Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#351252
ik heb sinds vanochtend twee logeetjes, twee bassethounds van mijn vriendin.
het gaat heel goed met zijn vieren, maar ze kennen elkaar dan ook al.
maar nu merkte ik dat de reu plotseling mank loopt, hij heeft pijn aan zijn rechtervoorvoetje, volgens mij aan de kootjes van de tenen. hij heeft nog gestoeid met bes en toen is me niets opgevallen.
mijn vriendin vertrekt morgenvroeg naar spanje, ze is al jaren niet meer op vakantie geweest, dus om haar nu te bellen dat haar Romeo mank loopt vind ik ook weer zo iets.
zal ik het aankijken tot morgen???
verdorie
:'(
Door Lizzy
#351272
Ja, ik zou het zeker aankijken. Misschien heeft hij gewoon een misstapje gemaakt. Heb je Arnica druppels of tabletjes in huis? (of iets waar Arnica in zit).
Door jeanne
#351284
Lizzy schreef: Ja, ik zou het zeker aankijken. Misschien heeft hij gewoon een misstapje gemaakt. Heb je Arnica druppels of tabletjes in huis? (of iets waar Arnica in zit).
uh nee
nu moet ik zeggen dat romeo erg speels is, en annabel al op leeftijd en helemaal niet van spelen houd.
dus ik denk dat ie gewoon een beetje te enthousiast is geweest met bes en sil??
ik kijk het nog ff aan, en haal morgen anders wat arnica druppels. beveel je nog een speciaal merk aan??
Door jeanne
#352027
hij loopt nog steeds mank
de ene keer wat meer dan de andere keer.
als hij uit de mand stapt, is het op zijn ergst.
als het maandag niet over is ga ik toch maar even langs de dierenarts, het is nl niet mijn hond.
ik denk dat ie een misstap heeft gemaakt met spelen in de tuin.
ik heb zijn hele poot en schouder betast, maar hij piept niet. het voelt nergens warm en ik zie ook geen bult.
maarja, ik ben geen da ???
verdorie
ik wil haar straks geen manke hond teruggeven :-[
Door K@rin
#352104
jeanne schreef: hij loopt nog steeds mank
de ene keer wat meer dan de andere keer.
als hij uit de mand stapt, is het op zijn ergst.
als het maandag niet over is ga ik toch maar even langs de dierenarts, het is nl niet mijn hond.
ik denk dat ie een misstap heeft gemaakt met spelen in de tuin.
ik heb zijn hele poot en schouder betast, maar hij piept niet. het voelt nergens warm en ik zie ook geen bult.
maarja, ik ben geen da ???
verdorie
ik wil haar straks geen manke hond teruggeven :-[
Als jij een flinke misstap hebt gemaakt, loop je de volgende dag ook nog niet 100%
Ik zou het echt een paar dagen aanzien .......
Probeer hem een beetje rustig te houden en laat hem de komende dagen niet weer met het hele stel rausen .................
Heb je gekeken of hij een snee in zijn voetzool heeft, of dat er iets tussen zijn tenen zit ?
Door jeanne
#352153
Karin & Pyrs schreef: Als jij een flinke misstap hebt gemaakt, loop je de volgende dag ook nog niet 100%
Ik zou het echt een paar dagen aanzien .......
Probeer hem een beetje rustig te houden en laat hem de komende dagen niet weer met het hele stel rausen .................
Heb je gekeken of hij een snee in zijn voetzool heeft, of dat er iets tussen zijn tenen zit ?
natuurlijk heb ik hem nagekeken en kan niets ontdekken!
ik vermoed dat het in zijn schouder zit :-\
dus geen lange wandelingen in het bos, waar ik me toch wel een beetje op verheugd had met mijn meute.
verplichtte rust voor Romeo ;)
Gebruikersavatar
Door Binno
#352199
jeanne schreef: dus geen lange wandelingen in het bos, waar ik me toch wel een beetje op verheugd had met mijn meute.
verplichtte rust voor Romeo ;)
Wel jammer voor jullie natuurlijk... maar rust helpt dikwijls het beste.
Misschien heeft hij een te bruuske draai of stopbeweging gemaakt bij het spelen... :-\
Heb je per toeval ook geen Traumeel tabletjes in huis (zit ook Arnica in), ik gebruik ze altijd in zo'n gevallen, zowel voor de honden als voor mezelf.
Door K@rin
#352231
jeanne schreef: natuurlijk heb ik hem nagekeken en kan niets ontdekken!
:o :o ::)
Door jeanne
#352249
Karin & Pyrs schreef: :o :o ::)
wat bedoel je hiermee ???
heb ik iets raars gezegd? :-[
Door K@rin
#352252
jeanne schreef: wat bedoel je hiermee ???
heb ik iets raars gezegd? :-[
Ik vond het een beetje heftig overkomen ...............

Jij zei dat je de poot en schouders betast had .............
Ik vroeg toen alleen maar of je OOK tussen zijn tenen en voetzooltje had GEKEKEN ..........
Noël liep een poosje geleden ook mank en ik had hem ook helemaal betast en beknepen, geen reactie .....
Toen ik de volgende dag eens goed aan de onderkant keek, zag ik toch een snee in zijn voetzool zitten .......
Door jeanne
#352280
heftig? was zo helemaal niet bedoeld hoor :-[

het was het eerste waar ik naar keek nl. zijn voetzooltje. ;)

:-*
Door Femke
#352695
Jeanne hoe lang blijft de hond logeren?
Ik zou het anders eerst eens proberen met traumeel en salisprin. Als de hond zich echt verstapt of iets verrekt heeft krijgt ie van de DA waarschijnlijk ook alleen maar een pijnstiller mee.

Is het over een paar dagen nog niet over, dan kun je altijd nog naar de DA ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door