Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wimk
#352013
Het gaat niet goed met het afvallen van Bumper.

Hij krijgt s'ochtends 200 gram duck, en a'avonds 100 gram en 100 gram groente prut.
En dan verder 1 0f 2 keer een kong met wat toast.

Hij was 33 kg en nu 3 weken later 35 kg,

Ik weet het nu niet meer?

Schildklier??????
Door Helen
#352097
Kuma moet ook zo min mogelijk eten ivm met haar groeipijnen (waar ze nu geen last meer van heeft trouwens). Haar voer heb ik bijna gehalveerd. Ze is van 900g Carni per dag naar 500g Carni en 200g GF per dag gegaan. Twee keer 250 Carni en 100g GF. Zij groeit met die hoeveelheid ook gewoon door, maar verliest wel wat op de ribben. Zij is in de laatste 3 weken dat wij dit voeren ook een kilo aangekomen. Maar ze is wel schraler geworden. Ze is nog een stukje de hoogte in gegaan. Misschien is dit ook het geval bij Bumper?
Door K@rin
#352100
[quote="wimk"]
hoeveel dan?? Bumper is nu 9 maanden en hij weegt al 35 kg.
[/quote]

Is hij dan echt te dik ?
Kun je zijn ribben niet meer voelen. WAT zou normaal zijn voor een gemiddelde lab.
Door K@rin
#352103
[quote="Helen"]
Kuma moet ook zo min mogelijk eten ivm met haar groeipijnen (waar ze nu geen last meer van heeft trouwens). Haar voer heb ik bijna gehalveerd. Ze is van 900g Carni per dag naar 500g Carni en 200g GF per dag gegaan. Twee keer 250 Carni en 100g GF. Zij groeit met die hoeveelheid ook gewoon door, maar verliest wel wat op de ribben. Zij is in de laatste 3 weken dat wij dit voeren ook een kilo aangekomen. Maar ze is wel schraler geworden. Ze is nog een stukje de hoogte in gegaan. Misschien is dit ook het geval bij Bumper?
[/quote]

Waarom moet haar voeding bijna gehalveerd worden ?
Was ze dan te dik ?
Met groeipijn kun je proberen het Calcium-Fosforgehalte zo laag mogelijk te krijgen, maar het is volgens mij niet nodig om ze direct op een streng dieet te zetten ...........
Het is zowiezo wel goed een jonge hond schraal op te laten groeien, maar ze moeten ook WEL voldoende voedingstoffen binnen krijgen.
Van te veel eten worden ze te dik, maar de hoeveelheid eten bepaald niet de groei in de HOOGTE ................ (als je tenminste geen puppyvoer gebruikt)
Door Helen
#352109
[quote="Karin & Pyrs"]
Waarom moet haar voeding bijna gehalveerd worden ?
Was ze dan te dik ?
Met groeipijn kun je proberen het Calcium-Fosforgehalte zo laag mogelijk te krijgen, maar het is volgens mij niet nodig om ze direct op een streng dieet te zetten ...........
Het is zowiezo wel goed een jonge hond schraal op te laten groeien, maar ze moeten ook WEL voldoende voedingstoffen binnen krijgen.
Van te veel eten worden ze te dik, maar de hoeveelheid eten bepaald niet de groei in de HOOGTE ................ (als je tenminste geen puppyvoer gebruikt)
[/quote]

Omdat het Calcium- fosfor gehalte in verhouding tot de hoeveelheid omlaag moet. Tevens moet de hoeveelheid Kcal omlaag. Zie ook het boek van Ian B, waarin hij het dieet van een te snel groeiende pup beschrijft.
Verder is Kuma gigantisch veel conditie en spieren kwijt (of was onderhand) Ze heeft een week op lijnrust gestaan en twee weken benchrust. We zijn de beweging dus aan het opbouwen en zitten nog lang niet op haar oude bewegingsschema. Binnenkort kan ze ook weer wat meer eten, maar pas als ze ook wat meer gaat bewegen. Toen ze 900g kreeg, liep ze de hele dag op het erf van mijn schoonouders rond en verbrandde ook heel veel energie (daar hebben we een paar weken op het huis gepast). Ze groeit goed en ziet er prima uit. Dus het is goed zo.
Door Femke
#352150
[quote="wimk"]
Het gaat niet goed met het afvallen van Bumper.

Hij krijgt s'ochtends 200 gram duck, en a'avonds 100 gram en 100 gram groente prut.
En dan verder 1 0f 2 keer een kong met wat toast.

Hij was 33 kg en nu 3 weken later 35 kg,

Ik weet het nu niet meer?

Schildklier??????
[/quote]

ik zou die toast weglaten..vraag me ook af waarom je dat eigenlijk geeft.
Door Doedels
#352366
[quote="wimk"]
Het gaat niet goed met het afvallen van Bumper.

Hij krijgt s'ochtends 200 gram duck, en a'avonds 100 gram en 100 gram groente prut.
En dan verder 1 0f 2 keer een kong met wat toast.

Hij was 33 kg en nu 3 weken later 35 kg,

Ik weet het nu niet meer?

Schildklier??????
[/quote]Is de schildklier wel eens nagekeken? Ik heb al een paar keer meegemaakt dat een hond die maar niet kon afvallen uiteindelijk een traag werkende schildklier bleek te hebben. Ik moet wel zeggen dat dat altijd slome honden zijn. Aan de anderekant ken ik nogal wat actieve labs die erg weinig voedsel nodig hebben en bij het minste geringste al aankomen. Een kwestie van genen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#352581
Even een vraag, is bumper te dik ?
Ik bedoel is hij vet, zie je dat , voel je dat?
Gewicht zegt mij niet veel, ik heb hier ook honden van hetzelfde ras waarvan de 1 te dik is met 10 kilo en de ander is met 10 kilo te mager
Door K@rin
#352589
[quote="sylvia"]
Even een vraag, is bumper te dik ?
Ik bedoel is hij vet, zie je dat , voel je dat?
Gewicht zegt mij niet veel, ik heb hier ook honden van hetzelfde ras waarvan de 1 te dik is met 10 kilo en de ander is met 10 kilo te mager
[/quote]

Ja, dat heb ik ook al gevraagd .....................
Helaas is wim verdwenen volgens mij .....
Door Femke
#352689
Wim je bent nog maar iets meer dan 2 weken geleden 'begonnen' met Bumper te laten afvallen, ik vind het wel erg voorbarig om dan meteen aan schildklier problemen te gaan denken.

Schrijf eens een paar dagen precies op wat je hond eet, iedere maaltijd maar ook ieder koekje, plakje kaas of kruimeltje brood wat hij tussendoor eet. En ik zou persoonlijk geen toast geven, dat zijn koolhydraten en dus dikmakers voor honden.
Door wimk
#352838
Hallo hier ben ik weer.

Het is inderdaad zoals Liz zei dat Dr Crama Bumper wat te dik vond. Hij moet 29 aug geopereerd worden en hij zei dat Bump wel wat kon afvallen. Ik moet zeggen op dit moment vind ik Bumper niet te dik, maar wat ik niet snap is dat hij zo hard blijft doorgroeien. Hij was 3 weken geleden 32 kilo, hij krijgt heel weinig te eten en hij is nu 35 kilo. Ik moet er wel bij zeggen dat ik Bumper erg sloom vind zijn hele leven al, hij kan wel eens gek doen maar hij is over het algemeen heel rustig.
Dit kan dus een schilklier ding zijn, of hij kan pijn in zijn poten hebben of hij is gewoon een rustige hond.
We gaan donderdag eerst lekker 2 weken naar spanje met Bump en de familie, en als we terug komen gaan we ons wel weer zorgen maken.

Ik ben wel blij met al jullie feedback.

Bump is wel een mooie lab aan het worden.
hij werd zowaar 4de tijdens de clubmatch in bennekom.
En hij is zo lief, maar hij heeft gewoon een gebruiksaanwijzing die ik nog niet uit heb.

Gr WIm en Bump
Door Helen
#352842
Jeetje, dat hij gewoon nog 4e wordt ook!! Erg kreupel kan hij dan niet zijn.
Over dat doorgroeien. Zoals ik al eerder zei, krijgt Kuma ook niet heel veel te eten, maar zij blijft ook gewoon doorgroeien.
Ik ben nieuwsgierig wat jij met gebruiksaanwijzing van Bumper bedoelt?

Als jij je zorgen maakt om zijn schildklierfunctie zou ik dat na laten kijken. Gewoon voor je eigen gemoedsrust. Zelf ken ik weinig rustige lab-pups. Sterker nog ik ken er geen een....Misschien hoort het bij hem, maar misschien is het iets anders ???
Door wimk
#352852
Hij is ook niet erg kreupel, maar hij loopt eigenlijk niet veel, hij ligt liever. En 1 keer in de week gaat hij met de honden uitlaat service mee, en dan vind ik hem de volgende dag altijd wat minder goed lopen, dan is hij stijf en dan lijkt het wel een oude hond. Ook kan hij van het ene op het andere moment zomaar een dag of 2 gaan zwikken met zijn voorpoot, dan likt het wel of hij er door zakt. Daarna zie je soms een dag of 10 niks meer. Bumper is erg rustig naar mensen toe, daarin tegen als hij een andere hond ziet wordt hij helemaal gek en kan hij een hele tijd spelen. Ik ga maar op het advies van Dr Crama af, alhoewel ik me wel afvraag hoe hij kan zien dat bumper aan beide poten lpc heeft zonder foto's te hebben gemaakt
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door