antwoord?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 19 jul 2005, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#353809
Op dezelfde Intervet site staat dit:

6-8 weeks
Nobivac DHPPi + Nobivac Lepto 2

10 weeks
Nobivac DHPPi + Nobivac Lepto 2

1st annual booster
Nobivac DHPPi + Nobivac Lepto 2

Nou, daaaaar snap ik dan ook weer geen ene ruk van! Als een pup met Nobivac DHPPi gevaccineerd is en dit biedt drie jaar bescherming, waarom moet je dan op het eerste levensjaar wederom zo'n DHPPi enten????
#355468
Lizzy schreef: Waarom geeft deze Nobivac DHPPi wel 3 jaar bescherming (voor 3 jaar geregistreerd) en de losse Parvo enting en de Nobivac DP niet?

Wie weet het antwoord?

Ik weet dat bij humane medicijnen dergelijke dingen moeten worden bewezen met diverse onderzoeken en de overheid controleert deze onderzoeken en geeft toestemming, b.v. om in de bijsluiter de beschermingsduur naar 3 jaar uit te breiden (als dat dus aangetoond is).
Ik vermoed dat dat bij veterinaire medicijnen ook zo werkt. Waarschijnlijk heeft de fabrikant tot nu toe alleen toestemming gekregen voor de combi en moet het nog aangevraagd worden voor de enkelvoudige (dan moet weer bewijs aangeleverd worden) of het is aangevraagd maar de overheid heeft het nog niet behandeld. Maar het kan ook zo zijn dat ze de enkelvoudige vaccins zo weinig verkopen dat ze een nieuwe registratie aanvragen te duur vinden.
Je kan dus niet zomaar iets claimen in een bijsluiter

Evelyn
#357719
Was even weg naar Engeland, maar vandaag zat er antwoorde in mijn mail van Intervet: Voor Nederland is de geldigheidsduur van NOBI-VAC DHPPI (Intervet) nog 2 jaar, maar de aanvraag om 3 jaar te krijgen loopt. Enkel Parvo is 1 jaar en daar komt geen verandering in.
gr.
Nicolette
#357723
oebaya schreef: Was even weg naar Engeland, maar vandaag zat er antwoorde in mijn mail van Intervet: Voor Nederland is de geldigheidsduur van NOBI-VAC DHPPI (Intervet) nog 2 jaar, maar de aanvraag om 3 jaar te krijgen loopt. Enkel Parvo is 1 jaar en daar komt geen verandering in.
gr.
Nicolette
Welkom terug. Maar ja, leggen ze bij Intervet nog steeds niet uit waarom daar geen verandering in komt....
#357784
Lizzy schreef: Welkom terug. Maar ja, leggen ze bij Intervet nog steeds niet uit waarom daar geen verandering in komt....
Ik denk toch echt dat het met de tijd voor de registratie te maken heeft. Dat moest en moet waarschijnlijk in elk land apart aangevraagd worden. En voor de Parvo alleen vinden ze het waarschijnlijk te duur,

Evelyn
#357792
evelyn02 schreef: Ik denk toch echt dat het met de tijd voor de registratie te maken heeft. Dat moest en moet waarschijnlijk in elk land apart aangevraagd worden. En voor de Parvo alleen vinden ze het waarschijnlijk te duur,

Evelyn
Aha.... Dat klinkt me zeer aannemelijk! Maar ik vind het eerlijk gezegd weer knap irritant. Want zo stellen ze in feite direct even veilig dat de meeste mensen met de cocktail blijven enten terwijl dat juist zo slecht is, cocktails....
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 25 jul 2005, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#357809
Helemaal met je eens. Maar dit hele gedoe vind je ook bij mensen, geld is voor de fabrikant toch erg belangrijk. Sommige middelen zijn ook geschikt voor een andere toepassing dan in de bijsluiter staat maar uit kostenoverweging wordt dit niet aangevraagd. Dit kan dan weer gevolgen hebben voor vergoedingen enz.
En wat dacht je van het ontwerpen van medicijnen voor zeldzame aandoeningen? Geen fabrikant heeft daar trek in terwijl het wel mogelijk is. Daar moet een speciaal potje voor de overheid voor komen.

Evelyn
#357989
Als je gewoon even via de website van Intervet naar ze mailt, dan krijg je je antwoord wel. Had ze nl. in eerste instantie gevraagd waarom heel veel informatie alleen voor dierenartsen is en niet voor hondeneigenaren. Dat heeft dan weer met de wet te maken die iets al heel gauw reclame voor geneesmiddelen vindt en dat mag dan weer niet, aldus Intervet. Maar gewoon in een e-mail kreeg ik het antwoord over die 3 jaar dus wel.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door