Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Supermax
#352316
Pfoe, denk je de katten een plezier te doen en dan koop je dus een zak eendagskuikens... Je ontdooit er twee en kijkt wat ze ermee doen. Niets dus, ja even eraan snuffelen en een poes stak even haar pootje ernaar uit maar meer ook niet. Vervolgens zo'n kuiken zijn pootjes uit elkaar getrokken.....
Weer laten zien geen resultaat, vervolgens de hond erbij gelaten, die rook eraan en ging gekke bekken trekken, die lust ze dus ook niet :(.
Nu zei laatst iemand hier dat je de kuikens ook kon koken en dat ze ze dan gegarandeerd eten..
Maar hoe doe ik dat? Gewoon in een pan water gooien of wat?
Hoop dat iemand mij kan helpen..
Groetjes,
Mieke
Gebruikersavatar
Door sylvia
#352424
Ja als ze zo niet eten gewoon een keertje koken, inderdaad gewoon een pannetje water en een kuiken erin , dan de dag erna even in kokend water en dan weer rauw proberen.
Door Supermax
#352712
Dus ik moet zo'n kuiken eerst een dag in een pan water laten staan??? Of meteen koken??
Zal het morgen gaan proberen.

Tja, dat malen....ten eerste heb ik nog geen vleesmolen en ten tweede om nu zo'n kuiken erdoorheen te moeten proppen :-\.
Door rees
#352713
Heel even in heet water laten staan wil ook nog wel eens helpen of heel kort de kook er over .
Hier eten de honden ze op :P als ze de kans krijgen :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#352855
Supermax schreef: Dus ik moet zo'n kuiken eerst een dag in een pan water laten staan??? Of meteen koken??
Zal het morgen gaan proberen.

Tja, dat malen....ten eerste heb ik nog geen vleesmolen en ten tweede om nu zo'n kuiken erdoorheen te moeten proppen :-\.
Nee niet de hele dag op het water zetten :o

Gewoon je zet een pan met water op het vuur en daar gooi je het kuiken in als het kookt zet je het vuur na 5 minuten uit , giet het water af en spoel het kuiken af onder koud water zodat het niet loei heet is als je het geeft.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door