Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#35338
Guus heeft net bij Tannetje het "anti-vuurwerkangst" pakket gekocht, maar is op de weg terug naar huis alweer vergeten hoeveel we van wat, wanneer moeten geven...
Ik heb: een bakje poeder. Volgens mij het rustcompositum... Er staat alleen op "1 a 2 maal daags 2 maatschepjes". Maar; er zit geen maatschepje bij...hoeveel moet ik geven??
Dan heb ik nog "Puur knal"...daarvan moet ze 3 a 4 maar daags 0,50 ml van krijgen. Hoeveel druppels is dat?? Weet iemand of ik dit gewoon door het voer kan doen??
Verder heb ik nog de Bach Rescue Remedie...volgens mij moet dat pas op het laatste moment, klopt dat???

Kortom; heeft er iemand hier ervaring mee en waar moet ik mee beginnen???
Door geer
#35341
Greet, wat heb jij toch altijd steengoeie plannen ;D
Zou ik het zelf ook mogen nemen?? Sinds 3 uur vanmiddag is hier de vuurwerkverkoop gestart, dus nu loop ik zelf ook met de staart tussen de benen over straat :P
Door Lizzy
#35342
geer schreef: Greet, wat heb jij toch altijd steengoeie plannen ;D
Zou ik het zelf ook mogen nemen?? Sinds 3 uur vanmiddag is hier de vuurwerkverkoop gestart, dus nu loop ik zelf ook met de staart tussen de benen over straat :P
Goed plan Geer! Want Saar voelt ook aan dat jij bang bent en dat maakt haar waarschijnlijk nOg banger!

Sterkte meis!
Groetjes, Lizzy
Door Groeni
#35348
Hoi Geer,

Heb even de beschrijving erbij gepakt,
en letterlijk overgenomen.


Puur Knal

Dosering en toediening.
Tenzij de dierenarts anders heeft voorgeschreven.

Dieren tot 15 kg 3-4 x per dag 5 druppels
Dieren van 15-30 kg 3-4 x per dag 10 druppels
Dieren van 30-45 kg 3-4 x per dag 15 druppels
Dieren vanaf 45 kg 3-4 x per dag 20 druppels

Tijjdens "kritieke momenten" kan de toediening van de aangegeven dosis om het uur gegeven worden. Ook is het mogelijk om een aantal dagen vooraf aan het kritieke moment met Puur Knal te starten

Puur knal kan met wat water met behulp van een plastic wegwerpspuit worden ingegeven of op een klein stukje brood of iets lekkers.



Met de rest kan ik je helaas niet helpen.

groetje Groeni
Door Semr@
#35350
Ik kan je alleen helpen, door te vertellen, dat 20 druppels 1 ml is. Dus als je 0,5 ml moet geven zijn dat 10 druppels.
Verder kan ik je helaas niet helpen.
Succes ermee.
Door avalon
#35371
Ik heb poedre de rustcompostium. (ruikt best aangenaam maar smaakt niet echt lekker) dosering honden boven 25 kg 3 schepjes, honden 10 tot 25 kg 1a2 maal daags 2 maatschepjes honden en katten minder dan 10 kg 1a2x daags 1 maatschepje. Een maatschepje bevat 1gram. Je moet goed zoeken naar het schepje bij mij zat het zowat onder in het potje en erg groot is het schepje niet.
Door avalon
#35372
De rescue ben ik nu al mee begonnen bij Angie s'morgens s'middags en s'avonds 4 druppels. Tot nog toe gaat het goed.
Door geer
#35373
'K heb het schepje gevonden!!! Als ik haar nou helemaal knock out wil krijgen ;D met oud en nieuw, moet ik dan de dubbele hoeveelheid geven???
Door avalon
#35380
Probeer ff uit op jezelf ;D 2x daags 6 schepjes en om onder zeil te komen het dubbele ;D

De hond van mijn vriendin krijgt elk uur een beetje die is om 12 uur dan volledig weg en de volgende ochtend loopt ze als een dronkelap ;D
Laatst gewijzigd door avalon op ma 29 dec 2003, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#35413
Nou, heb er net nog maar een schepje tegenaangegooid, het lijkt hier wel een oorlogsgebied!!! Guus moet vanavond de "laatste ronde" maar voor zijn rekening nemen ;)
'T is heel raar, de ene keer gaat er een soort bom af en reageert ze niet (terwijl wij bijna tegen het plafond vliegen), vervolgens gaat er zo'n mietjespijltje af en loeit ze alles bij elkaar... Honden, rare beesten ;D
Laatst gewijzigd door geer op ma 29 dec 2003, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#35426
ik heb nog rescu in huis, wil toch aan de kleintjes wat geven, hoe moet ik dat ook alweer doen?
hoeveel druppels per hond? ik weet het niet meer.
Door avalon
#35435
Lupa schreef: ik heb nog rescu in huis, wil toch aan de kleintjes wat geven, hoe moet ik dat ook alweer doen?
hoeveel druppels per hond? ik weet het niet meer.
Ik geef 3x daags 4 druppels, maar ze gaat nog steeds met haar staart tussen haar poten de deur uit. Maar ze gaat wel de deur uit :D vorigjaar moesten we haar naar buiten sleuren. Ze slaapt nu bij ons op de slaapkamer en we moeten haar regelmatig van bed af gooien, ze raakt gestressd en gaat dan gewoon tussen ons inliggen. Avalon had mijn hoofdkussen ingepikt, ik lig altijd net op een puntje en Avalon had zich in mijn kussen genesteld :o. We worden zo wel vaak wakker omdat we geen plek meer hebben in bed >:( Avalon is ook al een keer helemaal onder de dekens gekropen (lekker warm ;D), toen wij het bed uitgingen bleef ze gewoon liggen onder de deken.
Door Nelly
#35639
Tjee, als ik dit allemaal lees, dat jullie nu al last hebben van vuurwerk, wat zit ik hier dan relaxet. Alleen af en toe last van een verdwaalde jager. En die liggen de laatste jaren zó onder vuur ;D, dat je maar eens kwaad hoeft te kijken of ze zijn braaf ;). Dat was jaren geleden weleens anders >:(! Toen meenden de heren schieters dat ze heer en meester waren in bos en veld, en schrokken er ook niet voor terug om op je hond te schieten terwijl je er zo ongeveer bijstond. Heb het zelf meegemaakt! En dat terwijl mijn herders héél goed onder appèl stonden en hij zijn jachthond nauwelijks kon beheersen! Nee, dat had er niets mee te maken: MIJN herders liepen los op ZIJN jacht, en daar ging het om! >:( Ze zouden eens 'n haasje of fazantje kunnen verjagen ::)
Sorry hoor, heb in principe niks tegen goede, weidelijke jacht, en dus ook niet tegen een goede, weidelijke jager, maar een die in het geopende portier van z'n Mercedes gaat zitten wachten tot er wat wild voorbij komt? Nah. :-X
Door Nelly
#35641
geer schreef: Nou, heb er net nog maar een schepje tegenaangegooid, het lijkt hier wel een oorlogsgebied!!! Guus moet vanavond de "laatste ronde" maar voor zijn rekening nemen ;)
'T is heel raar, de ene keer gaat er een soort bom af en reageert ze niet (terwijl wij bijna tegen het plafond vliegen), vervolgens gaat er zo'n mietjespijltje af en loeit ze alles bij elkaar... Honden, rare beesten ;D
Geer, lijkt ze ook bang als ze "loeit" als reactie op zo'n mietjespijltje, zoals jij het noemt? Als dat niet zo is, en ze ook niet bang is voor de echte knallen, dan denk ik dat je haar gewoon lekker moet laten "loeien", want dan is ze helemaal niet bang voor dat geluid, maar reageert hetzelfde als mijn witte monsters doen op sirenes, klokken die luiden, enz. Dwz. : Je hebt gewoon een hond die "zingt" ;D ;D ;D ! Ik zou zeggen; leer ervan genieten en ermee leven :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door