Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door wolfje
#352290
Ik heb sinds woendag een kitten van 7 weken oud.
Nou wil die wel graatg vlees eten en wil dat ook langzaam opbouwen.
Zo heeft ze al gemalen kuiken, gehakt, hart en lever gehad.
Maar wat ik me dus afvraag is als ik haar hele beesten geef zoals kuikens, muizen enz (gemalen nog even later heel) Zou dat al genoeg voedingswaarde hebben of is t altijd nodig wat bij te geven?
Ik vraag dit af omdat t hele dieren blijven en dus eigenlijk alles bevatten.
Maar snap ook dat eendagskuikens nog zo jong zijn dat ze niet voldoende stoffen in hun lichamen hebben.
Het is niet zo dat ik alleen kuikens en muizen ga geven want wil ook fariatie hebben voor haar.
Vroeg me gewoon af dat als ik eens een weekje allen kuikens of muizen zou geven of dat genoeg is.
Door Rosita
#352596
Zelf geef ik ook de voorkeur aan hele dieren, alleen dat willen ze hier niet echt eten (behalve eendagskuikens dan). Een tweede probleem is dat al deze dieren gefokt zijn en wellicht minder voedingswaarde hebben dan b.v. een wilde muis. Heb geen idee of je ook biologische of scharrel muizen kan kopen ;D (die wat meer ruimte gehad hebben, dus minder stress en goed zijn gevoerd), maar ik denk dat als je genoeg varieerd tussen verschillende diersoorten (muizen, cavia's, vogels, vissen) dat er geen tekorten optreden.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#352598
Als je alleen muizen en kuikens voert dan denk ik dat je een beetje eenzijdig bent met voeren.
Hier krijgen ze kuikens de muizen vangen ze zelf in de schuur en voor de rest eten ze kippennekken, kopvlees, geit , lam, schapenpens , kippenvleugels en kippen magen en hartjes
Door wolfje
#352646
ja ik ga ze ook niet alleen op muizen en kuikens zetten maar was meer een voorbeeld.
Of t nou muizen, ratten, vogels enz zijn.
Muizen en ratten fok ik zelf aangezien ik slangen heb en de mijne hebben ruimte zat en krijgen gevarieerd eten.

Mijn katten krijgen ook hart, lever, pens, kippenvlees van file tot vleugels enz.
Ook wil er wel eens wat runt aan te pas komen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#352652
wolfje schreef: ja ik ga ze ook niet alleen op muizen en kuikens zetten maar was meer een voorbeeld.
Of t nou muizen, ratten, vogels enz zijn.
Muizen en ratten fok ik zelf aangezien ik slangen heb en de mijne hebben ruimte zat en krijgen gevarieerd eten.

Mijn katten krijgen ook hart, lever, pens, kippenvlees van file tot vleugels enz.
Ook wil er wel eens wat runt aan te pas komen.

Die muizen en ratten kun je dan inderdaad wel geven.
Hier aten de katten ook wel net geboren cavia's die of dood werden geboren of de eerste dagen niet doorkwamen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door