Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door romila
#350355
op de dagen dat ik BARF geef ik 's ochtends gfmix met of huttekase of biogarde erdoor. De eerste keer had Romme 's middags dunne ontlasting. Moet ik iets anders doen? Geef expres geen vlees erbij ivm evt gasvorming.
Door Lizzy
#350362
romila schreef: op de dagen dat ik BARF geef ik 's ochtends gfmix met of huttekase of biogarde erdoor. De eerste keer had Romme 's middags dunne ontlasting. Moet ik iets anders doen? Geef expres geen vlees erbij ivm evt gasvorming.
Mogelijk heb je wat teveel bladgroentes/groentes boven de grond gebruikt. Dat werkt namelijk licht laxerend. En zo erg is dat natuurlijk niet, een beetje dunne ontlasting (tenzij het eruit spuit of niet opgehouden kan worden natuurlijk).

Je kunt het fruit uit je mix weglaten en mengen met vlees (let op: orgaanvlees laxeert ook). Je kunt ook proberen wat meer benedengrondse groentes toe te voegen (wortel, biet).
Door romila
#350407
mijn ingrediënten van deze mix: 1/2 komkommer, 1/2 wortel, beetje eikebladsla, alfalfa, 1 stronkje witlof, teentje knoflook, pijnboompitten en zonnebloempitten
Bijna alles van boven de grond dus? ::) Dan moet ik me daar nog maar es meer in verdiepen...
dus als ik 's ochtends de fruitmix weglaat kan ik bv wat nekken erbij doen. en dan 's avonds orgaan en vleesbotten geven. En dan de fruitmix als tussendoortje geven.
Door Lizzy
#350829
romila schreef: mijn ingrediënten van deze mix: 1/2 komkommer, 1/2 wortel, beetje eikebladsla, alfalfa, 1 stronkje witlof, teentje knoflook, pijnboompitten en zonnebloempitten
Bijna alles van boven de grond dus? ::) Dan moet ik me daar nog maar es meer in verdiepen...
dus als ik 's ochtends de fruitmix weglaat kan ik bv wat nekken erbij doen. en dan 's avonds orgaan en vleesbotten geven. En dan de fruitmix als tussendoortje geven.
Nou, wortel is van onder de grond. Ziet er verder goed uit hoor.

En ja, het is een goed idee om dit te voeren en dan ook wat nekken te geven. Die bevatten weer bot en dat werkt stoppend. Je hoeft overigens geen fruit te geven. Honden hebben ook fruit niet echt nodig. Ergo, het bevat veel suiker dus ik zou het nooit teveel voeren.

Soms moet je en beetje experimenteren. Kijken wat goed bevalt. En soms moeten honden ook gewoon even wennen hoor. Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk niet druk maak wanneer mijn honden dunne ontlasting krijgen van hun eten.... Ja, na orgaanvleesmaaltijden, na vette vismaaltijden, na rauwe eieren, na veel bladgroente hebben ze wat dunnere ontlasting. En da's heel normaal.
Door romila
#351376
Mooi, dan krijgen ze alleen nog groente mixjes. Fruit geef ik af en toe als ik zelf een sinasappel eet of zo wel. Maar verder dan niet meer. Scheelt weer een hoop gemaal... ;D Maak me ook geen zorgen over de ontlasting hoor...constateerde het alleen en nu blijkt dus dat de soorten groente daar wel van invloed op kunnen zijn. Thx
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door