Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ster
#351840
Boef heeft allemaal dode haarpunten, voornamelijk op zijn rug. Zou dat komen van het zwemmen, zon, zee ed., of komt hij iets te kort? Hij krijgt nu een maand Duck, verschillende smaken, groene leem erdoor om te ontgiften, af en toe een gedroogde bullenpees, of kippenek, hartsnoepjes en gedroogde pens.
Door Audrina
#351979
Kan ook dood haar zijn (ipv alleen de punten) omdat ie nu aan het ontgiften is. Is Duck zijn eerste versvoer en kreeg ie daarvoor brokken? Of stond ie daarvoor ook al op vers?
Door Doedels
#351983
Het kan door de zon komen. Bij zwart haar valt dat goed op. Ontgiften kan ook. Het lijkt me niet dat Boef iets te kort komt met kvv.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#351997
Ik hou het ook op zon, zee, zwemmen e.d.
Als het te gek wordt en het stoort je dan kun je ze met een efileerschaartje wel wegknippen.
Door Ster
#352062
Hij kreeg voor de Duck brokken, maar had toen nooit vachtproblemen. Iedereen vond hem juist mooi glimmen. Bij mijn katten heb ik het nooit gezien, maar die zwemmen natuurlijk ook niet. Het zit vooral op zijn rug, waar hij ook meer oranje is geworden van de zon. En ik ben regelmatig naar de zee gegaan, zodat zijn wondjes konden ontsmetten door het zout. Ik spoel hem dan niet uit thuis. Denk dus idd door zout/water, zon. Daar houd ik het dan maar op. tnx

Ik laat ze maar zitten. Boef heeft btje zat van al dat gedoe aan zijn lichaam en is nogal snel geirriteerd. Ik borstel wel af en toe met zo'n handschoen.
Laatst gewijzigd door Ster op za 16 jul 2005, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#352154
als hij straks in rui komt, kun je die dode lichtbruine haren waarschijnlijk gewoon eruit plukken ;)
Door Femke
#352262
misschien moet hij gewoon een keer geplukt worden. Sunday ziet er ook niet uit als ik hem alleen maar borstel
Door Ster
#352294
Kom ik net iemand buiten tegen, die zegt 'wat een dode haren heeft Boef zeg, die kun je er gewoon uittrekken hoor'. Ze wilde het wel een keer voordoen, en als het niet lukte wist ze nog iemand hier in de buurt. Dus idd, plukken.
Door Femke
#352295
[quote="Ster"]
Kom ik net iemand buiten tegen, die zegt 'wat een dode haren heeft Boef zeg, die kun je er gewoon uittrekken hoor'. Ze wilde het wel een keer voordoen, en als het niet lukte wist ze nog iemand hier in de buurt. Dus idd, plukken.
[/quote]

maak anders een keer een afspraka bij een trimsalon, zij kunnen je het voordoen want een beetje dood haar kun je gemakkelijk zelf wegplukken hoor! Je moet alleen wel even weten hoe het moet ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door