Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#352342
Vanochtend liep Kátur ineens hevig met z'n kop te schudden en te gillen, ik mocht beslist niet aan z'n oren komen en hij was algeheel zielig. Gezien ervaring met hond met kruipertje in oor naar de da en wat blijkt? Hij heeft oormijt! En hij is al 2! Nog nooit last van de oortjes gehad, maar goed. Hij kreeg een spuit met Ivermectine in de oren, die moet over 1 en 2 week herhaald, en ik kreeg een tube zalf mee tegen de ontsteking. Geheel verbouwereerd bedacht ik weer thuis pas dat die zalf misschien helemaal niet nodig is. Het heet Aurizon en bevat marbofloxacine (AB), clorimetazol (tegen schimmels) en dexamethason (ontstekingsremmer).
Zijn er betere/minder nare middeltjes?
Door pollekind
#352381
Ik denk dat je van je Da een goed middel hebt mee gekregen hoor.Oormijt kan zeer hardnekkig zijn en ook zeer pijnlijk worden voor een dier.Het is dus noodzaak om het ook direct zorgvuldig aan te pakken.Ik ken iemand met een Cocker Spaniel die de oormijt niet aanpakte en die hond konden ze uiteindelijk aan zijn oren laten opereren omdat het zo'n ernstige ontstekingen had veroorzaakt bij die Spaniel :-[.Vertrouw op het advies van je DA(dat doe je toch wel?anders was je vast niet naar hem toegegaan met je hond)en zorg dat je hond zo snel mogelijk van die rot mijt af komt! :)Veel succes met de behandeling!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#352476
Ik zou de zalf zeker wel gebruiken omdat een oormijtinfectie erg vervelend en hardnekkig kan zijn. Tussentijds zou ik de oren wel schoonmaken met Specicare zodat de voedingsbodem van de mijten ook gaat wieberen en de zalf ook beter zijn werk kan doen.
Na de zalfkuur zou ik nog zeker een aantal weken minimaal 1 keer per week de oren schoonsoppen met specicare om herhaling of herinfectie te voorkomen.
Maar dit is in dit geval dus nuttige zalf.
Door Mevroi Kruim
#352704
Bedankt voor de reacties. Ik kende oormijt alleen van jonge katten en was dus tamelijk verbaasd, maar na enig zoeken alhier al veel minder. En ik zal dus idd braaf de zalfjes en spuiten toepassen, want chronisch oorproblemen daar zitten we niet op te wachten.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door