Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#349452
Gisteren na het zwemmen viel me op dat Breezer z´n staart half kaal is. Heb het vandaag eens op m´n gemak zitten bekijken. Maar het is de punt van z´n staart, en dan aan de rechter kant. Het is echt helemaal kaal. Maar het is niet rood, zitten geen korsten, en voor zover is gezien heb heeft hij er ook niet aan zitten knagen. Alleen mocht dat wel zo zijn dan zouden er wel korstjes of had het rood moeten zijn. Het enige wat ik weet is dat hij wel heel vaak aan het sleetje rijden is. Maar z´n anaalklieren zitten niet vol.

Wat moet ik hier nou weer mee?? Het ziet er trouwens net zo uit als toen hij puppy was en demodex had.
Door Doedels
#349599
Het lijkt wel afgesleten. Ik ken een hond die heeft precies zo'n plek door het kwispellen. Het is een hond die heel veel kwispelt. Hij gaat vaak zitten, kijkt je stralend aan en kwispelt er op los. Zijn staart veegt daarbij over de grond en wordt kaal. Zou zoiets bij Breezer kunnen?
Verder moest ik ook aan wormen denken. De anaalklieren zitten niet vol, maar misschien zijn ze wel ontstoken?
Door Lizzy
#349758
Als je het niet vertrouwt zou je er een afkrabsel van kunnen laten maken. Maar het ziet er inderdaad wel wat uit als slijtage. En sleetje-rijden wordt wel ergens door veroorzaakt. Heeft hij wormen? (mest-onderzoekje laten doen misschien?).
Door Ine
#349771
Het verhaal deed mij aan Dikkie denken, die een kale plek had van het kwispelen (tegen dingen aan) Joop heeft het ook een heel klein beetje.
Door Breezer
#350174
Hij heeft op 19 juni nog een wormenkuurtje gehad van Drontal. Dus in principe zou dat niet kunnen lijkt mij.
Nou ik kijk het nog ff aan, en anders maar weer eens langs de da voor de verandering.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#350241
Nee, joh, dat hoort er bij, groeit wel weer aan. De dierenarts kan er ook niets aan doen verder. Je loopt alleen maar kans dat ze met troep gaan werken en dat schiet niet op voor de rest van de huid.
Hoe gaat het met de rest van de huid?
Door Breezer
#350513
Hitam schreef: Nee, joh, dat hoort er bij, groeit wel weer aan. De dierenarts kan er ook niets aan doen verder. Je loopt alleen maar kans dat ze met troep gaan werken en dat schiet niet op voor de rest van de huid.
Hoe gaat het met de rest van de huid?
Okay dan kijk ik het nog wel ff aan met z´n staart. Het ziet er alleen zo raar uit.

Ja ik zal heel voorzichtig gaan zeggen dat ik het er iets beter uit vindt zien. En dat ik het vermoeden heb dat er nu een beetje een stop op zit. Maar ik juich niet te vroeg.

We zijn zondag en vandaag lekker met hem naar het strand geweest, door het zoute water zie je z´n huid gewoon heel rustig worden.

Verder zijn er de afgelopen dagen geen nieuwe grote bulten meer bij gekomen. Alleen had meneer vanmorgen onder z´n kin zitten krabben, dus daar was het vanmorgen dus wel even extreem rood. Leek wel een soort van schaafwond.

Ik heb de woensdag dat we bij jou zijn geweest van allebei de potjes 1 korrel gegeven. En afgelopen zaterdag weer van allebei 1. En vanavond krijgt ie alleen nog van de psorinum 1 korrel, omdat ik z´n huid er niet rood en dik uit vindt zien lijkt mij die andere korrel niet nodig.

Nog even een ander vraagje: Kan het zijn dat Breezer gifstoffen aan het afscheiden is dmv z´n ogen?? Ik ben namelijk de halve dag in de weer met doekjes om z´n ogen schoon te maken. Ik heb er tot nu toe cavasan zalf ingesmeerd, maar er blijven dikke klodders slijm uitkomen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#350839
Ja dat kan, dat is een goed teken. Ik zou geen Cavasan gebruiken, dat onderdrukt de uitscheiding. Alleen met gekookt water en eventueel afgekoelde en goed gezeefde kamillethee.
Door Breezer
#350857
Hitam schreef: Ja dat kan, dat is een goed teken. Ik zou geen Cavasan gebruiken, dat onderdrukt de uitscheiding. Alleen met gekookt water en eventueel afgekoelde en goed gezeefde kamillethee.
Okay dan laten we het lekker lopen. ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door