Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elf
#353814
Tenminste het lijkt erop dat hij verkouden is. Hij niest en heeft telkens een snotneus die hij met veel gevoel voor drama aflikt.

Moet/kan ik hier iets aan doen of gaat het van zelf over?

...tis mn eerste hond"je" dus ik ben een leek....

Elvira
Door Ster
#353861
Volgens mij is het het belangrijkste dat hij blijft eten en drinken. Eten kan hij wel een paar daagjes buiten, maar drinken niet. Zolang hij dus drinkt kan het denk ik geen kwaad om het even aan te kijken. En hij moet geen hoge koorts hebben.
Door Ine
#353869
Als hij erg veel niest, zou er iets in de neus kunnen zitten, iets van een plantje of zo.
Anders gewoon in de gaten houden en rustig afwachten. Het is meestal met een paar dagen over.
Door Elf
#353892
Hij eet en drinkt goed. Is wat rustiger dan normaal maar verder loopt hij gewoon goed mee buiten en speelt.

Hoop alleen niet dat door al dat gelik zn neus kapot gaat ofzo. Hij heeft echt een loopneus en likt continue hard over zn neus en lippen.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#353945
Hi,

Ik zou de DA bellen en de assistente heeft wellicht
wel tips of kan ook nog overleggen met de DA.
Zelf hoef ik nooit voor telefonisch consult te betalen.
Door Mevroi Kruim
#353951
Kan heel goed kennelhoest zijn, Tara had dat ook in haar neus en nieste alsof ze hooikoorts had ;D
Ging gewoon vanzelf over. Je kunt er ook niet zoveel aan doen aangezien het een virus is (weliswaar vaak in combi met een bacterie, maar het virus kun je niet bestrijden). Zoalgn hij verder niet ziek aandoet zou ik er niks aan doen.
Door Ine
#353954
Heb je de temperatuur al opgenomen? Die mag ergens rond de 38 en 39 zijn, niet hoger.
Zelf houd ik de menselijke temp. aan + 1 graad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door