Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door wimk
#352007
Hallo, ik ben wim en ik ben heel afentoe aanwezig op het honden gedeelte. Maar dit wil ik toch even kwijt.

We hebben 2 katten 2 zussen en die zijn nu 16 jaar, ze vinden alkaar helemaal niet leuk denk ik want ze blazen en soms naar elkaar ( bijna elke dag wel een paar keer ).
Zwartje is echt een einselganger die gaat nooit op schoot zitten, komt heel weinig beneden en gaat haar eigen gang, witje is een klein beetje anders die komt wel afentoe de kamer in en gaat op de bank naast je zitten maar is ook geen schootkat. We kregen deze katten toen ze 6 maanden oud waren en we waren toen al het 3de adres.

Het volgende is gebeurt.

Zwartje komt nooit buiten, maar die rende opeens naar buiten, en ze kwam niet terug, we hebben een aantal dagen gezocht maar we konden haar niet vinden.
We dachten dat ze dood was aangezien haar leeftijd en ook omdat ze de laatste tijd altijd binnen heeft gezeten.

Nu zag onze dochter ( na 6 weken ) dat zwartje nog leefde, ik heb meteen de dierenambulance en opgebelt en die verwees me door naar de DA.

Nou om een lang verhaal kort te maken, zwartje is weer thuis, maar ze kan heel slecht lopen, ze heeft prednison en ze heeft antobiotica, ( nu nog steeds ).

ze is een cypersche kat, maar ze loopt zo slcecht, ze heeft de eertse 4 weken dat ze weg was echt geen eten gehad, ze is nu heel zwak, maar ze leeft nog.

Ze is 16

Komt het nog een beetje goed?

Ik wou dit alleen maar even kwijt
Door Lizzy
#352040
Ach gatverdarrie Wim, wat een ellende.... :'(. Ik heb geen idee of het goed komt met Zwartje.... Ik hoop het wel ontzettend voor jullie (en zal natuurlijk duimen). Zeg, heeft de DA bloed geprikt eigenlijk? En mag ik vragen waarom ze prednison/AB krijgt?

Sterkte!
Groetjes, Lizzy
Door Ster
#352065
Jee wat vervelend! Ik kan geen tips geven, behalve dat zwartje misschien wel wat veel tijd nodig heeft om bij te komen van een avontuur van 6 weken. Veel sterkte ermee!
Door Mevroi Kruim
#352101
Oh jakkes, wat naar! Krijg je tegen verwachting je kat terug en dan zo! Arme Zwartje.
Tja, katten zijn taai (9 levens, weet je nog) maar zo'n avontuur kan natuurlijk voor een oudere kat teveel zijn geweest.
Komt het slechte lopen van het verhongeren? Of is er iets anders met haar mis dat ze prednison en AB krijgt? Dat zijn nou niet direct middeltjes om eens lekker op aan te sterken. Eet ze vers? Eet ze überhaupt?
In ieder geval heel veel sterkte voor jullie.
Door Doedels
#352426
Wat een verhaal Wim. Ik hoop dat Zwartje er weer bovenop komt. Hoe lang gebruikt ze de medicijnen al? En het je al verandering waargenomen?
Door wimk
#352830
Ik weet niet goed waarom ze die medicijnen krijgt, ze is gevonden en toen kon ze niet meer lopen.

Het gaat nu vrij goed met haar, ze is nooit erg aanhankelijk geweest maar ze loopt nu de hele tijd als je in de buurt bent achter je aan.

Ik denk dat ze het wel gaat redden.

Groetjes Wim
Door Ster
#352969
wimk schreef:Het gaat nu vrij goed met haar, ze is nooit erg aanhankelijk geweest maar ze loopt nu de hele tijd als je in de buurt bent achter je aan.

Ik denk dat ze het wel gaat redden.

Groetjes Wim
Die heeft ervaren hoe heerlijk ze het heeft bij jou ;) Fijn dat het weer beter gaat!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door