Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yvonne1961
#351156
Ik heb gedroogde longen gekocht ter versnaperiing. Leek mij beter dan de hondekoekjes die altijd kocht. Is dat ook zo?
Door pollekind
#351178
Ik zou het niet weten ???Ik wist niet eens dat je die kon kopen?Ik geef altijd "normale"hondenkoekjes op basis van Lams en Rijst.
Door Lizzy
#351184
Als ze hier in NL gedroogd zijn (en de meeste zijn dat volgens mij wel) dan kan ik volmondig ja zeggen. Ze zijn alleen gedroogd, verder niks.

(zo kun je zelf overigens heel goed hart en lever en rundvlees in je oven drogen en als hondenkoekjes gebruiken!)
Door Yvonne1961
#351185
Het weegt heel licht en is gemakkelijk in stukjes te breken. Ik heb het net geprobeerd en twee vonden het heel lekker, eentje niet. Maar ja dat is ook zo'n .............doos zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#351382
[quote="Lizzy"](zo kun je zelf overigens heel goed hart en lever en rundvlees in je oven drogen en als hondenkoekjes gebruiken!)
[/quote]

Nou Liz, ik heb een oven-exercitie achter de rug van een dag lang lever uitdrogen maar het is niet gelukt (wel een hele hoge energierekening straks weer vrees ik). Het enige wat er is gebeurd, is dat de lever min of meer gekookt is maar datzelfde resultaat had ik in 30 seconden in de magnetron ook gekregen.
Door Lizzy
#351485
[quote="Rovanna"]
Nou Liz, ik heb een oven-exercitie achter de rug van een dag lang lever uitdrogen maar het is niet gelukt (wel een hele hoge energierekening straks weer vrees ik). Het enige wat er is gebeurd, is dat de lever min of meer gekookt is maar datzelfde resultaat had ik in 30 seconden in de magnetron ook gekregen.
[/quote]

Hebbie iets niet goed gedaan
Door Nelly
#351787
Ik geef, behalve pensstaafjes, gewoon nog af en toe een doodgewoon ouwerwets hondekoekie, moet kunnen. Eet zelf ook weleens een spritsje, liefst met chocola! 8)
Door Lizzy
#352036
Volgens mij is de truc om de stukjes vlees, lever, hart heeeeel klein te snijden. Ik heb het vervolgens op bakpapier gelegd. De oven aangezet op 80 graden en de vleesbrokjes gewoon de hele dag in laten drogen.

Nadeel is wel dat je oven zowat de hele dag aan staat.... Mmmm, ik ben toch wel blij met mijn droogmachine ;D! Voordeel daarvan is ook dat je er bijna niets van ruikt!

En Nelly, je hebt wel gelijk misschien, maar tis ook een beetje de lol natuurlijk ;)
Door Ster
#352078
[quote="Lizzy"]Mmmm, ik ben toch wel blij met mijn droogmachine ;D! [/quote]

Een droogmachine ??? Als ik dat google krijg ik info over wasdrogers, maar ik neem aan dat het iets anders is?
Door K@rin
#352106
[quote="Ster"]
Een droogmachine ??? Als ik dat google krijg ik info over wasdrogers, maar ik neem aan dat het iets anders is?
[/quote]

ja, ik ben ook nieuwsgierig naar zo'n droogmachine ......
Laatst gewijzigd door K@rin op za 16 jul 2005, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacqueline74
#352310
[quote="Rovanna"]
Nou Liz, ik heb een oven-exercitie achter de rug van een dag lang lever uitdrogen maar het is niet gelukt (wel een hele hoge energierekening straks weer vrees ik). Het enige wat er is gebeurd, is dat de lever min of meer gekookt is maar datzelfde resultaat had ik in 30 seconden in de magnetron ook gekregen.
[/quote]

Bakken en drogen moet je ook aan profesionals overlaten ;)
Door Breezer
#352603
Bij mij is het drogen wel perfect gelukt. De eerste keer had ik idd hele kleine stukjes gesneden. Maar na een week waren die dus al op. Want ja manlief vindt zo´n klein stukkie maar zielig, dus kreeg Breezer 3 stukkies.

Dus de keer erop heb ik grote brokken gesneden. Van ongeveer 1,5 a 2cm groot. Een stuk aluminium folie om het rooster heen gedaan. Daar weer allemaal gaatjes ingeprikt. Let op zet er wel een bakplaat onder in de oven. ;D
Vervolgens in de oven op 100 graden ( heteluchtoven ) en dan 3 uurtjes. Daarna de oven terug gedraaid naar 50 graden, en dan nog 2 uurtjes.

Hierna heb ik de stukjes af laten koelen buiten de oven. Diegene die echt klaar waren ertussen uitgepikt en in een stuk keukenrol gewikkeld. En de andere die nog ff moesten heb ik omgedraaid en nog 1 uurtje op 100 graden gedaan.

En ik moet zeggen ze zijn perfect gelukt!!

De grootte maakt dus niet zo heel veel uit, als het vocht en vet maar weg kan lopen.

O,ja en wat de stank betreft. Eend ruikt naar gebraden kip, dus helemaal niet onaangenaam.
Laatst gewijzigd door Breezer op zo 17 jul 2005, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door