Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door qyan
#351738
Qyan heeft een lintworm...bah
Maar ik dacht dat een lintworm alleen kon indien er sprake was van vlooien.
Qyan heeft helemaal geen vlooien.
Kunnen ze een lintworm toch nog op een andere manier kijgen ???
Door Lizzy
#351739
Volgens mij kan een hond ook lintwormen krijgen van het opeten van bijv. muizen/muizenlijkjes.
Door qyan
#351741
Ja maar.......dat heeft qyan 1000% zeker niet gegeten ??? ;D
Vreemd iig, heb namelijk gee flauw idee hoe hij eraan komt.
Nou ja, als hij er maar weer vanaf komt natuurlijk.
Door Helen
#351887
O ja, da's waar. Mag ik ff een vraag stellen in jouw topic Wendy?

Kuma had laatst een paar vlooien. Is het nu mogelijk dat ze lintwormen heeft? Zal ik de ontlasting maar ff laten checken?
Door qyan
#351909
Nee, dat mag niet >:(

Jawel, tuurlijk mag dat ;D
Lintworm kan je zo zien hoor Helen volgens mij.
Kleine witte rijstkorreltjes in de ontlasting, rondom de anus + qyan werd mager ondanks dezelfde hoeveelheid voer.
Dus volgens mij als Kuma een lintworm zou hebben moet je dat zo kunnen zien ???
Maar ben ook geen expert!
Qyan heeft weleens spoelwormen gehad, lintworm is ook pas de eerste keer
Door K9Jordan
#351938
Ik geloof dat honden ook lintworm kunnen krijgen als ze bv een vlo eten. Die vlo kan natuurlijk makkelijk op een grasje hebben gezeten ofzo....Hoeft ie ze zelf niet eens voor te hebben.
Kan zijn dat ik met een andere worm in de war ben die je daar van kunt krijgen....
Door qyan
#351950
Volgens mij is dat wel zo met spoelwormen?!
Pff lastig, ik heb eigenlijk geen flauw idee ;D
Door Doedels
#351985
K9Jordan schreef: Ik geloof dat honden ook lintworm kunnen krijgen als ze bv een vlo eten. Die vlo kan natuurlijk makkelijk op een grasje hebben gezeten ofzo....Hoeft ie ze zelf niet eens voor te hebben.
Kan zijn dat ik met een andere worm in de war ben die je daar van kunt krijgen....
Jawel de vlo is de tussengastheer van de lintworm. Dus een hond heeft vlooien, eet een vlo op tijdens de vachtverzorging en krijgt lintworm. Hij kan ook een lintwormsegment opeten. Die zit vol met lintwormeitjes.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#353070
Een kan lintworm krijgen van vlooien, maar het is niet gezegd als hij vlooien heeft gehad dat hij op zeker lintworm heeft.
Misschien heeft hij aan de kont van een hond staan ruiken die lintworm heeft, of gelikt. Of misschien toch 1 vlo opgelopen die hij zelf verwijderd heeft en net eentje was met een wormbesmetting.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#353117
Lizzy schreef: Volgens mij kan een hond ook lintwormen krijgen van het opeten van bijv. muizen/muizenlijkjes.
En besmette vliegen toch ook :-X
Door qyan
#353570
Angelique schreef: En besmette vliegen toch ook :-X
Qyan eet wel vliegen, lieveheersbeestjes, vlinders en soms ook slakken ;D :-X
Gebruikersavatar
Door Hitam
#353596
De vossenlintworm kunnen ze krijgen van het eten van of likken aan gras.
Door qyan
#353639
Dat van die vossenlintworm wist ik idd.
Maar ik zou geen plek weten waar hij die opgelopen kan hebben ???
Voor zover ik weet lopen er geen vossen waar wij lopen.
Of er moeten vossen lopen op de speurvelden die we gebruiken her en der verspreid in utrecht.
Ik ga er niet vanuit eigenlijk dat het een vossenlintworm is, maar stel dat........helpt drontal dan ook gewoon?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#354504
Ik weet niet wat voor speurvelden jullie gebruiken maar vossen zitten volgens mij zo goed als overal. Zelfs midden in Zeewolde-city zijn de cavia's van mijn assistente opgegeten door een vos.

En Drontal helpt ook tegen die lintworm.
Door Eef+Stippels
#361711
Mag ik ook een vraag stellen in jouw topic wendy? :P

wat gebeurd er als een hond een eitje van een gewone vlieg opeet? Het stikt hier van de vliegen, die komen op de botten en het voer van de honden af :-X komen die vliegeneitjes dan uit of gaan ze dood (mocht een vlieg een eitje in een voerbak leggen)?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door