Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jojo
#351219
Ik voer Joey altijd 1 keer per dag 250 gram Cb. Die maaltijd krijgt hij rond 6 uur 's avonds en dus de rest van de dag niets. Ontbijten wil hij niet, tenminste niet zn gewone CB, neeee, meneer lust dan alleen 'lekkers' :P
Nu heb ik uitgevonden dat een rodi-burger er dan wèl smakelijk ingaat dus geef ik hem de laatste tijd daar 1 van in de ochtend. Maar nu vroeg ik mij toch af ???, is die ene burger van rodi (de enkelvoudige) nu echt weer 100 gram vlees op een dag extra of kan ik het gewoon als 'snackje' zien en kan hij 's avonds gewoon zn 250 gram CB blijven eten?!?!?
Want van rodi heb ik het idee dat 100 gram niet gelijk staat aan 100 gram cb omdat hij volgens de verpakking van rodi wel 5 tot 6 op een dag moet hebben?!?! Hoe moet je dat zien?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#351400
Ja, niet zo ongeduldig, hoor :P ;). Op een hoeveelheid voer van 250 gram vind ik een 'snackje' van 100 gram wel veel hoor. Ik zou dan toch liever voor een complete versie van Rodi kiezen en opletten of je hond niet te dik wordt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#351453
Ook ik vind 100 gr geen snackje en ik zoudan ook voor de complete versie gaan. Maar even een vraag als hij 250 gram mag eten (dat eten ze zo ongeveer hier ook) waarom wil je dan een ontbijt geven?
Hier krijgen ze het al jaren gewoon 1 x per dag, geen enkel probleem hoor. Vaak is het je eigen idee dat ze meerdere keren per dag wat moeten eten.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 15 jul 2005, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#351496
Ja, op zich vind ik ook dat 100 gram op 250 gram veel is, maar ik dacht dus dat je 100 gram rodi niet kon vergelijken met 100 gram Cb of vlees omdat je van rodi veel meer moet voeren ??? Hoe zit dat dan met rodi? Hij is trouwens eerder aan de te magere kant dan te dik daarom dacht ik ook dat het niet zo veel gaf..........
Door pollekind
#351499
Misschien kun je een poosje een halve Rodiburger erbij geven en kijken hoe het gaat?Word ie te dik dan geef je een kwart en blijft ie mager dan voer je een hele.Over voeren moet je vaak niet te moeilijk doen en je niet te veel aan tabellen vast houden.Dus voeren met het oog.
Door Lizzy
#351500
In feite (als ik het zo lees) dan is dat snackje niet echt een snackje maar meer een licht ontbijtje? Als hij wat aan de dunne kant is, dan zou ik zijn CB zeker niet in mindering brengen. Ook niet omdat Rodi enkelvoudig vlees is. Als ie te dik gaat worden, dan zou ik z'n Rodi schijfje halveren. Als ie goed is zo, dan kun je hem zo toch prima voeren?
Door Jojo
#351560
[quote="Lizzy"]
In feite (als ik het zo lees) dan is dat snackje niet echt een snackje maar meer een licht ontbijtje? Als hij wat aan de dunne kant is, dan zou ik zijn CB zeker niet in mindering brengen. Ook niet omdat Rodi enkelvoudig vlees is. Als ie te dik gaat worden, dan zou ik z'n Rodi schijfje halveren. Als ie goed is zo, dan kun je hem zo toch prima voeren?
[/quote]
:D ha, ja eigenlijk is het meer een ontbijtje ja. Ik kijk het idd maar even aan, ik verwacht niet dat hij er snel dik van wordt aangezien hij miss. een beetje te weinig cb krijgt voor zijn leeftijd en gewicht (14mnd en 11 kg) en de rodiburgers in verhouding een lagere voedingswaarde hebben als de cb?
Door Lizzy
#351562
[quote="Jojo"]
:D ha, ja eigenlijk is het meer een ontbijtje ja. Ik kijk het idd maar even aan, ik verwacht niet dat hij er snel dik van wordt aangezien hij miss. een beetje te weinig cb krijgt voor zijn leeftijd en gewicht (14mnd en 11 kg) en de rodiburgers in verhouding een lagere voedingswaarde hebben als de cb?
[/quote]

Ja, Rodi heeft zeker een lagere voedingswaarde! Tenslotte is het niet compleet. Ik denk wel dat je je hondje gewoon voldoende CB moet geven en dat niet moet compenseren met Rodi enkelvoudig...
Door Jojo
#351586
[quote="Lizzy"]
Ja, Rodi heeft zeker een lagere voedingswaarde! Tenslotte is het niet compleet. Ik denk wel dat je je hondje gewoon voldoende CB moet geven en dat niet moet compenseren met Rodi enkelvoudig...
[/quote]
Maar wat is dan eigenijk de bedoeling van die enkelvoudige voeding, weet je dat?
Door Lizzy
#351593
[quote="Jojo"]
Maar wat is dan eigenijk de bedoeling van die enkelvoudige voeding, weet je dat?
[/quote]

Dit schrijven ze zelf: "Deze producten worden gebruikt als aanvulling op het dagelijkse menu. Ze zijn vooral geschikt voor kieskeurige eters, omdat ze de bestaande maaltijd smakelijker maken".

Je zou het kunnen gebruiken in je zelf samengestelde menu, bijv. Rodi lamshart in je orgaanvlees maaltijden. Wat mij trouwens net op is gevallen (bij het kijken op hun site) is dat alle Rodi-enkelvoudig bestaat uit puur orgaanvlees. Ik vind dat eigenlijk niet echt een goede aanvulling op een versvleesvoer. Daar zit al genoeg orgaanvlees in....

Ik geloof dat je het beter niet kunt gebruiken als ontbijtje. Zeker niet iedere dag! Wat Sylvia al schrijft, dan kun je beter voor Rodi compleet kiezen. En wat je ook kunt doen is dat je 's morgens zelf een ontbijtje in elkaar knutselt.

Zo zou je bijv. de ene ochtend een kippennekje kunnen geven. De ochtend erop een kippenvleugel. De ochtend erop bijv. een eendennek. De ochtend daarop bijv. een stukje kopvlees of ander spiervlees. De ochtend daarop een rauw sardientje. En de ochtend daarop een beetje kwark met een rauw ei. Of zoiets.
Door Jojo
#351627
[quote="Lizzy"]
Dit schrijven ze zelf: "Deze producten worden gebruikt als aanvulling op het dagelijkse menu. Ze zijn vooral geschikt voor kieskeurige eters, omdat ze de bestaande maaltijd smakelijker maken".

Je zou het kunnen gebruiken in je zelf samengestelde menu, bijv. Rodi lamshart in je orgaanvlees maaltijden. Wat mij trouwens net op is gevallen (bij het kijken op hun site) is dat alle Rodi-enkelvoudig bestaat uit puur orgaanvlees. Ik vind dat eigenlijk niet echt een goede aanvulling op een versvleesvoer. Daar zit al genoeg orgaanvlees in....

Ik geloof dat je het beter niet kunt gebruiken als ontbijtje. Zeker niet iedere dag! Wat Sylvia al schrijft, dan kun je beter voor Rodi compleet kiezen. En wat je ook kunt doen is dat je 's morgens zelf een ontbijtje in elkaar knutselt.

Zo zou je bijv. de ene ochtend een kippennekje kunnen geven. De ochtend erop een kippenvleugel. De ochtend erop bijv. een eendennek. De ochtend daarop bijv. een stukje kopvlees of ander spiervlees. De ochtend daarop een rauw sardientje. En de ochtend daarop een beetje kwark met een rauw ei. Of zoiets.


[/quote]
Ah, bedankt voor de uitleg. Er begint me nu ook te dagen waarom zijn ontlasting de laatste tijd dan niet meer hard maar soft-ys is..... te veel orgaanvlees misschien......?! :-\
Door Jojo
#351655
[quote="Netty"]
en voor ze het weet is ze aan het barfen ;) ;D ;D
[/quote]
:o ;D fulltime zal het wel nooit worden maar ik vind het wel leuk om hem af en toe eens een barf-hapje te geven. Nog niet zo lang geleden heeft hij zn eerste kippennekjes gehad, en oh, wat kraakte dat heerlijk ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door