Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Steph
#352337
Help, mijn hond heeft waarschijnlijk 2 mini sokken opggegeten.
Het moet wel al een tijdje geleden zijn, dus hem doen overgeven heeft geen zin meer. Iemand een idee?Probleem is dat ik mijn sokken had afgedaan nadat we gaan wandellen waren in nat gras; en in een minuut van verstrooidheid ze ergens moet gelegd hebben. Mijn hond zou durven dingen opeten zoals sokken, maar doet dit meestal voor aandacht te krijgen of om te ruilen met een snoepje. Ik vergeef het mij nooit meer als het mocht komen vast te zitten.
Ik weet dat vaste dingen zoals rubber en zo, gemakkellijk voor een obstructie zorgen, maar is een sok niet wat flexibeler?
Het is een heel grote hond.
Ik vergeef het mij nooit meer als het mocht komen vast te zitten.
Laatst gewijzigd door Steph op za 16 jul 2005, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#352349
Inderdaad, hoelang geleden, hoe groot zijn de sokken en hoe groot is jouw hond? Mijn hond (labrador reu van 27 kilo) heeft in het verleden sportsokken, washandjes, ondergoed, een portemonee enz naar binnen gewerkt. Misschien heeft Remy altijd geluk gehad (en ik natuurlijk ook), maar afhankelijk van de grootte van het opgegeten object heeft hij het na 1 dag (zelfde avond bij de portemonee) of na 3-4 dagen (kleinere dingen) uitgebraakt. Tot die tijd heb ik zijn omtlasting continu gecontroleerd en hem goed in de gaten gehouden (verstopping), maar zoals ik al zei is het er elke keer nog uitgekomen.

Groetjes,

jacquemine
Door Doedels
#352352
Tjeetje, ik kan me je schrik voorstellen. Sokken zijn niet bevorderlijk voor hondendarmen. Als het een paar uur geleden is zou je toch nog kunnen proberen te laten braken. Onverteerbare dingen blijven vaak vrij lang in de maag liggen. Soms worden ze na een dag of langer weer uitgebraakt. Als dat niet meer lukt, zit er denk ik niets ander op dan de hond heel goed in de gaten houden. Kan je de DA bellen om te overleggen?
Door Steph
#352602
Die sokken zijn half sokken maat 36. En de hond is iets groter dan een Berner sennenhond. Deze nacht heb ik niets horen broebellen of doen in zijn buikje en hij zijn ontlasting is ook niet slap of zo...
Hij heeft ook gewoon gegeten. Hopelijk vinden we ze hier vandaag gewoon terug. Doordat hij alles zou durven opeten kan ik zo een vervelende neiging hebben om iets heel goed weg te steken en weet ik achteraf niet meer waar ik het gelegd heb. Dus ga ik maar hopen en gaan we hem heel goed in de gaten houden. Hoelang zou ik me zorgen moeten maken?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#352662
[quote="Steph"]
Die sokken zijn half sokken maat 36. En de hond is iets groter dan een Berner sennenhond. Deze nacht heb ik niets horen broebellen of doen in zijn buikje en hij zijn ontlasting is ook niet slap of zo...
Hij heeft ook gewoon gegeten. Hopelijk vinden we ze hier vandaag gewoon terug. Doordat hij alles zou durven opeten kan ik zo een vervelende neiging hebben om iets heel goed weg te steken en weet ik achteraf niet meer waar ik het gelegd heb. Dus ga ik maar hopen en gaan we hem heel goed in de gaten houden. Hoelang zou ik me zorgen moeten maken?

[/quote]

Ik ken 3 honden die het loodje hebben gelegd op sokken omdat deze opstroopten in de darm en hierdoor een verstopping veroorzaakten. Ik zou me dus net zolang zorgen maken totdat ze eruit zijn.
Door Steph
#352681
Heb deze morgen mijn da gebeld en die zegt zolang ik niets merk en hij goed eet en de stoelgang ok is, ik mij geen zorgen hoef te maken. Hij zei ook dat ik moest luisteren naar de maag en darmen, maar ik hoor niets van geluiden of zo, ...
Het stomste is dan ik het echt niet weet of hij ze binnen heeft of niet. Voor het zelfde geld heeft mijn ander hond (halve wolf) ze begraven in de tuin.

Rovanna, hoelang duurde het vooraleer de sokken bij jouw honden er terug uitkwamen?
Door Femke
#352685
[quote="Rovanna"]
Die komen er vanzelf weer uit. Mijn hond heeft al meerdere keren in zijn leven sokken gegeten ::)
[/quote]

nou dan heb jij meerdere keren verschrikkelijk veel geluk gehad. Ik ken meerdere honden die wél dood gingen na het eten van een sok, een zakdoek en een halve schuim bal (formaat tennisbal)

ik zou dus geen oog dicht doen ::) ::) ::)
Door Steph
#352690
Ja, maar hadden ze dan enig soort klachten, of ging dit heel plots. Want het zou nu als hij ze opgegeten heeft 20 uur geleden moeten zijn en hij heeft absoluut niets van klachten.
Denk je dat ik ook maar 1 oog toe gedaan heb vannacht???
Ik weet maar al te goed dat het mijn eigen stomme schuld is en dat ik hem heel goed in de gaten moet houden.
Door Femke
#352694
[quote="Steph"]
Ja, maar hadden ze dan enig soort klachten, of ging dit heel plots. Want het zou nu als hij ze opgegeten heeft 20 uur geleden moeten zijn en hij heeft absoluut niets van klachten.
Denk je dat ik ook maar 1 oog toe gedaan heb vannacht???
Ik weet maar al te goed dat het mijn eigen stomme schuld is en dat ik hem heel goed in de gaten moet houden.
[/quote]

De honden werden wel ziek, maar in het geval van die bal was het pas na een paar dagen. Kennelijk heeft die halve bal eerst een paar dagen in de maag gezeten.
Ik zou het aankijken, maar zodra je iets merkt van overgeven, koorts, diarree of juist niet kunnen poepen dan direct naar de dierenarts. In 2 van de gevallen was de hond al opengemaakt, maar de darm was al aan het afsterven en daardoor zijn ze overleden. De darm raakt dan niet meer voldoende doorbloed om nog te kunnen functioneren.

Ik kan me goed voorstellen dat je geen oog dicht hebt gedaan ;) ik hoop dat je hond de sokken inderdaad links heeft laten liggen (of rechts, mag ook)
Laatst gewijzigd door Femke op zo 17 jul 2005, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Steph
#352718
Amai, goed nieuws.
De sokjes zijn er juist uitgekomen (langs de achterdeur). Zou ik ze nog wassen? Hi hi,...
Netjes in de niet verteerde delen Duck zijn ze er beide uitgekomen.
Bedankt iedereen voor de reacties.
Wij zullen zeker het komende jaar terug goed oppassen waar we alles leggen. Alhoewel dit soms wel moeilijk is, want alles onder de 2 meter is gevaarlijk voor onze eetgekke (door medicijnen voor epilepsie) Romeo.
Groetjes en ieder een fantastisch weekend.
Laatst gewijzigd door Steph op zo 17 jul 2005, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door