Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ike
#351054
Ike weegt nu 20 kilo, is al 1 kilo zwaarder dan hij op brokken was, hij krijgt nu per dag 500 gr bibi of 500 gr vlees/botten, dat is eigenlijk al iets meer als hij voor zijn gewicht mag hebben maar ik vind dat hij wel wat zwaarder mag zijn.
Het is een schotse collie reu van drie jaar, moet zeggen dat hij niet super groot is, je voelt zijn ribben goed, zien doe je ze niet met al dat haar ;D, WAT KAN IK HEM GEVEN OM AAN TE KOMEN? Hij krijgt elke dag ook wat biogarde yoghurt, af en toe een stukje bruin brood, elke dag een (klein) stukje kaas, 2 x per dag een uur wandelen/rennen enz en tussendoor "plasrondes".
Of is het misschien raadzaam om een ander merk kvv te geven? :-\
Door amber2
#351066
carnibest aktief helpt vaak goed om honden snel wat aan te laten komen. en als een hond zoals die van jou vrij aktief is dan kan je soms best 50% meer moeten geven dan de aanbevolen hoeveelheid hoor. Doe ik bij die van ons ook, en dat zijn ook jonge reuen die best veel beweging krijgen.
Door Ike
#351087
Denk er af en toe aan om helemaal te gaan barfen maar zit dan met het feit dat Ike geen groentes lust, geen vis en dit beiden heb ik verschillende malen en op verschillende manieren aan geboden, behalve blikjes vis nog niet dus dat ga ik nog even uitproberen, ben dan bang dat hij toch dingen te kort gaat komen.Van het weekend gaan we op vakantie naar Duitsland en dan gaan we in ieder geval barfen want in de caravan valt weinig diepvries te bewaren ;D, dan is het voor een paar weekjes ook niet zo erg om zonder groentes en zo door te komen, voor daarna moet ik dus nog even diep nadenken!
Door pollekind
#351094
Gewoon meer KVV voeren om hem dikker te laten worden.Hou je niet vast aan tabellen,maar voer met je ogen.Een dunne hond geef je meer en een dikke krijgt wat minder.Je kunt jouw hond gerust 700 gram voeren,geen probleem.En word ie te dik dan geef je weer een poosje 600 gram enz.enz.Prettige Vakantie!!!
Door 202spots
#351105
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg198711

Satin Balls voor tussendoor of als extra bij de gewone maaltijd geven.

~~~~~~~
De Orgineel Satin Balls
Ingredients:
10 pounds hamburger meat [the cheapest kind]
1 lg. box of Total cereal [or comparable natural brand]
1 lg. box oatmeal
1 jar of wheat germ
1 1/4 cup veg oil
1 1/4 cup of unsulfured molasses
10 raw eggs
10 envelopes of unflavored gelatin
pinch of salt
Mix all ingredients together, much like you would a meatloaf.
Divide into 10 quart freezer bags and freeze.
Thaw as needed.
http://www.holisticdog.org/Nutrition/Sa ... balls.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hollands recept
1 kilo VersVleesvoeding(of 1 kilo rundergehakt,de goedkoopste)
250 ml warm water
1 vel gelatine
100 gr Havermout of ander cerial,het liefste Nutrix rijstebloem van Nutricia
(moet voorbewerkte Havermout zijn,zoals b.v Bambix of Brinta)
1 rauw ei
2 eetlepels stroop.

De gelatine oplossen in warm water.
Voeg de Havermout,het ei en de stroop toe,en klop met vork door elkaar.
Mix dit samen met het vlees en rol er ping-pong maat ballen van.
Verdeel in aparte porties en vries.
Door Ike
#351285
[quote="202Spots"]
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg198711

Satin Balls voor tussendoor of als extra bij de gewone maaltijd geven.

~~~~~~~
De Orgineel Satin Balls
Ingredients:
10 pounds hamburger meat [the cheapest kind]
1 lg. box of Total cereal [or comparable natural brand]
1 lg. box oatmeal
1 jar of wheat germ
1 1/4 cup veg oil
1 1/4 cup of unsulfured molasses
10 raw eggs
10 envelopes of unflavored gelatin
pinch of salt
Mix all ingredients together, much like you would a meatloaf.
Divide into 10 quart freezer bags and freeze.
Thaw as needed.
http://www.holisticdog.org/Nutrition/Sa ... balls.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hollands recept
1 kilo VersVleesvoeding(of 1 kilo rundergehakt,de goedkoopste)
250 ml warm water
1 vel gelatine
100 gr Havermout of ander cerial,het liefste Nutrix rijstebloem van Nutricia
(moet voorbewerkte Havermout zijn,zoals b.v Bambix of Brinta)
1 rauw ei
2 eetlepels stroop.

De gelatine oplossen in warm water.
Voeg de Havermout,het ei en de stroop toe,en klop met vork door elkaar.
Mix dit samen met het vlees en rol er ping-pong maat ballen van.
Verdeel in aparte porties en vries.


[/quote] Bedankt voor het heerlijke recept :P, ga het na de vakantie gelijk uitproberen! ;)
Door Netty
#351523
Ike, het werkt.
ik heb het mijn teckel ook in het begin gegeven, niet te vaak maar zo nu en dan tussendoor, net om dat "graterige" ervan af te krijgen.
ik heb het later niet meer nodig gehad en ze ziet er nu perfect uit... ;)
Door Ike
#351527
leuk om te horen, ga het ook zeker proberen (als dit bericht tenminste na mijn vakantie er nog staat als leo bezig is geweest met de schoonmaak ronde ;D), bedankt!
Door Netty
#351563
[quote="Ike"]
leuk om te horen, ga het ook zeker proberen (als dit bericht tenminste na mijn vakantie er nog staat als leo bezig is geweest met de schoonmaak ronde ;D), bedankt!
[/quote]
ff overschrijven en aan de koelkast hangen ;) ;D
Door Ike
#351602
[quote="Netty"]
ff overschrijven en aan de koelkast hangen ;) ;D
[/quote] Gelijk maar effe gedaan, dan is dat veilig gesteld ;D
Door amber2
#351664
He maar je kan ook best goed zelf maaltijden samenstellen zonder groentes en vis hoor, als je graag helemaal wilt gaan barfen. Lang niet alle kvv's bijvoorbeeld bevatten groente (alleen carnibest en energique dacht ik) en bijna nergens zit vis of visolie in (alleen bibi en bandit volgens mij). In plaats van groente kan je ook fruit, rijst/graanvlokken of gekookte rijst gebruiken, desnoods een boterham. Het gaat puur om de vezels. Als dat allemaal niet werkt kan je ook elke dag een lepel fytomix/kruidenmix geven van bibi of carnibest. En in plaats van vis kan je ook visolie gebruiken of anders lijnzaad(olie) voor de omega 3. In carnibest bijvoorbeeld wordt ook lijnzaadolie gebruikt.
Door 202spots
#351666
[quote="Ike"]
leuk om te horen, ga het ook zeker proberen (als dit bericht tenminste na mijn vakantie er nog staat als leo bezig is geweest met de schoonmaak ronde ;D), bedankt!
[/quote]
Ik heb 't ook in de bieb gezet,daar word niet zo vlug geveegd als hier! ;)
Door Ike
#351698
[quote="202Spots"]
Ik heb 't ook in de bieb gezet,daar word niet zo vlug geveegd als hier! ;)
[/quote] Thanks, hoeveel kan ik Ike er van geven?
Door Ike
#351702
[quote="amber2"]
He maar je kan ook best goed zelf maaltijden samenstellen zonder groentes en vis hoor, als je graag helemaal wilt gaan barfen. Lang niet alle kvv's bijvoorbeeld bevatten groente (alleen carnibest en energique dacht ik) en bijna nergens zit vis of visolie in (alleen bibi en bandit volgens mij). In plaats van groente kan je ook fruit, rijst/graanvlokken of gekookte rijst gebruiken, desnoods een boterham. Het gaat puur om de vezels. Als dat allemaal niet werkt kan je ook elke dag een lepel fytomix/kruidenmix geven van bibi of carnibest. En in plaats van vis kan je ook visolie gebruiken of anders lijnzaad(olie) voor de omega 3. In carnibest bijvoorbeeld wordt ook lijnzaadolie gebruikt.
[/quote] In de vakantie krijgt Ike barf ipv kvv n wie weet blijven we na de vakantie dat wel doen, bedankt voor het advies, ik geef Ike nu drie keer in de week vis-olie capsules en af en toe wat bruin brood.Groente en fruit lust hij niet :-[
Door 202spots
#351704
Ik zou denk ik 200-250 gr erbij geven.
Of je kan ook 2 x per dag, 2-3 pingpongball maat balls als tussendoortje geven....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door