Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jeanne
#337277
ik heb zaterdag een paar rollen kattencarnibest ingeslagen.
Sjonnie is net een basset en vreet dus alles.
Maarrrrrrrrr,
waarom is de kattenvarian zo fijn gemalen??? het lijkt wel puree?
Op de hondencarnibest moest ie lekker kauwen, want daar zitten stukken vlees in.
Nu is het gewoon hap slik weg?
waarom is dat???
Mij lijkt toch ook dat katten moet kauwen, die hebben die scherpe tanden toch ook niet voor niets?
Door Loeka
#337281
Heb ik Corine(van de cb) ook wel eens gevraagd. Zij zei toen dat als het fijngemalen, het beter geaccepteerd werd door de meeste katten.
Door jeanne
#337308
Loeka schreef: Heb ik Corine(van de cb) ook wel eens gevraagd. Zij zei toen dat als het fijngemalen, het beter geaccepteerd werd door de meeste katten.
oh, dan heb ik niet een van de meeste katten dus.
Door Loeka
#337312
Ik ook niet! Hier is er 1 helemaal dol op Bandit, kan ze lekker kauwen. Maar ja een muts blijft het, want als ik haar een vleugel of nek geef trekt ze daar haar neus voor op :-\
Door Nelly
#337433
Hier ook niet. Heb 's een keertje kattencarnibest geprobeerd; de 1e keer aten ze het en toen niet meer. Heb het maar aan de honden opgevoerd. Maar moet je ze zien met stukken hart, kop- en spiervlees en (platgeslagen) kippenekken. Mistral wou eerst niet zo, maar is nu ook helemaal om. ;D
Door zurca
#339341
Hier dus drie katten die blij zijn dat kattencb fijngemalen is...
Eentje heeft geen tanden/kiezen meer en de andere 2 zijn liever lui dan moe ;)
Ooit heb ik eens cb meegekregen dat grover gemalen was, als test maarre ze aten het niet en blijkbaar de meeste katten niet want de test was mislukt en het voer is weer fijner gemaald :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#339450
jeanne schreef: tja, dan heb ik dus een derde basset in huis, vermomd als kat ::)
het ligt er maar net aan wat ze van kitten af aan gewend zijn, de kittens hier eten kippennekken, pens , hart, kopvlees, ze vinden alles goed
Door jeanne
#339457
sylvia schreef: het ligt er maar net aan wat ze van kitten af aan gewend zijn, de kittens hier eten kippennekken, pens , hart, kopvlees, ze vinden alles goed
ja sjonnie dus ook
hij stond net al stiekum van de kipcarbo's te snoepen, die voor de honden zijn, hij krijgt er ook wat stukkies van hoor ;)
Laatst was hij in de zak gekropen waar de nog bevroren pens in zat ;D lekker likken
Door Nelly
#339548
sylvia schreef: het ligt er maar net aan wat ze van kitten af aan gewend zijn, de kittens hier eten kippennekken, pens , hart, kopvlees, ze vinden alles goed
Is niet helemaal waar Syl, die ouwetjes van mij zijn opgegroeid met vnl. brokkies en blikvoer en hebben daar bijna 15 jaar op geleefd. Sinds een paar maanden krijgen ze de gelegenheid om vers en/of barf te eten, en dat doen ze dus. Muizen en vogeltjes hebben ze altijd gevangen, voor zover mogelijk toen ze nog in de ren zaten. Tegenwordig struikel ik af en toe over de dooie muizen ::) ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#339686
Nelly schreef: Is niet helemaal waar Syl, die ouwetjes van mij zijn opgegroeid met vnl. brokkies en blikvoer en hebben daar bijna 15 jaar op geleefd. Sinds een paar maanden krijgen ze de gelegenheid om vers en/of barf te eten, en dat doen ze dus. Muizen en vogeltjes hebben ze altijd gevangen, voor zover mogelijk toen ze nog in de ren zaten. Tegenwordig struikel ik af en toe over de dooie muizen ::) ;D
De meeste katten zijn moeilijk te overtuigen om vers te gaan eten als ze altijd blik en brok gewend zijn geweest, en als ze te overtuigen zijn willen de meeste dan ook nog het liefst heel fijn gemalen, somige hebben liever iets grover eten, dat jouw katten alles eten is alleen meegenomen, helaas zijn jouw katten een hele kleine minderheid, dat feit blijkt ook wel als je ziet dat de meeste mensen hier op BP al, gewoon nog brokken of blik bijvoeren omdat hun kat anders niet genoeg eet, en als je verder leest zul je in oudere topics lezen hoeveel moeite de meeste mensen moeten nemen om hun kat aan het vers te krijgen.
Katten die van kitten af en aan vers eten gewend zijn herkennen vlees als eten en zullen dus gewoon vrijwel alles eten wat je ze voorzet, op enkele dingen na die ze gewoon nooit lekker hebben gevonden.


Dat jij struikelt over de dooie muizen komt dus duidelijk omdat of die muizen niet lekker zijn, of omdat ze ze nooit hebben gegeten, mijn katten krijgen van heel jong af aan vers en die vreten alle muizen echt zelf op, behalve als ze net veel gegeten hebben dan laten ze wel eens de helft liggen
Laatst gewijzigd door sylvia op za 25 jun 2005, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber2
#340454
Nog eventjes een vraagje over de kattencarnibest; geven jullie hier allemaal geregeld vis/zalmolie naast, of niet? Zit er in principe nu voldoende omega 3 in door de kippenbotjes, of is dit alleen omega 6 (net als het kippenvlees en de zonnebloemolie)?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#340796
amber2 schreef: Nog eventjes een vraagje over de kattencarnibest; geven jullie hier allemaal geregeld vis/zalmolie naast, of niet? Zit er in principe nu voldoende omega 3 in door de kippenbotjes, of is dit alleen omega 6 (net als het kippenvlees en de zonnebloemolie)?
Ik gaf mijn katten nooit supplementen toen ze CB aten, en nu ze zelf samengesteld eten ook maar heel weinig.
Door Comet
#340869
ik heb er hier een die ook van de honden mee snoept
de rest heeft toch liever de kattencb
ik geef ook geen supplementen erbij
Door Jinxy
#351023
Mijn kat at eerst géén cb.

Toen alleen kip en rijst voor de hond..met wat warm water. Maar géén cb voor de kat.
Toen ook natuurvoer.
En nu vind ze de kattenvariant weer het allerlekkerst, echt een hele maaltijd op binnen 5 minuten...
Ook ander vlees is eigenlijk geen probleem, van lever ofzo wel maar een klein stukje, maar ze eet het wèl.

Gekke beesten.

Maar voorheen 7,5 jaar brok.....dus het kan wel.
Moet zeggen dat echt haar in huis heb opgesloten en niets anders heb gegeven, een week lang. Is effetjes niet leuk maar dan ben je er wel vanaf.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door