Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#351981
Omdat Loebas nog wel een paar kilo extra kan gebruiken heb ik het recept van satin balls uitgeprint. Had geen gelatine in huis, dus heb het water, havermout, stroop en ei geklust en van dit mengsel een paar lepels door zijn natuurvoer gedaan. Ik verwachtte namelijk niet dat het zou gaan binden, omdat de gelatine ontbrak. Maar wat is er nou de clou van, van dit recept? De combinatie koolhydraten-vetten in 1 maaltijd?

Straks als Loebas zijn tanden gereinigd zijn wil ik zetmeel etc in zijn voeding zoveel mogelijk vermijden dus dan geef ik hem dit niet meer. Ik ga proberen aan schapenvet te komen, heeft iemand een tip? Liefst niet die rommel uit de dierenwinkel...
Door Doedels
#351990
De clou van Satin Balls is mij ook niet duidelijk. Ik heb nogal wat weerstand tegen havermout en stroop voor honden. Maar ik heb er nog geen klachten over gelezen. Het schapenvet zou ik gewoon vers van de (islamitische)slager nemen. idd niet de geconserveerde versie uit de dsz. Ik voer wel eens eend en daar zit ook behoorlijk veel vet aan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#351995
Femke schreef: Omdat Loebas nog wel een paar kilo extra kan gebruiken heb ik het recept van satin balls uitgeprint. Had geen gelatine in huis, dus heb het water, havermout, stroop en ei geklust en van dit mengsel een paar lepels door zijn natuurvoer gedaan. Ik verwachtte namelijk niet dat het zou gaan binden, omdat de gelatine ontbrak. Maar wat is er nou de clou van, van dit recept? De combinatie koolhydraten-vetten in 1 maaltijd?

Straks als Loebas zijn tanden gereinigd zijn wil ik zetmeel etc in zijn voeding zoveel mogelijk vermijden dus dan geef ik hem dit niet meer. Ik ga proberen aan schapenvet te komen, heeft iemand een tip? Liefst niet die rommel uit de dierenwinkel...

Het enige wat ik van die ballen weet is dat ze in amerika ontstaan zijn in de showwereld om honden die normaliter erg schraal gehouden worden (windhonden) om die voor een show even heel snel wat extra vet op de botten te geven.
Zelf vind ik het dan ook absoluut geen probleemoplosser, hooguit handig voor dat doel waar ze in 1ste instantie voor bedacht waren.
Vooral die stroop zie ik absoluut niet zitten :-X
Door Femke
#351999
Doedels schreef: De clou van Satin Balls is mij ook niet duidelijk. Ik heb nogal wat weerstand tegen havermout en stroop voor honden. Maar ik heb er nog geen klachten over gelezen. Het schapenvet zou ik gewoon vers van de (islamitische)slager nemen. idd niet de geconserveerde versie uit de dsz. Ik voer wel eens eend en daar zit ook behoorlijk veel vet aan.
ja, de stroop heb ik er ook met mijn ogen dicht in gedaan :-X maar Loebas had er geen bezwaar tegen hoor...
8) 8)


Ik ben niet echt happy met koolhydraatrijke maaltijden voor een hond. Vraag me dan ook ernstig af wat het met de bloedsuiker- (en dus ook) insulinespiegel doet, bij een hond die niet gewend is om koolhydraten te eten.

Loebas moet over anderhalve week onder narcose, en omdat hij zo dun is wil ik wel graag dat hij er een paar onsjes bij krijgt. Hij krijgt al sinds een paar dagen wat extra eten...maar hopelijk geeft dit hem een beetje een extra "boost". Om hem nou de hele dag vol te proppen met eten vind ik ook geen strak plan ::)
Door pollekind
#352172
Ik vind die schapenvat uit de DSZ die heel lang houdbaar is buiten de koel/vrieskast ook spul waarvan ik denk dat kan geen zuivere koffie zijn.Maar bij onze DSZ hebben ze in het vriesvak ook schapenvet-korrletjes het kost voor een bakje van een paar ons maar 0,80 cent.Je moet deze dus ook in de vriezer bewaren en er steeds een lepeltje uit halen en dat over je voer strooien.Misschien is dit ook wat voor jou?
Door Helen
#352179
Balou is ook een tijd net iets te dun geweest. Ik heb gewoon bij de slager afval schapen vet vrijwel gratis meegekregen en iedere maaltijd wat erbij gedaan. Ze kwam echt vrij vlot aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door