Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#350616
De dierenarts heeft ons een tijdje geleden geadviseerd om Josie te laten steriliseren omdat ze bij haar vorige baasje zeker 3,5 jaar antiloopsheidspuiten gehad heeft, daarna lang tegen haar loopsheid aan loopt te hikken, een loopsheid heeft gehad die niet doorzette en een stille loopsheid heeft gehad en daarna schijnzwanger werd (de melk liep er gewoon uit als ze lag) en dus nu een grote kans heeft op baarmoederontstekingen. Ik heb gezegd dat ik het even aan wilde kijken omdat ze immers nog geen baarmoederontsteking heeft gehad, maar hij zei dat ik het beter voor kan zijn. Toen Aagje is gekomen, dacht Josie dat ze eindelijk een pup had gebaard en liet haar niet met rust, panisch likken en helemaal hyper was ze. En dat is niks voor Josie want Josie is eigenlijk heel sloom; ze slaapt en eet alleen, speelt nooit met iets en zelfs niet met andere honden. Haar schijnzwangerschap was pas over en nu is het met de komst van Aagje meteen weer terug gekomen. Ze gaf weer melk en liep maar te hijgen.
Ik heb toen medicijnen opgehaald bij de dierenarts tegen de schijnzwangerschap en diezelfde nacht had ze 40.6 koorts. Volgende dag de da gebeld en weer adviseerde hij om haar toch te laten helpen. Het lijkt nu wel of ze een soort van opvliegers heeft, vanuit het niets begint ze gigantisch te hijgen maar haar temp. is normaal. Nu moet ik vrijdag met haar komen en dan kijkt hij haar na; de melkproductie en haar baarmoeder, en beslist aan de hand daarvan of ze die dag gesteriliseerd kan worden. Ik vind namelijk die koorts die ze had echt eng, dat zegt mij toch dat er iets echt niet goed zit. Ik heb eens baarmoederontsteking meegemaakt bij Sunna en dat was ook heel eng. Wat denken jullie ervan?
Door Doedels
#350630
Is er baarmoederontsteking vastgesteld of wil de DA voorkomen dat ze het krijgt? Als er geen medische redenen zijn om nu direct te steriliseren, zou ik liever wachten tot Josie zich in de rustfase van haar cyclus bevindt en zich goed voelt. Een zieke hond opereer je liever niet. Als het nu moet omdat ze anders ernstig ziek kan worden is het natuurlijk wat anders. Dan is het kiezen uit twee kwaden.
Door Lind@
#350634
Daarom wil hij dus vrijdag kijken hoe ze is en hoe haar baarmoeder voelt, maar toen ze 40.6 koorts had op de dag nadat ze weer melk gaf, was ik wel heel bang voor baarmoedeontsteking, de dag erna was de koorts weg....Dus of ze nou een beginnende baarmoederontsteking heeft gehad die door die schijnzwangerschapsmedicijnen is onderdrukt??? Ik laat haar ook liever niet opereren als ze verder niks mankeert, maar dit is voor haar toch wel heel zielig vind ik; dat gelazer met die hormoontjes.....en die antiloopsheidspuiten schijnen echt heel erg slecht te zijn ben ik pas achter.....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#350647
Je schrijft dat ze die koorts pas kreeg nadat je haar die medicijnen hebt gegeven.
Schijnzwangerschap is geen ziekte,het gaat vanzelf weer over en het is zeker niet raar dat het terug is gekomen omdat er een pup in huis is gekomen, dat is heel normaal.
Sommige teven worden zelfs schijnzwanger door de aanwezigheid van een pup zonder daarvoor loops te zijn geweest.
Door Doedels
#350651
Lind@ schreef: dat gelazer met die hormoontjes.....en die antiloopsheidspuiten schijnen echt heel erg slecht te zijn ben ik pas achter.....
Ja, de kans op een baarmoederontsteking is inderdaad duidelijk verhoogd. Vervelend hoor, zeker omdat Josie echt last van gierende hormonen heeft. Ik hoop dat er vrijdag meer duidelijkheid komt. Wat een schattig pupje heb je trouwens.
Door Lind@
#350659
Maar Sylvia, het gaat me niet alleen om de schijnzwangerschappen, maar ook die antiloopsheidspuiten waardoor ze meer kans schijnt te hebben op baarmoederproblemen, en de rare loopsheden. Ze zeggen toch dat schijnzwangerschap steeds heftiger terug komt?
Misschien een rare vraag omdat je zegt dat het normaal is, maar is dat niet hardstikke zielig dan? Dan heeft zo'n hond er dus 2 keer per jaar een flinke periode last van.
Wat zouden jullie mij adviseren dan? Die medicijnen geven? (contralac 5) Steriliseren of wachten totdat het overgaat? En in dat geval, hoe lang kan dat ongeveer duren? (want ze belaagt Aagje vreselijk met haar ''moederschap'')
Laatst gewijzigd door Lind@ op do 14 jul 2005, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#350694
Lind@ schreef: Maar het gaat me niet alleen om de schijnzwangerschappen, maar ook die antiloopsheidspuiten waardoor ze meer kans schijnt te hebben op baarmoederproblemen, en de rare loopsheden. Ze zeggen toch dat schijnzwangerschap steeds heftiger terug komt?
Misschien een rare vraag omdat je zegt dat het normaal is, maar is dat niet hardstikke zielig dan? Dan heeft zo'n hond er dus 2 keer per jaar een flinke periode last van.
Wat zouden jullie mij adviseren dan? Die medicijnen geven? (contralac 5) Steriliseren of wachten totdat het overgaat? En in dat geval, hoe lang kan dat ongeveer duren?
Ik zou wachten tot de hond in optimale conditie is voor het steriliseren. Ik denk niet dat schijnzwangerschap hardstikke zielig is. Een hond heeft het er erg druk mee. Ze is de pup aan het verzorgen. Dat is niet zielig, dat is in haar ogen noodzakelijk. Als jij het idee hebt dat ze helemaal over de rooie gaat of als de pup er last van krijgt dan kan je de medicijnen geven. Je kan ook proberen haar veel af te leiden en kijken of het binnen een week of twee over gaat. Of je kunt verwachten dat het steeds erger wordt, weet ik niet. Dàt het terug komt zit er wel in. De loospheden zullen waarschijnlijk wel normaler en regelmatiger worden. De rare loopsheden zijn nu denk ik nog onder invloed van de prikken.
Door Doedels
#350699
Lind@ schreef: Eén ding is in ieder geval zeker; ze gaat helemaal over de rooie, is helemaal hyper! :-\
Hoe lang al?
Door Lind@
#350707
Haar schijnzwangerschap heeft ongeveer 3 weken geduurd, nu 5 weken later is Aagje gekomen en de volgende dag gaf ze geloof ik alweer melk, Aagje is hier nog niet eens een week en Josie draait overuren.....het is dus nog vrij kort, maar die koorts, en die melk en dat panische moederen....ze slaapt ook bijna niet terwijl ze normaal bijna niks anders doet.
Door Lizzy
#350840
Is het misschien een idee om Josie nu een homeopathisch middel te geven (dat past bij haar) tegen de schijnzwangerschap? En misschien is een natuurlijk kalmerend middel nu ook wel een goed idee! Ik denk dan aan bijv. passiflora en Valeriaan ofzo.
Door Lind@
#350851
Dat is sowieso een goed idee denk ik Lizzy. Maar de afspraak met de da staat voor vrijdag en ik kijk dan even wat hij zegt. Want dat gehijg steeds lijkt toch of ze dan een temperatuursverhoging heeft. Ik wil gewoon zeker weten dat ze geen beginnende baarmoederontsteking heeft ofzo..........
Door Lizzy
#350854
Lind@ schreef: Dat is sowieso een goed idee denk ik Lizzy. Maar de afspraak met de da staat voor vrijdag en ik kijk dan even wat hij zegt. Want dat gehijg steeds lijkt toch of ze dan een temperatuursverhoging heeft. Ik wil gewoon zeker weten dat ze geen beginnende baarmoederontsteking heeft ofzo..........
Je kunt nu ook zelf de koorts opnemen. Gewoon een termometer even een beetje invetten met bijv. vaseline, in d'r achterkant duwen en meten maar. Moet tussen de 38 en 39 graden zijn. Daarboven is verhoging/koorts.
Door gonny
#350865
ik zou Josie steriliseren! rust voor haar en voor jullie!
dit is niet leuk voor haar en voor jou.....
Door geer
#350873
Daar ben ik het mee eens! Ik zou, als het lukt, wel even wachten tot ze weer 'normaal' is, maar dan zou ik haar laten helpen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door