Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Twister
#35284
Hallo allemaal,

Ik wil mijn vier honden allevier gaan overzetten op versvlees. Maar welk versvlees is nu verstandig?
De honden wegen 5,5 kg, 6,5 kg, 7,5 en acht kilo.
Zit er veel verschil tussen de verschillende merken? En welk merk is het verstandigst? Rodi heb ik een tijd gevoerd gewoon ipv. een brokkendag. Vond dat ik er ontzettend veel van moest voeren, hetzelfde geld voor Duck. Ik voer nu Energique en daar hoef ik al veel minder van te geven. Maar wat zijn nu normale richtlijnen voor mijn honden?

Dat Carnibest kan ik daar mijn honden zo opzetten? Heb 1 x een maaltijd Carnibest gevoerd, alleen ging 1 van de honden ontzettend overgeven en ze voelde zich helemaal niet lekker. Ze heeft zeker een dag alleen maar water overgegeven. Hoe kan dit? Is het verstandig om nog een keer Carnibest te proberen?

En wat is beter voer Carnibest of Energique? Welk voer zou in verhouding goedkoper zijn?

Sorry voor de vele vragen.
Door roger
#35300
<<Ik wil mijn vier honden allevier gaan overzetten op versvlees.<<


Prima idee, je doet dat wat goed is voor je hond, ten alle tijden, door brokken de vuilbak in te kieperen ipv. in je hond.


<< Maar welk versvlees is nu verstandig? <<

Vermits niemand dan enkel en alleen de fabrikant of een aantal verkopers met wel degelijke kennis ( en die zijn er zeker en vast) de samenstelling kent zal je op het advies en vertrouwen van de fabrikant of van de verkoper moeten afgaan, of op eigen ervaring.



<<Zit er veel verschil tussen de verschillende merken? En welk merk is het verstandigst? <<

idem dito zoals hierboven.


<<Vond dat ik er ontzettend veel van moest voeren, hetzelfde geld voor Duck. Ik voer nu Energique en daar hoef ik al veel minder van te geven. Maar wat zijn nu normale richtlijnen voor mijn honden?<<


zal inderdaad misschien van merk tot merk verschillen maar hier zou ik me weeral richten tot de instructies van de fabrikant , later eventueel op zicht.

<<Dat Carnibest kan ik daar mijn honden zo opzetten? <<


Volgens mij wel ! 'k zie niet echt goed in waarom niet, ook switchen van het ene merk rauwvoer naar het andere moet probleemloos kunnen, vermits de basisingredienten bij elk goed voer ongeveer hetzelfde moeten zijn.


<<Heb 1 x een maaltijd Carnibest gevoerd, alleen ging 1 van de honden ontzettend overgeven en ze voelde zich helemaal niet lekker. Ze heeft zeker een dag alleen maar water overgegeven. Hoe kan dit? Is het verstandig om nog een keer Carnibest te proberen?<<

zou je eigelijk aan de fabrikant moeten vragen en ik zie niet in waarom het niet verstandig zou zijn om nog een keer Carnibest te proberen.

<<En wat is beter voer Carnibest of Energique? Welk voer zou in verhouding goedkoper zijn?<<


Wat het best is hangt volgens mij af van de samenstelling , en zie hiervoor verder wat ik boven geschreven heb.
het voer dat in verhouding het goedkoopst is bevat , of zou normaliter de meeste rommel van organen moeten bevatten.


gr.
Roger.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#35302
Ik denk dat je op de sites van alle versvoeders moet kijken naar de info die daar gegeven wordt en van daaruit moet gaan kijken welk voer je het beste aanspreekt en dat gaan proberen.
Ik heb zelf jaren rodi kompleet gevoerd naar volle tevredenheid,en ik voer nu al enige tijd carnibest en daar ben ik ook zeer tevreden over.Ik ben een stuk duurder uit met carnibest daar ik vrij goedkoop aan de rodi kon komen,maar ik vond en vindt de carnibest beter overkomen,het ziet er beter uit je hebt meer het idee dat je met vlees te maken hebt.
Oftewel gewoon kijken wat je aanspreekt en waar je honden het goed opdoen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door