Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door koen
#3532
Graag had ik een juiste vertaling van deze producten of eventueel een link ernaar op B of NL page :
wheat germ
unsulfured molasses
unflavored gelatin

Bedankt
Door roger
#3533
<<wheat germ<<

Zijn tarwekiemen kan je heel makkelijk zelf maken door tarwe uit een bioshop te laten kiemen


<<unsulfured molasses<<

ongezwavelde molasse. molasse is volgens mij een afvalprodut van de riet of bietsuikerindustrie .
Een soort rest- siroop.
Ik zou dat vervangen een goede kwaliteit honing, wel steeds koud geslingerde gebruiken , heel wat honingsooorten zijn verhit geweest en vanaf 60° is dan de honing in feite waardeloos geworden.

<<unflavored gelatin<<

gelatine die niet kunstmatig bewerkt is met geur of smaakstoffen.

gelatine is een bindmiddel , ik begrijp niet waarom je dat in de hondenvoeding moet gebruiken.



Gr.
Roger.
Door Lizzy
#3534
Wheatgerm: tarwekiemen

Unsulfered molasses: ongezwavelde suikerstroop

Unflavored gelatin: Gelatine zonder smaakstoffen
Door roger
#3535
OK Liz, allebei 10 op 10

Gr.
Roger.
Laatst gewijzigd door roger op zo 26 okt 2003, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3536
Tarwekiemen (gedroogd) kun je in de reformwinkel kopen en bevatten veel vitamine E. Ik gebruik ze wel eens in de hondenvoeding.

Suikerstroop: Nou, dit zou ik dus niet gebruiken in hondenvoeding. Ik zou dit vervangen door koudgeperste honing of ahornsiroop.

Gelatine: Ik zou dit ook niet gebruiken in hondenvoeding. Ik geloof wel dat het een onderdeel uitmaakt voor het Satinball recept.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door