Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Connys
#353132
ik geef de nieuwe pup kvv, maar ze poept er enorm veel van, vanmorgen tot negen uur had ze al 3 keer gepoept en gisteren over heel de dag wel 6 keer, ze weegt ruim 8 kilo en krijgt 500 gram en ik moet zeggen dat ze eerder mager dan schraal is, is dit normaal en is het verstandig haar probiotica te geven, de ontlasting is wel normaal, niet dun en mooie vaste drollen. de volwassen hond poept namelijk helemaal niet veel van hetzelfde voer, 1 keer per dag.
Door Lizzy
#353282
connys schreef: ik geef de nieuwe pup kvv, maar ze poept er enorm veel van, vanmorgen tot negen uur had ze al 3 keer gepoept en gisteren over heel de dag wel 6 keer, ze weegt ruim 8 kilo en krijgt 500 gram en ik moet zeggen dat ze eerder mager dan schraal is, is dit normaal en is het verstandig haar probiotica te geven, de ontlasting is wel normaal, niet dun en mooie vaste drollen. de volwassen hond poept namelijk helemaal niet veel van hetzelfde voer, 1 keer per dag.
Volgens mij poepen pups best vaak op een dag (in aantal). En 500 gram vind ik niet te veel voor een pup van 8 kilo. Je zit dan op nog geen 7% van zijn lichaamsgewicht en een pup mag tussen de 5% en 10% van zijn lichaamsgewicht (waarbij 10% echt voor een heel klein ras is). Bij 7% zit je op 560 gram voer per dag dus volgens mij zou je dus zelfs iets meer mogen geven.

Wat geef je eigenlijk?
Door Connys
#353710
Lizzy schreef:

Wat geef je eigenlijk?
ik geef kvv dat de fokster van de pup al jaren voert aan de honden en dat is een eigen samenstelling van 3 fokkers dat ze bij degomeat in belgië laten maken en dat is: hele gemalen kip, pens, rundvlees en 15 % groente.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door